Retro, hibrid elnöki limuzin a Toyotától
A nyolcvanas évek Amerikáját idézi az új Toyota Century
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
50 év után ér harmadik generációjába a japánok elnöki autója, a Toyota Century luxuslimuzin, ami máris sokat elmond karakteréről.
A japán hagyománytisztelés egy újabb fokozatát képviseli a Toyota Century, amely típus ugyan 1967 óta piacon van, csupán a 2018-as modellévre ér harmadik generációjába. Igen, 50 év alatt csak ritkán nyúltak hozzá, hiszen mindig mindenből a legtöbbet és a kor legjobbját nyújtotta, ahogyan azt egy luxuslimuzintól elvárnánk. Csak a miheztartás végett: ilyennel jár a japán elnök is. Generációváltás ide vagy oda, nevéhez hűen az új Century is az elmúlt évszázad megalomániáját idézi minden egyes vonalával. Fenséges, igényes, magabiztos hajó, ami azért olyan fejlett kiegészítőket is kap, mint adaptív LED-es fényszórók, egy sor sofőrsegéd vagy éppen hibrid hajtáslánc. Dobja az előd V12 motorját és a régi Lexus LS600h-ból ismert 5,0 literes V8-ra és villanymotorra, valamint egy nikkel akkumulátorra vált. Még új abroncsokat is fejlesztettek neki, hogy halkabb legyen a futás és csökkentsék a rezonanciát, de aktív zajszűrő-rendszert is beszereltek, ami a motor indításával azonnal működésbe lép.
Még tovább növelték, így már 3090 mm a tengelytáv, az egész monstrum pedig 5335 mm-en terül el, miközben közel két méter széles. Magasabbak és szélesebbek lettek az ajtónyílások, hogy könnyebb legyen a beszállás, az ablakokat függönyökkel takarhatjuk el hátul. Retro az utastér formavilága, de azért infotainment képernyő jutott előre és hátra is. Utóbbiról kezelhető a 20 hangszórós hangrendszer, a klíma, valamint innen dönthető az anyósülés, ha lábtámasznak használnák azt. Egy dicsőbb korból maradhattak vissza a fabetétek és a szőnyegkárpit is, kedvenceim mégis a plüssülések. Már a képek alapján érzem a nyolcvanas évek autóinak jellegzetes illatát. Elképesztő, hogy ilyet még gyárt ma valaki, de biztos akad erre specializálódott japán manufaktúra. Sajnos a Century továbbra is csak Japán kiváltsága lesz, egyszerű halandó a Tokiói Autószalonon tapogathatja majd meg.