Szárnyakat nyit az Opel Monza Concept
A jövő Opeljeként mutatkozik be a forradalmi Monza Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A korábban csak egyetlen képen látott, a Frankfurti Autószalonon szeptember elején debütáló Opel Monza Concept most szó szerint kitárulkozik, nem csak szárnyas ajtóit, komplett oldalfalait is felnyitja.
Nem először debütál Monza a Frankfurti Autószalonon, hiszen 1977-ben mutatkozott ott be az első, 1986-ig gyártott, s mára kultikussá vált kupé. Idén pedig annak szellemiséget tovább éltetve, de leginkább az Opel jövőjét előrevetítve mutatkozik be a két óriási, a teljes oldalfalakat jelentő, s azokat felnyitó szárnyas ajtóval bemutatkozó Monza Concept. A sajtóanyag ezeket az ajtókat már nem is az elcsépelt sirály, hanem a még hangzatosabb kondorkeselyű szárnyaihoz hasonlítja.
A négyüléses utastér − a remek beszállás − mellett szintén remek térkihasználást és innovatív LED-es szórakoztató-rendszert ígér. Ezen beállítástól függően a vezetéshez kapcsolódó információk csak a sofőr számára jelennek meg, de három választható élményvilággal − "ME, US és ALL", azaz én, mi és minden – meghatározott körökkel és akár a teljes külvilággal is megoszthatók a menetadatok. Ez azért fontos, mert a megosztott útvonal alapján bárki bejelentkezhet a Monzába, ami így újszerű és azonnali autómegosztó programot is hirdet.
Menetdinamikájáról egyelőre nincsenek információk, ám a 4,69 méter hosszúságú, ám mindössze 1,31 méter magas négyüléses karosszéria akár tényleg remek utazóautó is lehet, csomagtere ugyanis 500 literes. Hajtáslánca az Amperából ismert hatótávnövelős elektromos, ám azzal a különbséggel, hogy itt az áramtermelésre használt motor 1,0 literes, CNG hajtású, SIDI turbó − az Opel legújabb sorozatából, s természetesen a szentgotthárdi motorgyárból. Jó hír ez, hiszen ezek szerint az Opel jövője hazánkkal összefüggő.