Ismét egy Citroën hidraulikus futóművel
A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja. A C5 Aircross a Cactus vonalait viszi tovább, akárcsak a C3, de jól áll neki.
Első körben a kínai piacra szánják, ezért a Sanghaji Autószalonon mutatkozott be a Citroën C5 Aircross. Ez persze nem azt jelenti, hogy mi nem kapunk majd belőle, csupán 2018-ig várnunk kell. Hogy mi újat hoz a C5 Aircross az igazán bő szabadidőautó szegmensbe? A franciák a szokványos SUV elrendezést hagyományukhoz híven hidraulikus rugózással fejelték meg, így az ismert ringatóan kényelmes futást kínálja utasainak. A hagyományos rugó, lengéscsillapító páros mellett két progresszív hidraulikus ütközőt kap a futómű, kerekenként. A Progressive Hydraulic Cushions névre keresztelt rendszer csak nagyobb igénybevételnél száll be a csillapításba, ahogy a komolyabb ütések erejét nem visszaveri, hanem elnyeli, szétszórja, így máshoz nem hasonlítható rugózási komfortot nyújt.
Ilyen megoldást más nem kínál az SUV-k között, amit a C5 Aircross még ad, az az extravagáns, elegáns, de mégis feltűnő külső, ami már ismerős a Cactus, valamint a legújabb C3 óta. Airbump elemek ugyan nincsenek, a formák viszont ismerősek, valamint a nagy műanyagfelületek egy kicsit megidézik a kérdésesen hasznos fejlesztést. A hátsó fényszórók alapáron LED-esek,a felnik 17-19 col között válogathatók. Az utasok maximális kényelmét a szokásosan puha és süppedős, akár masszázsfunkciós ülések szolgálják, valamint a kategóriájában kimagasló 2,73 méteres tengelytáv.
Az Év Autójának is választott Peugeot 3008-cal közös alapokra épülő C5 Aircross motorválasztéka a kínai bevezetésnél 165 és 200 lóerős benzinmotorokból áll, 6 fokozatú automatával párosítva. Az európai kínálat még nem ismert, de nem tévedhetünk nagyot, ha a 3008 palettáját párosítják hozzá. A Citroën azt is elárulta, hogy a hamarosan érkező hibrid verzió 300 lóerős teljesítménnyel és 60 kilométeres elektromos hatótávval érkezik majd, akárcsak a Peugeot 3008 esetén.
https://www.elecrow.com Arduino
Arduino
[url=https://www.elecrow.com]Arduino[/url]
[i]“a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást.”[/i]
Azért erre kiváncsi lennék részletesebben. Olyat már hallottam, hogy az ESP imitálja a difizárat, és értem is. De ezt nem.
Mint ahogy a LED-es hátsó [b]fényszórókat[/b] sem.
Persze nekem a hidraulikus rugózás sem világos, én eddig hidropneumatikusat hallottam, a levegő (gáz) tud rugózni, a folyadék nem nagyon.
És egy pontosabb: [url]https://www.youtube.com/watch?v=D_PfCjcYYGQ[/url]
Erről idáig lemaradtam, de kíváncsian várom 🙂
[url]http://www.citroen.ie/about-citroen/technology/progressive-hydraulic-cushions.html[/url]