Várakozások felülmúlva: itt a Mercedes AMG GT
A Mercedes-Benz bemutatta az AMG GT-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérte várni rá. Élőben csak egy hónap múlva, de gyári fotón és videón már most megtekinthető a Mercedes-Benz legújabb sportkocsija.
Végre itt van, igaz még nem élőben, csak a monitoron keresztül látható, de a lenti videón mozgásban is meg lehet nézni a Mercedes új sportos csúcsmodelljét. A korábbi SLS AMG-nél kisebb és modernebb AMG GT a stuttgarti gyár sportrészlegének legfrissebb csúcstechnikáit használja. A modellben bemutatkozó új részegységek később több AMG sportváltozatban is megjelennek, mint a kocsi lelke, a duplaturbós V8-as motor is.
És ha már a motornál tartunk, egyből két változatban is árulni fogják. A korábbi hírek igazak voltak, lesz a 4,0 literes gépnek 510 lóerős változata AMG GT S néven és 650 Nm nyomatékkal. A Párizsi Autószalonon tartandó ünnepélyesebb bemutató után indul meg a gyártás, a szintén nem éppen gyenge alapmodell 462 lóerővel és 600 newtonméterrel jön. Európában mindkettő azonnal rendelhető lesz, Amerikának a sima GT-re kell egy pár hónapot várni. Maga a V8-as rokonságban áll a kisebb Mercikben használt kétliteressel. A V8-as fejlesztése persze több annál, hogy két CLA 45 AMG motort 90 fokos szögben összeépítenek. Szárazkarteres kenést kapott, és amennyire lehetett kompaktra méretezték.
Bár vázszerkezetét megosztja az SLS AMG-vel, nem örökölte annak sirályszárnyas, felfelé nyíló ajtajait. Lejjebb is pozicionálják, árát a Porsche 911 Turbóhoz és a Jaguar F-Type csúcsmodelljéhez igazítják, ezzel majdnem fele annyiba fog kerülni, mint az SLS. Szélessége 1939 milliméter, akárcsak az SLS-nek, hossza 4546, magassága csak 1289 mm. Az AMG GT jó 9 centivel rövidebb, mint a már kifutott SLS, annál alacsony építése ellenére is majd 4 centivel magasabb.
Az AMG GT alapváltozata 1540 kiló, és az S sem nehezebb 1570-nél sofőr nélkül. Mindez persze semmit nem érne, ha nem lenne kiemelkedően harmonikus, 47:53 arányú a súlyelosztása. A GT mechanikus, a GT S elektronikusan vezérelt differenciálzárt kap a pontosabb nyomatékátvitel érdekében. Az erősebb változat AMG Ride Control sportfutóműve három fokozatban állítható lengéscsillapítókat és fékből is komolyabbat kap: első tárcsája 360 helyett 390 milliméteres, kerekei elöl 265/35 R 19, hátul 295/30 R 20 méretűek. Mindez alapján érthetővé válik, hogy nem puha autót csináltak, ráadásul felártért lehet aktív motor- és váltófelfüggesztést is kérni, ami a hajtáslánc finom elmozdításával csökkenti a centrifugális erő autóra gyakorolt hatását. És akinek ez sem elég, az mindkét modellhez megrendelheti a kerámiafék-készletet, elöl 402, hátul 360 milliméteres tárcsákkal. Az első AMG GT-k tavasszal kerülnek gazdáikhoz.
“Várakozások felülmúlva”: igen maximálisan egyet rétek. Pedig amikor Schumacher kacsintott az SLSből az azért eléggé magasra tette a mércét, 200.000 EUR ide vagy oda…