Magyar autó Párizsban, íme az új Suzuki Vitara
A mi terepjárónk: Suzuki Vitara
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Suzuki Vitara mindig kisméretű terepjáró volt, a legújabb nemzedék Párizsban debütált, gyártása esztergomi, mérete az SX4 S-Cross alatti.
Suzuki Vitara, 2015 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 375 |
Most pedig itt az új Vitara, a legújabb hazai Suzuki, mely az egész világ számára Esztergomban fog készülni. 4175 mm-es hosszával jóval kisebb a legutóbbi Grand Vitaránál, de 12,5 centiméterrel az SX4 S-Crossnál is rövidebb. Ellenben terepjárósabb, 18,5 centis hasmagassággal, elöl 18,2, hátul 28,2 fokos terepszögekkel, az S-Crossból ismert aszkéta 1.6-os benzines és turbódízel motorral, csupán fronthajtással vagy a mindkét motorhoz választható, alapból automatikus, de forgókapcsolóval fixre is zárható, hó- és sportprogramot is kínáló ALLGRIP összkerékhajtással. A tengelytáv 10 centivel kisebb az S-Crossénál, 2,5 méter, a csomagtér 55 literrel szerényebb, 375 literes.
Az S-Crossnál kisebb, de tereptudásban többet ígérő Vitara opciós felszereltségével is gazdagabb lesz, távolságtartós tempomat és radaros ráfutásvédelmi rendszer is szerepelhet majd benne. Biztonságáért alapáron 7 légzsák és ESP felel.
Suzuki Vitara, 2015 - műszaki adatok
Motor | 1.6 VVT | 1.6 DDiS | ||
Hajtás | 2WD | 4WD | 2WD | 4WD |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1586 | 1598 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 (automata/6)* | kézi/6 | ||
Teljesítmény [LE] | 120 (6000) | 120 (3750) | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 156 (4400) | 320 (1750) | ||
Végsebesség [km/h] | Még nem ismert | |||
Gyorsulás 0-100 km/h | Még nem ismert | |||
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | Még nem ismert | |||
CO2-kibocsátás [g/km] | 123 (127)* | 134 (138)* | 106 | 111 |
Saját tömeg [kg] | 1075 (1120)* | 1160 (1185)* | 1230 | 1295 |
Egyelőre ára és fogyasztási adatai sem ismertek, az emissziós értékek azonban igen a benzinesek 123-138 g/km CO2 emissziót hoznak váltótól és hajtásmódtól függően. Utóbbi esetében ugyanis az alapáron járó ötfokozatú manuális helyett egy új, hatfokozatú automata is rendelhető lesz, a dízel csakis 6 sebességes kézivel, 106, összkerékhajtással 111 g/km CO2-vel lesz elérhető. A sorozatgyártás január elején indul a már a próbaszerelést végző esztergomi üzemben, az új Vitara piaci megjelenése 2015 első negyedévében várható.