Ismét egy Citroën hidraulikus futóművel

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja. A C5 Aircross a Cactus vonalait viszi tovább, akárcsak a C3, de jól áll neki.


Első körben a kínai piacra szánják, ezért a Sanghaji Autószalonon mutatkozott be a Citroën C5 Aircross. Ez persze nem azt jelenti, hogy mi nem kapunk majd belőle, csupán 2018-ig várnunk kell. Hogy mi újat hoz a C5 Aircross az igazán bő szabadidőautó szegmensbe? A franciák a szokványos SUV elrendezést hagyományukhoz híven hidraulikus rugózással fejelték meg, így az ismert ringatóan kényelmes futást kínálja utasainak. A hagyományos rugó, lengéscsillapító páros mellett két progresszív hidraulikus ütközőt kap a futómű, kerekenként. A Progressive Hydraulic Cushions névre keresztelt rendszer csak nagyobb igénybevételnél száll be a csillapításba, ahogy a komolyabb ütések erejét nem visszaveri, hanem elnyeli, szétszórja, így máshoz nem hasonlítható rugózási komfortot nyújt.

Ilyen megoldást más nem kínál az SUV-k között, amit a C5 Aircross még ad, az az extravagáns, elegáns, de mégis feltűnő külső, ami már ismerős a Cactus, valamint a legújabb C3 óta. Airbump elemek ugyan nincsenek, a formák viszont ismerősek, valamint a nagy műanyagfelületek egy kicsit megidézik a kérdésesen hasznos fejlesztést. A hátsó fényszórók alapáron LED-esek,a felnik 17-19 col között válogathatók. Az utasok maximális kényelmét a szokásosan puha és süppedős, akár masszázsfunkciós ülések szolgálják, valamint a kategóriájában kimagasló 2,73 méteres tengelytáv.
Hirdetés
Az Év Autójának is választott Peugeot 3008-cal közös alapokra épülő C5 Aircross motorválasztéka a kínai bevezetésnél 165 és 200 lóerős benzinmotorokból áll, 6 fokozatú automatával párosítva. Az európai kínálat még nem ismert, de nem tévedhetünk nagyot, ha a 3008 palettáját párosítják hozzá. A Citroën azt is elárulta, hogy a hamarosan érkező hibrid verzió 300 lóerős teljesítménnyel és 60 kilométeres elektromos hatótávval érkezik majd, akárcsak a Peugeot 3008 esetén.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?