Könnyű csontozat – képen a következő Mercedes E váza
A Mercedes-Benz részben leleplezte az új generációs E-osztályt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövő év elején, a Detroiti Autószalonon fogják csak bemutatni, de a W213 kódú Mercedes E-osztály már most felkorbácsolta a kedélyeket.
Már láthattunk kémfotón, sőt a belterét pár kép erejéig alig álcázva is most meg a csontvázát mutatták meg. A 2016 januárjában a NAIAS-on, azaz a a Detroiti Autószalonon bemutatkozó új Mercedes-Benz E-osztály nem evolúciója lesz az elődjének, hanem teljesen új konstrukció. Az alapvető felépítése részben egyezni fog a már tavaly óta kapható C-osztállyal (W205), hiszen azzal közösen az MRA nevű építőkészletet fogja használni. A W213 persze nem csak a kisebb modellnél, elődjénél is nagyobb lesz, mégis - ahogy az ma elvárt - csökkenteni tudják a tömegét.
Mindebben nagyon komoly szerep hárul az új MRA platformra, amit a képeken látható módon sikerült az E méretére szabni. A tömegcsökkentés mértékét 100 kilogrammosra ígérik, így a Mercedes több évtizedes szokás szerint megint nagyot lép a konkurensei előtt. A generációváltás a német nagy prémiumautók között húsz éve egy forgatókönyv szerint zajlik. A Mercedes kihoz valamit, rá egy évre a BMW, kettőre meg az Audi áll elő ellenvéleménnyel. A kocsi súlya csak az egyik frontja a háborúnak, a másik a beltéri minőség. Ebben is erős lesz az E, hiszen a nagyobb, luxuskategóriás testvérétől, az S-osztálytól vehettek át megoldásokat a tervezői - a másik két gyár felkötheti a gatyát. Az új E-osztályból is lesz a szedánon és kombin kívül kupé és kabrió is, de ezeken felül tervben van egy hosszú tengelytávú modell és az Allroad Audikat megidéző terepkombi is.
Bizony, hogy at kellene gondolni. Vagy ha atirjak 10 evre, akkor meg helyes is lehet.
W210 1995, E39 1995, C4 A6 1994.
W211 2003, E60 2003, C6 A6 2004.
Ezt a generációváltásos örökelső maszlagot érdemes lenne kicsit átgondolni.