Új szintre emelkedik a Jinba Ittai

A jövő Mazdáit, a jövő benzinmotorjait vezettük

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőbe tekintő technikai előadássorozatot tartott a Mazda, amely során a következő 3-as és a Skyactiv-X motor prototípusát is próbára tettük. Ígéretes a jövő a japán gyártónál!


Érdekes nép a japán, emiatt érdekes autókat is gyártanak. A "Made in Japan" kifejezésről a mai napig mindenkinek a minőség ugrik be, azaz ami japánban készült, az rossz nem lehet. Szerencsére a ma uralkodó trendek csak részben jutottak el a japánokhoz. Gondolok itt a motortervezéssel kapcsolatos trendekre. Downsizing, azaz lökettérfogat-csökkentés, hengerek elhagyása. A Honda például beadta a derekát és beépítette a Civicbe az 1,0 literes háromhengeres turbós motort, míg a Mazda "beintett" a downsizingnak és azt mondta, hogy csinálunk mi jobbat, mint a többiek. És csináltak. Nagy köbcentis (2,0 literes), szívó motort, olyan teljesítménnyel, nyomatékkal és fogyasztással, hogy az 1,0 literes háromhengeres turbósak is megirigyelhetik mindhárom paraméterét.
Hirdetés


Nem volt véletlen ezen motorok megjelenése. A Mazda 2007-ben jelentette be a Fenntartható Zoom-Zoom névre keresztelt 2030-ig tartó jövőképét, amelyben olyan autók építését tűzte ki célul, melyek megadják a vezetés élményét és egyben óvják a környezetet is. Földünk megóvását igen komolyan veszi a gyártó. Az energia előállításától a végső felhasználásig tartó CO2 kibocsátás mértékét 2030-ra 50 százalékkal, 2050-re pedig 90 százalékkal kívánja csökkenteni. Fontos a fenti gondolkodásmód, ugyanis hiába mondják, hogy az elektromos autó környezetbarát, ha az elektromos áram előállítására használt erőmű igen komoly mértékben szennyezi a környezetet. A Mazda hisz abban, hogy autóiknál hamarosan beköszönt az a korszak, amikor a belsőégésű motorok ugyanolyan tiszták lesznek, mint a villanyautók, ha az előállítástól a felhasználásig nézzük a szennyezést, nem pedig tankolástól a felhasználásig.

A 2012-ben megjelent CX5-tel érkezett KODO formanyelv és a Skyactiv technológia mostanra ért el a megújulás küszöbére. Előbbit tekintve már láthattunk egy átmenetet az új CX-5-nél, hiszen ennél a modellnél már részben az új KODO dizájn uralkodik, a jövőre érkező modelleknél azonban még tisztábban látható lesz a különbség. E mellé társul majd az új Skyactiv karosszéria és motortechnológia, amely igen biztató jeleket mutat. A formát tekintve már kaphattunk egy kis ízelítőt a Vision Coupé és a Kai Concept révén, utóbbit élőben is láthattuk az elmúlt napokban Portugáliában, az ott tartott dizájn és technikai sajtótájékoztatón. A Skyactiv technika következő generációját pedig ki is próbálhattuk, régi köntösbe bújtatott Mazda3 prototípusokban. Lássuk, hogy mi várható a Mazdánál az egyes területeket illetően.

A dizájn egyszerűbbé, ugyanakkor élettel telibbé válik. A kevesebb több filozófiát követve már a Kai Concepten végignézve is úgy érezhetjük, hogy túl sok a homogén, sík felület. Az ajtókon és a motorháztetőn sehol egy él, minden sima. Nem véletlen ez. A cél, hogy mostantól a fény játéka adja a látványt, amely a sík felületeken csillan meg. Dizájn szempontjából elhiszem, hogy ez megemeli a dizájnerek pulzusát, ám egy hétköznapi ember, sőt még mi, újságírók sem erre fogjuk csorgatni a nyálunkat. Ránézünk és eldöntjük, hogy jól néz ki vagy sem. Megvan-e a szerelem első látásra vagy sem. Az autók sziluettjét, orr- és far részét elnézve persze megvan a rajongás. Minden eddiginél sportosabb és karakteresebb külsőt várhatunk a jövő Mazdáitól, elég ha csak szembenézünk az új CX-5-tel. A KODO forma második generációja minden bizonnyal sokakat győz majd meg, a külsőt tekintve tehát aggodalomra nincs ok.

A karosszéria is komoly finomhangoláson megy keresztül. Új, többirányú gyűrűs szerkezetből épül fel a váz, amely az erőhatások továbbításában játszik szerepet. A futómű még jobban csillapítja majd az úthibákat, a zaj- és rezgéskomfort is jelentősen fog javulni, akárcsak az üléspozíció. Az áttervezett ülések függőlegesen tartják a medencét, így segítenek megőrizni a gerincoszlop S alakját. Az új architektúra ezzel egy új szintre emeli a Jinbai Ittai élményt. A két japán szó mögött a ló és lovasa kifejezés rejlik, amely azt hivatott szimbolizálni, hogy egy Mazdában ülve a vezető és autója között olyan közvetlen kapcsolat van, mint a ló és lovasa között. Ahhoz, hogy ez az élmény valóban egy új szintre lépjen, továbbfejlesztette a Mazda a már eddig is sikeres Skyactiv-G motorokat és Skyactiv-X néven ismét egy forradalmit alkotott.

Jövőre jelenik meg a technológia, ami manapság még korai tesztfázisban van. A Skyactiv-X motor lesz a világ elsőként kereskedelmi forgalomban elérhető kompressziógyújtású benzinmotorja.

A dízelekre jellemző üzemet az SPCCI, azaz gyertyavezérelt sűrítéses gyújtás biztosítja. Ennek lényege, hogy részterhelésen (a teljes üzemidő nagyjából 80 százalékát teszi ki) a gyertyák a sűrítési ütem során az égéstér közepébe nagy nyomással fecskendezett dús keveréket gyújtják be. Ez váltja ki a sűrítéses gyújtást, ami egyenletes égést és erőteljesebb ütemet teszt lehetővé. Ezzel a jelenlegi Skyactiv-G motorokhoz képest 10-30 százalékkal nagyobb nyomaték és akár 20-30 százalékkal kedvezőbb fogyasztás érhető el. Nagy kérdés, ha ez valóban így lesz, akkor ki fog dízelt venni, ugyanis ez a benzinmotor már képes lesz olyan alacsony fogyasztással megfelelő teljesítményt biztosítani, mint gázolajos társai.

Szép, szép, de hiszem, ha látom, gondolhatjuk. Mi már láttuk és tapasztaltuk. A dizájn és technikai előadások mellett kipróbálhattuk a legújabb 3-ast, ami egyelőre egy jelenlegi 3-as karosszériába volt bújtatva. A lemezek alatt viszont érezhetően minden új. A futómű komfortosabb, a zaj kevesebb a kerekek felől, a szélzaj is mérsékeltebb. A fékek jobban adagolhatóak és erőteljesebbek, a kormányzás közvetlenebb. Az új ülés hibátlanul tart és a hát is jól fekszik benne. A Skyactiv-X motor pedig hozza azt, amit elvárunk tőle. Bár fogyasztási adatot nem láttunk, de dinamikára érezhetően jobb, főként az alsó és közepes fordulatszám-tartományban. Mindezt ha még sikerül megfejelni egy jól eltalált dizájnnal, akkor igen komolyan kell majd számolni 2019-től a Mazda3-mal a kompakt kategóriában. Azt követően pedig a többi modellel is.

Pici betekintést kaptunk abból is, hogy milyen jövő elé néz a Mazda 2019-től. A fent említetteken túl szintén jövőre érkezik egy közepes hibrid és egy tisztán elektromos modell. 2020-tól a Skyactiv-D dízelmotor második generációja is színre lép, akárcsak az Co-Pilot névre keresztelt önvezető rendszer. 2021-től plug-in hibrid modellek érkezése is várható. A belsőégésű motorok mellett tehát megjelennek a hibrid és elektromos modellek is. Nem bízza a véletlenre a Mazda ezen modellek elkészítését sem. Annak érdekében, hogy tökéletes legyen a végeredmény, szövetségre lépett a Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu és Hino járműgyártókkal, valamint az akkumulátorokat előállító Densóval. A fentieket összegezve izgalmas és ígéretes jövő előtt áll a japán gyártó, érdemes lesz odafigyelni az újdonságaikra az elkövetkező években (is).

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

35 thoughts on “Új szintre emelkedik a Jinba Ittai

  • 2018.02.25. at 09:55
    Permalink

    Le a kalappal a Mazda és a japánok előtt. De komolyan. Honda használóként fejet hajtok az előtt, amit a motorjaikkal művelnek. Ha tényleg igaz amiket leírnak a Skyactive motorokról és a kompresszió gyújtású benzinmotorjukról, akkor az szerintem szenzációs. Remélem a Honda is észreveszi, hogy ezek a kisköbcentis motorok nem a jövő (bár a Hondánál levő motorok is megbízhatóbbak, mint bármelyik európai márkáé, turbó ide vagy oda). Nekem nagyon tetszik, hogy a japók a pénzt nem hazugságokra költik, meg csalásra, hanem mellébeszélés helyett fejlesztenek (én is ennek iszom jó értelemben a levét jelenleg, sosem volt ilyen megbízható autó a családban, generációs szinten sem). A Mazda nagyon kellemes csalódás jelenleg, ahogy a motorjaikkal bánnak. Kíváncsi leszek, a valóságban mit jelentenek majd ezek a fejlesztések. Meg persze mennyire lesznek megbízhatóak ezek a motorok. Ismerve a japánokat, nem lesz gond ezzel sem. Már csak egy kérdés van a Mazdáknál. Tudnak e normális karosszériát csinálni, ami nem rozsdásodik. Ha ez megoldódik, akkor nálam később szóba jöhetnek a Honda mellett.

    • 2018.02.26. at 13:24
      Permalink

      Egyetértek, de azon csodálkozom, hogy honnan van a Mazdának erre tudása, erőforrása és pénze?
      Nem kis kockázatot vállaltak anno (5-6 éve) amikor ennek az iránynak a fejlesztésébe belekezdtek.
      Reméljük bejön nekik, mert egy új technológia, egy új fejlesztés mindenikek jó beleértve a vásárlókat és az egész iparágat is.

  • 2018.02.25. at 13:01
    Permalink

    A Luftwaffe a fasorban sincs a Mazdához képest be nem vált titkos fegyverekben.
    Wankel, Comprex dízel, meg a hangzatos maszlagok, mint a Skyactive, miközben folyamatosan újracsomagolják a megörökölt Ford Technológiát.

    Aztán mégis valahogy a Fiat, Peugeot vagy a Volvo forradalmasítja az iparágat, ők meg majd szépen átveszik megint (pedig Volvo is a Fordból szabadult, fele/harmada annyi eladott autóval). A Mazda hajtáslánc-kínálatában egyelőre 0 (nulla) darab kiemelkedő motor van, nem hogy bármi amit a többiek követnének. Mazda Dízel teljes középszer, hibrid semmi, a benzinmotorok meg inkább hagyjuk.

    Szóval mielőtt jönnek újabb csodafegyverrel, én azért bevárnám a lelkedendezéssel, hogy képes e az eldördüllni, vagy csak makett…

    • 2018.02.25. at 15:45
      Permalink

      Nincs most kedvem nagyon utánanézni, meg amúgy is off lenne, de éppenséggel a német légierőnek nagyon komoly repülőgépei voltak a második világháborúban, szinte egész eu-t elfoglalták és valószínűleg nem azért, mert gagyi fegyvereik, repülőik, tankjaik voltak.
      A Mazda motorjait pedig nagyfokú tudatlanság szídni, buta őseurópai látásmód.

    • 2018.02.25. at 16:33
      Permalink

      A Wankel még nincs lezárva, keresik a megoldást, hogy kiküszöböljék a kopást. A comprex dízelről nem hallottam, a skyactive bizonyított, olvasni kell, nem pocskodiázni. De ha már itt tartunk, az európai gyártók hangzatos clean diesel, blue diesel bullshit-ei aztán tényleg a csalásra alapultak, amit aztán a VW-től mind át is vettek. Szóval az európai gyártók (fiat ? pl.) aztán forradalmasították az autógyártást. Meg a franciák?. A Renault is azért állt össze japán gyártókkal, mert így talán már autót képesek gyártani. Az angolokat végképp hagyjuk. Van egy Hondám és van még a családban egy Mini Cooper S (még nem a BMW motoros hála Istennek) és bár szeretem a kis Minit, mentem vele, tetszik a kompresszoros motorja, de édes Istenem, nem egy kategória. Bizony alap szinten autószerelő lettem mini szakiránnyal. Pedig ez még nem is a prince motoros, turbós bmw-psa konstrukció, ami egy halom csavar értékével vetekszik. Szóval lehet itt szidni a japókat, de aki a traktormotorban látja a jövőt, azzal nincs mit vitatkoznom.

      • 2018.02.25. at 19:50
        Permalink

        Nem olvasni kell, hanem tapasztalatokat szerezni. Kiolvashatod a világ összes marhaságát és ugyanúgy fogalmad sem lesz semmiről.

        Ráadásul te most pár kommentben bemutattad, hogy általánosságban véve is eléggé tájékozatlan vagy az autós műszaki és a történelmi ismerek vonatkozásában is.

        A Renault azért állt össze ezekkel mert azok rövid távon fizetésképtelenné váltak, és más nem segítette ki őket (vagy az ő ajánlatuk volt a legszimpatikusabb opció a tulajoknak).

        • 2018.02.25. at 20:07
          Permalink

          Ja biztos csak azért állt össze egy francia autógyártó a japánnal, hogy megmentse. A hős lovag, megmentette az éhező parasztlányt. Ugyan már. Rómeó már leírta, én már nem is fűzök hozzá semmit. Örülök, hogy amúgy csak ennyi hibát találtál a hozzászólásomban, ez megtiszteltetés tőled, mint „szakembertől”, aki ezer autót tesztelt már minimum, aki amúgy elismer mindent újat innováció terén, mindegy milyen nemzet hozta össze.
          Zold a tárgyilagos, elfogulatlan, japánutáló, szerény „szakember”.

      • 2018.02.25. at 20:20
        Permalink

        A wankelt a jövő autójának reklámozták vagy 40 éve, de miután az akkor a BMW szemmagasságában lévő NSU márkát magával rántotta a felelőtlen kisérletezés, kicsit visszavett mindenki. Össze láttam egyremek Wankel tárlatot az Audi múzeumban ( http://autossagok.blog.hu/2017/11/16/audi_muzeum ), gyönyörű reklámokat raktak ki meg a létező legkülönfélébb alkalmazást a Jetskitől a fűnyírón át a Buszig (utóbbit a Mazda múzeumban láttam, mondjuk).

        Az NSU bukása volt a legdurvább, de azóta minden wankel motoros autó egy csődtömeg.

    • 2018.02.25. at 18:19
      Permalink

      A dízel, mint „forradalmasítás”… Ühüm.

      https://www.google.hu/search?q=facepalm&client=opera&hs=gR2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjI4rbGxcHZAhVCBSwKHf-gD7gQ_AUICigB&biw=1152&bih=754

      A Mazda a Fordból „szabadult”… Ühüm. Mit ne mondjak, nem volt nehéz dolga, mert sosem tartozott az égisze alá. A Lincolnnak már mindez marha nehéz lenne. Persze aki földesúr-rabszolga viszonyrendszerben látja a komplett üzleti életet, aminek a logója egy felmosóvödör, annak hiába magyarázok.

      És – mit ad Isten – már megint úgy csűröd-csavarod a kommentedet(te ostoba fajankó), hogy az olaszok legyenek jó színben feltüntetve, a japánok meg lejáratva – miközben a digajoknak SINCS alternatív hajtás a tarsolyukban, kivéve az 500e-t, aminek megvételéről még maga a „zseni” Sergio is lebeszéli a potenciális vevőket. A hibrideken meg persze, hogy a Chrysler dolgozik(ki más?). A nagy büdös semmit leplezendő csak szánalmas, nagyívű, becsmérlő nyilatkozatokra futja, mint például a kedvencem: „Ha akarnánk, mi is tudnánk olyat, mint a Model 3.” Bizony ám! 🙂

      A Skyactiv-ot tényleg hagyjuk – azt a motorcsaládot, amire a VW-nél azt mondták, hogy „nem, ilyet egyszerűen képtelenség csinálni, das ist unmöglich!” 🙂

      Most sem hazudtoltad meg magad, hoztad a tőled megszokott bohóc-szintet…

      • 2018.02.25. at 19:42
        Permalink

        Nem a dízel a forradalmasítás, hanem az a két technológa amivel a dízelek nem csak túlélték a környezetvédelmi szigorításokat de évekig a leg-környezetvédőbb technikának tekintették, illetve dinamikája miatt a piacokon letarolták a fizetőképesebb piaci szegmenseket. A CR a kifinomult dinamikát hozta el, a Rszűrő a környezetvédelmi emissziós kihívást hárította el.

        Ez itt nem csűrés csavarás, hanem tény, a Fiat csoport fejlesztette ki a CR technológiát, a PSA pedig a szűrőt. Veled ellentétben nem vagyok annyira agymosott, hogy ne ismerjem el ha egy innováció révén az autóipart meghatározó módon előre viszik.

        Ahogy az is igaz, hogy jelenleg az egész Fiat-Chryslernek nincs érdemi innoviációja (iparági?, még friss modelljei sem) amióta Marchione keveri a xart. De ezzel megint visszakanyaradunk ahhoz amit a te agyad sosem képes felfogni: a márkák 5-10 év alatt teljesen meg tudnak változni, a 2005-ös Fiat nem ugyanaz, mint a 2015-ös fiat, ahogy a 1995-ös Mitsubishi is teljesen más mint a 2005-ös. Ahogy 1990-ben senki sem képzeli el hogy a Nissan pár éven belül fizetésképtelenné válhat, és épp a lenézett Renault menti meg a csődtől. Évek alatt minden körbefordulhat…

        • 2018.02.25. at 21:38
          Permalink

          Most aztán már tényleg mindjárt leesek a székről, annyira röhögök. Ződike aszondja:

          „De ezzel megint visszakanyaradunk ahhoz amit a te agyad sosem képes felfogni: a márkák 5-10 év alatt teljesen meg tudnak változni…”

          És ugyanez az ember ócsárolja a Lada Kalinát, Grantát és Vestát az anno 1 év után generálra szorult ezeröcsi után. Minden márka változhat 5-10 év alatt, kivéve a Ladát? Pengeéles logika, mister! Ez igen! 🙂

          És akkor lejjebb meg aszondja:

          „Vigyázz, nehogy a saját bevezetett szabályod első áldozata légy, mert a kommenteidben néha kicseleznek a saját érveid.”

          https://www.google.hu/search?q=laugh&client=opera&hs=wRQ&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj15L2q9cHZAhVKh6YKHfgnBbIQ_AUICigB&biw=1152&bih=754

          Zöld, marhajó stand-upos lenne belőled, de komolyan. Nem tervezel ilyen „karriert”? 🙂

          • 2018.02.26. at 00:57
            Permalink

            Te Csalfa, én olyan jókat nevetgélek, mondhatnám, hogy röhögök, körülöttem már azt hiszik, hogy bolond vagyok. Azt gondolom, én sem vagyok egy Einstein, de Zold mindent visz. Talán fizetnek neki, hogy vicceseket mondjon?

      • 2018.02.25. at 20:01
        Permalink

        Akkor légy szíves írd le mitől akkora dolog a Skyactive, mert a CX5-ben a Skyactive D motor annyiben túnt fel hogy nincs egyetlen olyan adata amiben kiemelkedne (nem csak a 2.2, de még a 2.0-ok is jobbak), viszont van egy sor elmaradása.

        Írd le hogy mitől kellene egy CX5-öst (BÁRMELYIK skyactive motorral) inkább megvennem! A benzineseknek magas a co2-je, szánalmasan nyomatékszegények (a legfrissebb 2.5 hozza az 1.6-os dízelek csúcsértékét), és valszeg megenné alattam a 10 lityit, ha a hibrid NX 9-et evett.

        • 2018.02.25. at 20:16
          Permalink

          Neked tudod mit kellene venned? Egy Zetort. Abban van erő, meg nyomaték.?
          Traktorszakértő és környezetvédelmi „szakember”. Lehet, hogy sok autóban ültél és talán vezettél is, de 80-nál nem vagy több, az tuti.
          Én egyébként a jogosítványnál bevezetném az IQ tesztet és pszichológiai vizsgálatot. Kevesebb gond lenne azzal, hogy mennyi autó van az utakon manapság.

          • 2018.02.25. at 20:53
            Permalink

            Nem értem az érvelésed, édesapám idősebb 80-nál (hogy „több”-e, hát …), és kétlem hogy ettől jobban értene az autókhoz.

            Vigyázz, nehogy a saját bevezetett szabályod első áldozata légy, mert a kommenteidben néha kicseleznek a saját érveid. 🙂

          • 2018.02.26. at 00:48
            Permalink

            Zold. A 80-at nem a korra értettem… De mindegy is.

      • 2018.02.25. at 21:41
        Permalink

        A Chrysler talán nem a Fiaté? Pacifica pl már teljese egészében az FCA égisze alatt készült, Giulietta padlólemez és új hajtáslánc. (jöhetne európába is, biztos, hogy lenne pár vevő)

    • 2018.02.26. at 20:52
      Permalink

      „meg a hangzatos maszlagok, mint a Skyactive, miközben folyamatosan újracsomagolják a megörökölt Ford Technológiát.”

      Konkrétan milyen Ford technológiára gondolsz? Arra, hogy kínjába a Ford a Mazdától volt kénytelen licencel-ni tovább az egész MZR motorsorozatot még a szétválás után is, annyira volt az „Ford Technológia”?:D

      „Aztán mégis valahogy a Fiat, Peugeot vagy a Volvo forradalmasítja az iparágat,”

      Őőőő, valamiről lemaradtam? Fiat éppen vegetál nulla innovációval (ha csak a pár év csúszással és megjelent Alfa nem az, de az meg hatalmas pénzügyi bukta…), Peugeot éppen most kukázta a teljes diesel fejlesztéseit, megbukott a légrásegítéses diesel-jük is. Volvo meg nagyjából végtelen kínai pénzből innovál kínai elektronikát, elég igénytelen belsővel. Hát izé…

      „A Mazda hajtáslánc-kínálatában egyelőre 0 (nulla) darab kiemelkedő motor van, nem hogy bármi amit a többiek követnének.”

      Izé, konkrétan a Skyactive-ról nagyjából összes motortervező mérnök ódákat zeng, akivel csak volt szerencsém beszélni, de biztos te jobban értesz hozzá. FYI, amit ott ők összeraktak, azzal kb. 30-40 éve küzdenek a németek…

      „Mazda Dízel teljes középszer, hibrid semmi”

      Hibrid nagyjából minden gyártó szerint átmenet (már a Toyota szerint is), még diesel nagyjából kényszerpálya az összes japánnak. Btw, még mindig jobb a Mazda diesel, mint a Honda vagy Toyota próbálkozásai.

      „Szóval mielőtt jönnek újabb csodafegyverrel, én azért bevárnám a lelkedendezéssel, hogy képes e az eldördüllni, vagy csak makett…”

      Konkrétan ugyanilyen hitetlenkedés fogadta az eredeti Skyactive-okat, s hogy olyat nem lehet csinálni. Most akkor már csodafegyver az is? Előbb még középszer volt:D

    • 2018.08.31. at 07:33
      Permalink

      Amikor valaki valós ismeretek nélkül összehord hülyeségeket. A Ford technológiáról annyit, hogy pont fordítva történt, a Ford a benzines kínálatát lecserélte a Mazda motorokra… A Mazda meg hagyta a V motorok fejlesztését a Fordra. A V motorok úgyis leginkább Amerikába kellettek. A saját 2.0 dízelmotorját is megtartotta a Mazda, egyedül az 1.6-os PSA motort engedték be a kínálatba, azokkal nem is volt sok gond. Azt meg aztán végképp nem értem, hogy a folyamatosan csődközeli Fiat , a kínai Volvo, meg a középszerű Peugeot hogy kerül az élvonalba, de te biztos jobban tudod… 🙂 A dízelekől egyébként annyit, hogy az csak az idióta Európának kell, csak azért van a kínálatban. Azért szép lassan talán az öreg kontinensen is rájönnek, hogy zsákutca.

  • 2018.02.25. at 21:21
    Permalink

    Na ismét köztünk a dizelpápa,a nyomatékguru ,a dizeltechnológia zászlóvivője és megmondja a tutit.2050ben te leszel az utolsó ember a bolygón aki éjszakánként fejlámpával es marmonkannával settenkedik majd vmi elhagyatott tanyavilágban, hogy egy leselejtezett traktorbol leszivja az utsó csepp gázolajat.Közben mormoghatod majd magadnak, hogy te megmondtad: a dizeltechnologia a jövőbe mutat.

    • 2018.02.25. at 23:01
      Permalink

      Szerintem meg te vagy az aki nem képes kihúzni a fejét a földből, kicsit nézz körül hogy jelenleg mit kínál az autóipar mennyiért.

      Őszintén örülök hogy 1-2 éven belül nem kell autót cserélnem, mert jelenleg a teljes autóipar nem képes alternatívát kínálni arra ami most kitölti a piacot (136-150LE dízelmotor). SENKI.

      Nyilván lejjebb csökkent a dízelkereslet mert totális a hiszti a médiában, és sokan kivárnak, de aki le írja hogy hibridet vesznek gerincdízel helyett, nos az marhára megvezet mindenkit.

      Annak idején nem néztem sokba a dízeleket amíg meg nem jelentek a mai modern dízelek. Akkor sem az ilyen megmondó kamuemberek miatt vettem hanem mert meggyőztek és az adott szabályozási környezetre messze a legjobban voltak. Már 15 éve próbáltam hibridet és valszeg az itt kommentelők között nem sokan vannak akik korábban vezettek Teslát, mint én.

      Szóval van némi tapasztalat mögöttem amikor azt mondom, a mostani alapdízeleknek nincs egyetlen alternatívája sem. Biztos lesz MAJD. Valamikor. Valahogy.

      De még egyet sem látok.

    • 2018.02.26. at 21:50
      Permalink

      Az a helyzet, hogy nem vagyok motortervező mérnök, csak egy user aki igyekszik tájákozódni. És pl amikor a CX5-öst próbáltam, nem volt egyetlen értelmes motorjuk sem, volt egy értelmetlenül erős és nagy 2.2-es, amit az általam kért felszereltséggel nem is adtak volna a kért 150 LE teljesítménnyel (ezzel egy extra 1000 eurós adótételt rámkényszerítve) vagy a benzinesek, amelyek minden szempontból alulmaradtak.

      SZóval nem tudom hogy mire áll fel a mérnököknek, engem az érdeel hogy a motor mit tud papíron és életben. És a katalógusadatok alapján semmit.
      gyenge, nyomatékszegény ráadásul egy valag pénzre megadóztatnának, miközben az emissziós adatai is magasak. Az egy vicc hogy az egyik 2.0 skyactive G-t sikerül belőni a lóerő túréshatár alá de elxeszik a co2 adatot (159 g ez rengeteg), a másik benyát meg belővik pont 120 KW fölé (121).

      Ezek marhák nem motormérnökök.

      • 2018.08.31. at 07:48
        Permalink

        ” Az egy vicc hogy az egyik 2.0 skyactive G-t sikerül belőni a lóerő túréshatár alá de elxeszik a co2 adatot (159 g ez rengeteg), a másik benyát meg belővik pont 120 KW fölé (121).”

        Cimbora, neked az adótörvényekkel van bajod, nem az autóval 🙂 Csakhogy a japánok nem kizárólag a németeknek gyártanak autót 😉 Kb leszarják, hogy neked 1000 eurós büntit kell fizetned vagy sem 😀 Ezek a motorok a fogyasztásban járnak élen, ugyanolyan paraméterekkel, mint a versenytársaik. De persze Te a tipikus user vagy, akinek TÖBB kell KEVESEBBÉRT 🙂 A kettő együtt nem megy.

  • 2018.02.25. at 23:22
    Permalink

    A CX-5 öst újonnan vettem 2,2-es dizellel automata váltóval. Még sosem volt Mazdám, de mivel mindenki az égbe magasztalta, hát gondoltam kiprobalom. Mit se modjak kur….a csalodtam ilyen hanyagul, rossz anyagokból összerakott (lebegő motorháztető, remegő tükrök, mindenhonnan kispórolt zajszigetelés, lógó küszöbtömítések, hajszalvékony hidegben már ránézésre is törő műanyagok, szélzaj, állandó szívató problémák, szomjas vezérműhibás motor) autóm még sose volt! Úgyhogy kétszer örültem a Mazdának! Azóta messziről kerülöm ezt a márkát.

  • 2018.02.26. at 09:22
    Permalink

    @ rothfbb 2018.02.26. at 00:48 „Zold. A 80-at nem a korra értettem… De mindegy is”
    No shit Sherlock? 🙂
    Én mindössze a kommented két bekezdésében rejlő belső ellentmondásra kívántam felhívni a figyelmet }:‑)

    @Csalfa Romeo 2018.02.25. at 21:38 „És ugyanez az ember ócsárolja a Lada Kalinát”.
    Nem csalfa, te nem azért ajnározod itt a Ladát mert képes lennél felfogni, hogy a márkák fejlődnek, hanem mert te csak és kizárólag ideológiák alapján vagy képes autókért lelkesedni. És a Lada eseétben valamiért bemesélted magadnak, hogy az egy jó autó volt egykor (pedig akkor sem volt az). Te valamiért lenézed az olaszokat de az az orosz márka ami egy régi Fiatot gyártott licencben és lebutítva úgy hogy soha semmilyen fejlesztést nem végzett csak butítást az előbbre való a te szemedben. Ahogy valamiért a tulajdonos Renault-t is kevesebbre nézed, mint a mostani xarkupac ladákat.

    Alapvető dolgokat képes vagy ignorálni, csak hogy rajongj egy autóért amit sosem láttál élőben.

    • 2018.02.26. at 10:37
      Permalink

      Belegabalyodtál saját magadba, innentől kezdve totál hiteltelen vagy, kár magyarázkodni.

      1. Miért gondolod, hogy MINDEN EGYES ezeröcsit generálozni kellett 1 év után? Miért gondolod, hogy ez általános volt? Ha a tieteket kellett, akkor ebből mi a túróért következik, hogy MINDET kellett?(WTF?) És az totál létezhetetlen, hogy voltak – esetleg nagyobb számban is – ELÉGEDETT Lada-tulajok?

      2. Azt írod, minden márkával nagyot tud fordulni a világ. Ez nyilván akkor is igaz, ha egykor az egyikben csalódtál – csak az ember bizalmát eljátszani könnyű, visszaszerezni nehéz. De úgy véleményt alkotni az újabb Ladákról, hogy ócska ideológiákat gyártasz és az ezeröcsi felől közelíted meg, borzasztó ostobaság. Nekem sosem volt régi Ladám – a te sztoridnak el kéne vennie a kedvem egy Vesta vásárlásától? WTF?(újra)

      3. Engem szerinted mikor érdekel, hogy egy autó licenszeket gyárt, ha amúgy minden tekintetben megfelel az elvárásaimnak? Te ismersz olyan ökröket magadon kívül, akinek ez fontos? Minden autó kínál egy csomagot – az én dolgom eldönteni, hogy az nekem megfelel-e vagy sem. Nem márkatörténeti mesedélutánra vagyok kíváncsi, hanem magára a kocsira.

      4. Számos korábbi autó kapcsán bukik meg az elméleted. Csak egy kis ízelítő, amiről véleményt alkottál anélkül, hogy valaha is láttad volna: Lincoln Town Car, Acura, Ford Sierra, Daewoo, régebbi Hyundai-ok, Kiák, Qoros, Seat… Van egy elméleted, de túl sok a kivétel. Ezt most így hogy? 🙂

      5. A digók, a britek és a franciák sokat tettek a márkáik aláásásáért – de én is látom a fejlődést már egy ideje, ezt szóvá is szoktam tenni. De neked – saját bevallásod szerint – abszolút nem számít a megbízhatóság, úgyhogy ezen nincs mit megbeszélni. Nem tudok a földönkívüli nézeteiddel azonosulni, ahogy szerintem a magyarok többsége sem.

      6. Ha alkottál egy szemléletmódot, akkor az MINDEN TERÜLETEN stimmeljen, mert ha kivételek vannak, akkor a hitelesség megbukik. Ravasz rókaként úgy csűrsz-csavarsz mindent, hogy leplezve legyen: te is ideológiák alapján ítélkezel. Te sem vagy különb. Más szemében a gerendát, sajátodéban a szálkát meg nem? 🙂

      • 2018.02.26. at 14:50
        Permalink

        1. nem gondolom hogy mindegyik, de te itt úgy írsz a ladáról, mintha valami kiemelkedő dolog lenne. Pedig az „csak” egy olasz autó másolata (igaz egy kiemelkedő darabé, év autója és egy sor ország licenszelte), gyengébb (oroszos) összeszereléssel. És főleg nulla szolgáltatással. Örülhettél hogy 5 év után hozzádvágták. Te egyeáltalán képes vagy felfogni mit jelent a hiánygazdálkodás? Hogyha az 5 színből hármat megadtál, akkor a negyedikben kaptad (ez nem vicc, ez tény), ennyire szartak rá, hogy mit adnak neked (illetve várták hogy megvesztegesd őket, K-európa ugyebár). Majd pont megbízható lenne… Jutott örülj. Ha nem kell, használtan megveheted másfélszereséért. Nem ezért mert annyira örök darab volt, hanem mert 5 évet kellett rá várni. Ha elromlik akkor pedig megoldod „okosan-ügyesen”, mert ha arra tojtak hogy az autó a kért színben időben ott legyen, majd pont arra fognak ügyelni, hogy elromlott.

        Ja hogy a Lada szerinted megbízható? Nem volt olyan útunk vidékre amikor ne láttunk volna 1-2 faros skodát ami nem bírta az érdi emelkedőt (49lóerő, ha megvan mind). Vagy Daciát ami itt-ott lreobbant. Nos ezekhez képest a Lada jó (jobb) volt. De azért tegyük már vissza a valóság talajára, és ne kezdj el elméleteke szőni, hogy a Lada jobb mint az eredeti Fiat. Az első önálló Lada a Samara volt, és az legendásan xar volt, és nem „akkor romlott el a minőség”, hanem az volt az első ahol önállóan fejleszteni kellett volna.

        2. Fogd már fel egyszer hogy NEM úgy működik hogy MINDEN Toyota minden modelje egy sosem elromló szuperautó és ha egy elromlik akkor megfodul a világ. Pedig semmi köze ahhoz hogy elromlik-e vagy sem. Én arról beszélek, hogy egy márka az élmezényben van TUDÁSBAN. Milyen jó az autó maga. Tud-e valami amit mások nem. A Mitsubishi Galant 1992-ben olyan innovációkat tartalmazott, amit máshol nem nagyon kaptál meg. Remek 4WD, selymes V6osok (még a 2 liytis is, sőt a Mazdának volt 1.8as V6osa is az MX3-ba), akkoriban modern 4v motorok komoly többletet jelentettek az európai modellekhez képest, pedig a technológiát épp az olaszok terjesztették el (pl Ferrari 308 Quattrovalvole). A japánok nem csak ügyesen átvették de hirtelen ott voltak az élmezőnyben, a következő generációs motoroknál már náluk volt az előny a változó szelepvezérléssel (pedig a Fiat jegyeztette be és az Alaf volt az első ami használta, ismerős?).

        Az ilyen ugrások a te idológiád alapján elképzelhetetlenek lennének. A Mitsubishit el sem tudo képzelni mai szemmel. Sokkal szimpatikusabb kínlattal bírt Európában mint pl a Toyota.

      • 2018.02.26. at 15:46
        Permalink

        3. ha linceszeket gyárt akkor nincs saját fejlesztése. Az ázsiai gyártók úgy kezdétk, hogy szereztek valamit ami olcsó, majd azt igyekeztek tovább fejleszeni (nyilván kérdéses eredménnyel), majd idővel, saját hibáikból tnaulva saját fejlesztési kapacitást létesítettek (megfejelve egy kis ipari kémkedéssel). A 60-as évek mazdái vagy a 80-as éveik Deawoo-i is erről szóltak.
        Ezt letagadni történelemhamisítás.

        De erre a folyamatra nincs garancia. A Lada soha semmit sem fejlesztett és nincs is hajlandóság rá. A Renault most ugyanazt jelenti nekik, mint 50 éve a Fiat: a túlélést hogy megint elvegetálhassanak fejlesztés nélkül. Kapnak egy Dacia platformot és azt lebutítják saját szintre, ezzel megint el lesznek úgy 30 évig.

        Ami köztünk a különbség a Ladával kapcsoaltban, hogy én elvárom hogy látszódjon rajtuk, hogy bizonyítani akarnak. Ahog a Lada úgy a Toyota és Kia is kivételesen rossz autókat csinált egykor, mert se tudásuk se tapasztalatuk nem volt. De fölfejlődtek, mert akartak. A 80-as évek Toyotája vagy Nissanja, a 90-es evék Mitsbishije vagy Audija, a 2000-es Kiája, a 2010-es évek Volvója ezek olyan cégek amelyek nagyon akartak bizonyítani. Előbbre akartak jutni.

        A Lada nem akar. Csak idehozott egy rakás xarkupacot, hátha valamelyik marha megveszi. Ez a különbség…

        • 2018.02.26. at 17:03
          Permalink

          Te vak vagy, ha nem látod az ordító különbséget a Granta és a Vesta között. Utóbbi már teljes jogú ellenfele a Tipónak, a francia olcsó szedán ikerpárnak és a Rapidnak, Toledónak. És nem fejlődnek? 🙂 Amúgy nem tudom, milyen szerepkörben képzeled el a Ladát – azt a Ladát, amit a konszernen belül bevallottan a Dacia alá pozicionálnak. Elég kicsi a mozgástere a fejlődésre. Gyengébb minőségű nem lehet, mert a Datsun az abszolút minimálautó a R-N-nál(ami szintén kapható az oroszoknál), és túl nagyot sem ugorhat a minőségi skálán, mert előbb-utóbb a Dacia fejére nőne. Azzal nem kell jönni, hogy az új Niva milyen, mert a Defender, a G-Merci vagy a Wrangler sem változik évtizedek óta. A Pajero meg eltűnt. A felsoroltak a világ terepjáró-ikonjai – a Niva is „ikon” a maga módján Európa keleti felén. És ne gondold, hogy olyan tutkó minőségű az angol Defender…

          A Samara teljesen saját – a Porschét azért hívták segítségül, mert komoly exportterveik voltak vele az oroszoknak, és ütőképessé akarták tenni. Ahogy a Kia a Stingert Albert Biermann-nal. Ott is azért megvoltak a riválisok, a Favorit, az Aleko, a Yugo Florida, a Tavria vagy az IZS 2126 „személyében”. A nyugatiakkal nem versenyezhettek pénzhiány miatt.

          Jövőre a hírek szerint már az UAZ-nak is lesz hibrid-rendszere – de biztos kitalálsz majd valami negatívumot, amivel ócsárolhatod, mert orosz. Én nem azt akarom bizonyítani, hogy a Lada milyen betyárosan jó autó – csak ÁRNYALNI szeretném a képet. Nem minden úgy van, ahogy te a kis világodban elképzeled. Hülyeség az orosz autóipart bántani, miközben olyan országoknak nincs semmiféle autós vonatkozása(vagy csak kevéske), mint pl. Norvégia, Dánia, Írország, Görögország, Kanada, Mexikó, Brazília, a törököknek sincs sok, az ausztrálok meg összelegóztak mindig valami eladhatót a náluk jelen lévő óriásvállalatok legókockáiból(pl. Holden Commodore, Ford Falcon). Hozzájuk képest egy több-bástyás autóipari jelenléte van Oroszországnak…

          „A Lada nem akar. Csak idehozott egy rakás xarkupacot, hátha valamelyik marha megveszi. Ez a különbség…”

          Szerintem meg az a marha, aki Alfát, Jaguart vagy Land Rovert vesz. Nem vagyunk egyformák…

  • 2018.02.26. at 21:03
    Permalink

    Zold
    Te nem valtozol,
    Továbbra is azt gondolom te vagy az új Kempelen, aki néha helyesbit egy-ket embert , mert te a vezess .hu máshogy olvastad , meg már beleültél olyan autó Ba, majd elkezdesz szemelyeskedni.
    Kis agyhalott
    Kell ide is egy ilyen 🙂

Vélemény, hozzászólás?