Az X4 Stuttgartból – bemutatkozott a Mercedes GLC Coupé
A Mercedes-Benz megmutatta a világnak a GLC kupé változatát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei New York-i Autószalon egyik legjobban várt autója a GLC Coupé. A bemutatóval egy időben közzétették minden fontosabb adatát.
A lejtős farú GLC-t nagyon vártuk, nem okozott meglepetést, még egy kicsit sem. Már olyan rég tudunk az érkezéséről, annyi kémfotót és gyári beetetőanyagot láttunk róla, hogy szinte kicsit rá is untuk. Szinte. A vicc az, hogy a képek alapján a Mercedes megint kihozta a maximumot a lehetőségből. Az első BMW X6 gerjesztette divathullámot meglovagolva, de annak egyedi ízt adva hozták ki már a második kupésított szabadidő-autójukat. Az X6 méretű GLE Coupé után most az X4 méretű GLC-ből jött ki ez a változat. Az alap autó is dögös, meg persze jó is, de az utcán majd ez a kupéforma fogja visszanézésre sarkallni a járókelőket.
A GLC kupé hossza 4,73 méter, magassága 1,60, tengelytávja meg 2,87 m. A sima GLC-nél alacsonyabb, tetővonala sportosabb, és így egész más lesz a kiállása. Van rajta minden, amitől menő lesz: dupla kipufogó, spoilerek, LED lámpák és hatalmas felnik. A beltér a GLC-ből és az S-osztály óta gyártott többi Merciből is ismerős, értelemszerűen minden extrafelszerlés elérhető hozzá, épp mint a GLC-hez, vagy az alapjukat adó C-osztály esetében. Elektromos állítású komfortülés, prémiumminőségű kárpitozás, nagy képernyős navigáció és üvegtető látható a gyári fotókon. A farkialakítás miatt itt nem túlzás, hogy széria a tolatókamera. Felárért van légrugós futómű, vagy igény szerint AMG sportcsomag.
Az adatok egy része még nem végleges, így a csúcsváltozat, a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé 5 másodperces 0-100 gyorsulására sem vehetünk még mérget, de jó eséllyel ennél is gyorsabb lesz. V6-os, háromliteres biturbó motorja 367 lóerős. Az alapváltozatok az őszi piaci bevezetéskor a GLC-ből már ismertek; a 250, a 220d és a 250d. Mind 4Matic összkerékhajtással jön és a 9G-Tronic automataváltóval. Az alap benzines kétliteres sornégyes, 211 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal. Végsebessége 222 km/óra, gyorsulása 7,3 másodperc százig. Az erősebb 250d dízel ezt a sprintet 3 tizeddel lassabban futja meg, végsebessége ugyanennyi, lóereje 204, nyomatéka viszont 500. A legszerényebb változat a 220d 170 lóval és 400 newtonméter nyomatékkal, annak a végsebessége csak 210 km/óra, de ebből az első 100 megvan 8,5 másodperc alatt. Hazai árakat még nem tudunk, viszont idővel jön a plug-in hibrid verzió, a GLC 350 e 4MATIC Coupé is.
Ha a váltótól jobbra levő sötét csíkra gondolsz, az nem hézag, hanem magasságbeli különbség (nincs lyuk).
Mástén nem alálo, és gyanítom, (élőben) más sem fog. Ez nem az az osztály, ahol ilyet meg lehetne engedni.
Nem azért, de mekkora illesztési hézagok vannak a középkonzolnál?:)
Nekem csak az odaragasztott tablet nem tetszik – bár egyelőre az a veszély sem fenyeget, hogy tudjak venni egyet. 🙁
szép,bár úgy kell ez mint simicskának a reklámadó.
Belül gyönyörű