Íme a Toyota Prius negyedik kiadása

A jövőt hozza az új Toyota Prius?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csaknem 20 éve kezdődött a Toyota Prius világhódító útja. Most negyedik generációjába lép, minden eddiginél takarékosabb lesz a piacvezető hibrid.


Formájával erősen hasonlít a nevével japánul a jövőt jelentő Mirai üzemanyagcellás autóra a Prius negyedik generációja, ami a Frankfurti Autószalonon már látható lesz. De természetesen nemcsak ezért hozza a jövőt, hanem azért is, mert továbbfejlesztett hibrid hajtásláncával nagyobb teljesítményt, jobb menetdinamikát és csekélyebb fogyasztást ígér. Talán a leginkább beszédes adat, hogy a továbbra is Atkinson ciklusú, 1,8 literes benzinmotor termikus hatékonysága 40% fölé javult, ami világelső eredmény egy benzinmotornál, s itt ahhoz jön még a rendkívül jó hibridrendszer.
További hatékonyságjavító tényező, hogy nem csupán az immár a Toyota új közös platformjára (Toyota New Global Architecture) épülő karosszéria, a fokozott energiasűrűségű, továbbra is nikkel-fémhidrid akkumulátor mérete és tömege is csökkenhetett, tölthetősége és tartóssága a gyár szerint javult. Fokozott zajcsillapításával még csendesebb futásúnak mondott a Prius IV, tömegközéppontja csökkent, felfüggesztése hátul csatolt helyett immár kettős keresztlengőkaros, helytakarékosabb, igényesebb. A sajtóközlemény szerint javult a pakolhatóság, miként a vezetési pozíció is.
Hirdetés

Az idén megújult Aurisban és Avensisben már megismert Toyota Safety Sense biztonsági csomag az új Priusba is bekerül, radaros tempomatja gyalogosfelismerésre is képes. Az új Prius természetesen a márka legmodernebb hibridje lesz, újításai szépen lassan átkerülnek majd a hibridek terén továbbra is piac- és technológiavezető Toyota egyéb modelljeibe is, önmaga pedig a jövő heti világpremier után leghamarabb idén év végén várható itthon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Ahogy öregapám szokta mondani: “megszokja a szem”! Bár ezesetben lehet, hogy több időt vesz igénybe a művelet. Dízeleket azért nem erőltetik, mert feleslegesen bonyolultak és főleg nem bírják a városi üzemet ahol a hibrideket főként használják. Sok országban különadók vagy korlátozások vannak érvényben a dízel üzemű autókra. A károsanyag kibocsátásuk is jóval magasabb, főleg a korom és a nitrogén esetében. Ezzel sajnos nem tudnak mit kezdeni a gyárak, a katalizátor és a részecskeszűrő sem sokat segít, de főleg ezzel a jó kis magyar gázolajjal magas priorítású hibaforrás. Hiába van fajlagosan több energia 1 liter gázolajban, mint benzinben ha nem lehet “tisztábban” elégetni. A városok levegője így is sokkal szennyezettebb, mint a nagy dízel BUMM előtt volt!

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Nem bizony!
    Rém ronda és gusztustalan lett ez a vezetési élményt teljes mértékben nélkülöző rusnyaság. Mint már korábban utaltam rá neked, lehetne ez a hibrid technológia sokkal ésszerűbb és hatásosabb is, hogyha nem az elavult 1.8-ast reszelgetnék, hanem rá állnának végre a jobb termikus hatásfokú és sokkal modernebb diesel-hibrid technikára -lásd PSA csoport-!
    Ja és csak neked egy videó a kedvenc típusaimról: https://www.youtube.com/watch?v=3ftRFmsxOTA

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Nem kéne. 🙂

    Annak ellenére, hogy valószínüleg brutálisan sokat fognak eladni belőle és hogy hatásfok tekintetében még a jelenlegi generációnál is fölényesebben fog szarráverni minden, kívülről elektromosan nem tölthető hasonló kategóriájú járművet ez így nekem mégis a too little too late esete.
    Elképesztő teljesítményt nyújtott a Toyota az elmúlt majd 20 évben a 120+ éves, hihetetlenül elavult, ótvarszar környezetpusztító veszteséggép, a belsőégésű motor egyetlen értelmes és számottevő javításának, a HSD technológiának a kifejlesztésével és elterjesztésével de ez ma már kevés, mivel a hibrideket majd ugyanennyivel verő technológia már megjelent. Ebből persze nem az következik, hogy a hibrideket nem kellene továbbfejleszteni, de az igen, hogy az ennél jobb technológiákkal viszont kő keményen kellene nyomulni. A Toyota viszont nagyon látványosan, nagyon következetesen, nagyon régóta és elképesztő irracionalitást mutatva nem foglalkozik ezekkel. Egy darabig persze lehet a fizikai törvényekkel szembemenve az olajmaffia farkát cumizva pl. az olyan üvöltő zsákutcákkal foglalkozni mint a hidrogénes baromságok, de előbb-utóbb ennek óriási pofáraesés lesz a vége.

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    A piac majd ítél. Ha sikeres lesz, akkor kár a formán keseregni. Aki Priust választott eddig is, legyen az cég vagy magán személy, az egészen biztosan nem a lélegzetelállító forma miatt tette.
    Komoly összegben fogadnék, hogy a Prius hívőket egyáltalán nem fogja zavarni ez a forma.

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Toyotáéknál már rég nem az amcsi piac a fő cél, hanem a kínai. Ezért kell mindent olyanra formázni, mintha egy kínai sárkányfej lenne. A plugin-hibridet is azért kell nagyobb elektromos hatótávúra fejleszteniük, mert Kínában a rendszámkorlátozás csak az elektromos és a 40 km-nél többet elektromos üzemmódban megtenni képes hibridekre nem vonatkozik.

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Ha az amcsi piac továbbra is vevő lesz erre a stílusra , akkor csinálják tovább Toyotáék a furcsa desing-t . Európa nem számít , semmilyen szempontból !

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Nem tudom elhinni, hogy ez tetszik annak, aki lerajzolta.
    A fotók szerint legalábbis szörnyű ronda ez az autó és ezen az sem segít, ha műszakilag jó.
    Mindennek van egy határa.
    A toyotások számomra azt már átlépték, így én tuti kirúgnám az egész vezetőséget.

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Ez valami szörnyű csúnyára sikerült. A japánok az utóbbi időben erősen hadilábon állnak a formatervezéssel, ennek áldozata szinte az összes Toyota, de a Honda Civic sem fog formatervezői díjat nyerni. Műszakilag biztosan rendben van, de a formával lehetetlen kibékülni (legalábbis számomra). Olyan mint egy nő, ha nem tetszik oda sem megyek, így nem fogom megtudni, hogy esetleg okos-e ?……….. :)))))

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Szerintem a kormány felső részét lehetne bármire használni mivelhogy nincs mögötte műszerfal.
    A műszaki tartalom hibátlan a forma pedig ízlés dolga és szokni is kell.

  • 2017.10.28. at 13:28
    Permalink

    Ocsmány kinézetű! Tudom, hogy most jönnek az “ezt nem a kinézetéért veszik” hozzászólások, de ez akkor is ocsmány, főleg a hátsó része. Ha már ilyen penge ez az autó, akkor legalább nézne is ki valahogy.

Vélemény, hozzászólás?