Európa már nem vevő a Citroën C5-re, inkább a crossoverekre
A Citroën C5 utódját csak Kínának fogják gyártani
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A francia gyár vezérigazgatója megerősítette, hogy lesz a C5-nek utódja, de azt is hozzátette, hogy az elsődleges piaca Kína, nem Európa.
Linda Jackson úgy fogalmazott az Autonews Europe-nak tett nyilatkozatában, hogy egy C5 méretű autóra szükség van a kínai piacon, így nem lehet kérdés, hogy kap-e utódot a sorozat. Arra viszont nem tudott még biztosat mondani, hogy ez a kocsi elérhet-e Európába. A jelenlegi C5 Kínában a Dongfenggel együttműködve készül. Hogy mikor válthatja le egy új modell, az még nyitott kérdés. Linda Jackson is felhívta a figyelmet arra, hogy a D-szegmensben a hagyományos autók piaci szerepe egyre csökken és Európában is egyre több vevő inkább a hasonló méretű crossovereket választja.
A jelenleg szedánként és kombiként is kínált C5-öst 2008-ban mutatták be, 2010-ben és 2012-ben is felfrissítették, de ennek ellenére is hanyatlanak az eladásai. V6-os motorral már évek óta nem lehet kérni, mégis ő az utolsó igazi, hidropneumatikus rugózású nagy Citroën. A C5-ből tavaly már csak 17911 darab talált gazdára a JATO Dynamics adatai szerint, így a kategóriájában a kilencedik helyen áll az eladási ranglistán. Maga a középkategória is drámaian összezsugorodott 2011 óta 37 százalék a romlás, míg a szabadidő-autók és a crossoverek eladásai ez idő alatt 21 százalékot nőttek.
Én nem értem, mi a csuda fene jó annyira azokban az ormótlan, töketlen crossoverekben!!! MÍÍÍ, hogy magasan ül a “kérődző”!? Mer ha igazán elterjed, mindenki teherkocsit, vagy nagy buszt vesz, hogy kielégítse felsőbbrendű, fenségvágy kényszerét?? Akkor már támogassuk kérem szépen a Magyar vonatkozású gyárakat, s vegyünk régi jó Ikarust!! Jaaaa,, Bocska, hogy már csak használtat, kiszolgáltat lehet kapni?!….
Pedig nagyon kellemes autó.
Pedig nagyon kellemes autó.