Beetető után bemutató: itt a Kia Niro
A Kia Chicagóban bemutatta legújabb modelljét, a Nirót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Trendi hibridet a családnak! Valami ilyesmi céllal dobta piacra a Kia az új Nirót. Csinos és takarékosnak ígérkezik, sikerre számíthat.
A hibridség ma már nem valami kirívó dolog, hanem olyan jó tulajdonság, ami semmi kompromisszumot nem jelet az átlagos felhasználók számára. Épp ezért a Kia nem valami furcsa formájú félszerzetet hozott ki, hanem a ma divatos crossover formát csinálta meg hibridben. Ez a Niro, ami kompakt méretek mellett egy teljes értékű ötszemélyes családi autó. Tengelytávja 2,7 méter, amivel kellően tágas utas- és csomagteret tud adni. A Kia modellkínálatában méretével a Soul és a Sportage között áll. Távolról sem terepjáró, de hogy a garázsfelhajtón jobban mutasson, lehet kérni a képeken látható 18 colos könnyűfémfelnikkel és nem hagyták le róla a műanyagozással kiemelt kerékíveket sem.
A hűtőmaszk az új Kiák tipikus eleme, itt is jól mutat, és még a tetőszpojler sem sok a Nirón. Az első gyári képeken látható amerikai változat utasterébe fekete és fehér burkolatok kerültek, meg a más modellekből már ismert háromküllős kormány. Az európai változat is ehhez hasonló lesz. Gombos az indítás, 7 colos a középső kijelző, a fedélzeti infotainment meg a legmodernebb Android Auto és Apple CarPlay rendszerekkel is kompatibilis. A kocsi fejlesztésénél cél volt a csöndes utastér és a komfort.
A Niro benzinese egy 1.6-os, direkt hibridekhez fejlesztett, Atkinson-ciklus szerint üzemelő hószúlöketű motor. Az ezt segítő elektromos egység 44 lóerős, az akkumulátorcsomag meg 1,56 kilowattórás. A teljes rendszerteljesítmény az amerikai specifikáció szerint 145 lóerő. A fogyasztási és emissziós adatok a jelen állás szerint még nem véglegesek, de a cél 89 gramm/kilométeres kibocsátási határ alá bejutni. A legnagyobb újdonság mégis az, hogy a kompaktok között elsőként a Niro tippeket ad a sofőrnek. A takarékosabb üzem érdekében képes szólni, hogy a vezető változtassa meg a sebességét a domborzati viszonyok alapján, vagy esetleg egy lejtőn vegyen vissza a gázból.
En ugy tudtam a Hyundainak Honda automata valtoi voltak, de legalabbis erzesre pont ugyanolyan precizen valt. De a lenyegen nem valtoztat japan techikat vettek meg a koreai gyartok. Kinanak ehhez annyi a koze hogy szomszedok. 🙂
Kijavítanálak: a Hyundai Mitsubishi-technikát vett meg, a Hondához nem volt semmi köze. Abszolút mindenféle bántó szándék nélkül, csak korrekcióként.
ki beszél technikáról? neked pedig az első osztályos értő olvasást ajánlom, nem szégyen tanulni.
A Hyundai Honda techikat vett meg az elejen a Kia meg Mazdat. Forgasd egy kicsit az Atlaszt, nem szegyen tanulni.
Azt tudod-e, hogy Peter Schreyer, a Hyundai-Kia csoport vezető formatervezője korábban az Audinál dolgozott?:)
És hadd mutassak valamit:
[url]https://www.google.hu/search?q=new+kia+carens+bmw+active+tourer&client=opera&hs=q8I&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjpnNq0z_nKAhVhEpoKHbQfD9wQ_AUIBygB&biw=1048&bih=698[/url]
Mielőtt még hőbörögni kezdenél, [b]a Kia Carens volt előbb[/b]…
ha a két kínai koppintás közül kellene választanom (de nem kell:D) akkor a hunyadi féle audi koppintást választanám.
Nekem tetszik. Az egyetlen dolog, ami érdekel, hogy tényleg ötszemélyes-e, vagy a szokásos európai mértékű, csak forgalmiba beírt szöveg az…
Hubazeg de aránytalan egy eleje meg hátulja van ennek. A kormány közepéből csak a 4 karika hiányzik, a műszerfal is igazi ódi kopp. Valódi önálló dizájn ez. Ami saját az ocsmány, a többit meg mások már kitalálták.
A RAV4 nem eredendően hibridnek készült, azért nem jó példa. A Prius igen, az Ioniq is, és a Niro szintén. Az utolsó mondatod remek meglátás, egyetértek – kell, hogy legyen egy bizonyos szintű különcség az emberben, ha Priust választ.
Nem látja másként. Jön az Ioniq, ami erősen a Priusra hasonlít, továbbá a Toyota RAV4-ből is van már hibrid. Tehát mindkét gyártó igyekszik mindegyik szegmensben jelen lenni hibridekkel is. A Prius egyébként azért annyira más, mint a legtöbb autó, mert van egy fogyasztói réteg, amelyik ezzel is jelezni kívánja, hogy milyen veszettül környezettudatos…
Tényleg jó lett, érdekes módon az orra sokkal jobban összeáll, mint az új Sportage-nek. Kicsit az a benyomásom róla, hogy inkább szánták Amerikának, mint ide, de majd meglátjuk, mit hoznak az eladási számok. Egy dolgot nem értek a cikk kapcsán:
“A hibridség ma már nem valami kirívó dolog, hanem olyan jó tulajdonság, ami semmi kompromisszumot nem jelet az átlagos felhasználók számára. Épp ezért a Kia nem valami furcsa formájú félszerzetet hozott ki, hanem a ma divatos crossover formát csinálta meg hibridben.”
A japánok ezek szerint még mindig kirívó dolognak gondolják, azért lett az új Prius egy “furcsa formájú félszerzet”? Vagy csak arról van szó, hogy a két nemzet máshogy látja a “hibridséget”?