Kacsacsőrű lett a Ferrari és a Force India is
A Ferrari győzne, a Force India ötödik lenne
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb 2012-es F1-autókat mutattak be, a Ferrari és a Force India is kacsacsőrű lett. Nem szépek, de ígéretesek.
Február 3-án újabb két F1-csapat mutatta be 2012-es autóját. Az észak-olaszországi Maranellóban tomboló tél miatt a Ferrari végül nem "élőben", a főhadiszállásán, hanem csak online leplezte le az F2012-est, míg a Force India az időjárási viszontagságoktól megkímélt Silverstone-ban, az angol versenypálya bokszutcájában villantott a VJM05-össel olyan korán, mint fennállása során még soha.
A Ferrari az elmúlt években hozott konzervatív formájához képest radikálisan új modellről beszél, a tavaly kinevezett technikai igazgató, a McLarentől átcsábított Pat Fry munkatársai éjt nappallá téve dolgoztak az F2012-esen. Amelynek orra hasonlóan lépcsős, mint a már látott Lotusé Caterhamé vagy a Force Indiáé, eddig csak ugye a McLaren nem kacsacsőrű. A maranellóiak szerint sem túl esztétikus frontrész azért ilyen, mert az új szabályok egyrészt csökkentették az orrkúp maximális magasságát, másrészt viszont a pilótafülke előtti elemet aerodinamikai okokból jobb magasan hagyni (a McLarennél nem így gondolják).
Újdonság, hogy immár a Ferrari is átállt a nyomóról a vonórudas hátsó felfüggesztésre, s ha már így belejött, az elsőt is innovatív vonórudasra építette. Módosultak az oldaldobozok, keskenyebb lett a hátsó traktus, a diffúzort bezzeg még titkolják, mint a McLaren is - később, a tesztek alatt kezdődik majd a mit vet be a másik, mit érdemes, mit kéne koppintani című játék. A lemezek alatt eszközölt rengeteg frissítés ecsetelésétől megkímélnénk olvasóinkat és magunkat is - a csapat Stefano Domenicali vezetőtől a pilótákig egyébiránt egybehangzóan állítja (reméli), hogy már az évad legelejétől kezdve győzelmi célokkal támad, cél a vb-elsőség. Konstruktőrileg, illetve Alonsónak. Massának egyáltalán a gyorsaságát kell bizonyítania, különben nyilván repül - nem kevesen pályáznak az állására. Február 7-én Jerezben a brazil avatja fel az F2012-est.
A Force India célja az ötödik hely
A Mercedes-motoros, ugyancsak kacsacsőrű, új aero-filozófia szellemében tervezett Force India a gyártói ötödik hely elérését tűzte ki célul, azaz eggyel előrébb kíván lépni a 2011-ben nyújtott teljesítményéhez viszonyítva. Ez azt jelenti, hogy retteghet a Renault Lotus, de tán még a Mercedes is, s ezt a komoly szándékot hivatott hangsúlyozni a VJM05-ös korai premiere is - a Spykerből lett Force India eddigi négy szezonja során még sosem lett kész az autójával az évadnyitó tesztre...
Az egyik legjobb "kis" csapat autója a szakemberek szerint nagyon is ígéretes, egyedül a kipufogó-megoldása nem az igazi, ám ezen még bőven lesz alkalom változtatni. A két pilóta a skót Paul di Resta és az a német Nico Hülkenberg, akit honfitársa, a botrányba keveredett és felfüggesztett börtönbüntetésre ítélt Adrian Sutil helyére szerződtettek.
Az egyik legjobb "kis" csapat autója a szakemberek szerint nagyon is ígéretes, egyedül a kipufogó-megoldása nem az igazi, ám ezen még bőven lesz alkalom változtatni. A két pilóta a skót Paul di Resta és az a német Nico Hülkenberg, akit honfitársa, a botrányba keveredett és felfüggesztett börtönbüntetésre ítélt Adrian Sutil helyére szerződtettek.