Magyarországról is kivonul a Chevrolet
A Chevrolet hátat fordít Európának, visszatérhet a Cadillac
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két év, s a Chevrolet kivonul Európából, így Magyarországról is. A döntésről már a hazai ügyfeleit is értesítette a márka.
A General Motors alelnöke megerősítette, hogy a Chevrolet megszünteti újautó-értékesítési tevékenységét Európában (leszámítva az orosz, az izraeli, az örmény, az azeri, a belorusz, a grúz és a moldáv piacokat). Nyugat- és Közép-Európában 2015 végéig megszűnik az új Chevrolet gépjárművek értékesítése.
Az európai újautó-piac továbbra sem tud olyan mértékű fellendülést mutatni, hogy a General Motors márkainak (és a többieknek is) könnyű lenne a helyzete. Stephen Girsky, a GM alelnöke nemzetközi hírügynökségeknek megerősítette, hogy a jobban teljesítő Opel, illetve Vauxhall fogja képviselni ezentúl a konszernt Európában. A Chevrolet alig egy százalékos részesedése olyan marginális, hogy nem éri meg fenntartani az európai ágazatot. Ez a változás magában foglalja azt, hogy a megmaradó márkák mögött teljes mellszélességgel kiáll a konszern, de nem befolyásolja az anyacég kooperációját a PSA-csoporttal.
Természetesen, ahogy ez ilyen esetben elvárható, nem feledkeznek meg ügyfeleikről. Tíz éven át biztosítják az alkatrész-, két éven át a szervízellásást a kijelölt Opel- vagy Vauxhall-szervizekben. Azok a kereskedések, amelyek eddig is több GM-márkával foglalkoztak, jó eséllyel folytatni tudják a munkájukat a Chevy-kínálat leépítése után is.
A koreai, egykori Daewoo-gyár az így felszabaduló kapacitásával a jobban jövedelmező helyi és az orosz piacra fog termelni. A Chevrolet továbbra is jelen lesz a volt Szovjetunió területén, és az ígéretek szerint Nyugat-Európába is juthat Corvette (vagy Camaro) legális úton, feltehetőleg az újraéledő Cadillac márkakereskedői hálózatán keresztül.
A hazai vásárlókat levélben tájékoztatta Dr. Thomas Sedran, az európai Chevrolet elnök-ügyvezető igazgatója. A levélben ígéretet tesz a szerződéses és jótállási kötelezettségek ellátására és az eddig megszokott színvonalú szervizháttér és alkatrészellátás biztosítására. A regionális változásokról weboldalukon folyamatos tájékoztatást fognak adni, ahol az ügyfél értesülhet a hozzá legközelebbi szervizpontról, ahol akár egy esetleges visszahívás esetén is ki tudják szolgálni. Az üzenet megerősíti a legalább tíz évre vállalt alkatrészellátást, és a bejelentés nem jelent majd változást a bérelt autókra kötött szerződésben. A már megrendelt autókat természetesen kiszállítják, de ha a vevő a bejelentés miatt elállna a vételi szándékától, a kereskedéssel együttműködve állítólag igyekeznek megoldani a kialakult helyzetet.
Érdekes az ügyféltájékoztató ezen része is:
- - Ezzel a bejelentéssel a nemrégiben vásárolt autóm értéke azonnal lecsökkent? Hogyan fognak kárpótolni ezért?
- - Nem tervezzük a vásárlóink kárpótlását. Az egyes márkák piacról való kivonulására vonatkozó közelmúltbeli példák azt mutatják, hogy ezáltal nem következik be jelentős értékvesztés az autóknál.
Én sem tartom nagy márkának az EU-s olcsósított Chevyt, pláne a Daewoo-t (ha éppen nem az átcimkézettekről van szó). DE!
Vegyes véleményen vagyok róluk. Azért azt elmondanám, hogy ezek azért az árért nagyon tartós autók, és könnyen, olcsón fenntarthatóak.
A kasztni és beltér is ezt az árat tükrözi, óvatosan kell vele közlekedni, mert az utasvédelemre sem adtak sokat a konkurenshez képest(régebbi modellek). Nyilván ezt tudják adni ennyiért.
” mint az agyon dicsért német márkákra és bőven hozta azt a szintet csak jobb felszereltséggel, meg olcsóbb fenntartással”
Pont német – Opel motor van bennük, még a Daewoo Lanos-ban is, nézz csak utána. Nincs rajta Opel embléma, de hasonlítsd össze őket.
Se nem vagyok német párti, se nem volt és lesz soha Daewoo-m, Chevrolet-em, de ezek az autók még mindig ésszerűbb választásnak tűnnek, mint egy Suzuki több, mint 4 milláért.
Egyszerűen nem tartom nagyra ezt a márkát, de ha meg szeretnéd indokolni, hogy miért fog ez hiányozni egy átlag embernek, akkor szeretném hallani. Amúgy sem értem milyen tapasztalatot hiányolsz kezdő troll létedre, mivel se jót se rosszat nem írtam.
Hiába volt olcsó, de legalább sokat zabált.
Szerelőktől, én is azt hallottam, hogy megbízható autók a Chevrolet-k, a többi koreaival együtt.
atis71 eszmei társaddal együtt egy 1995-ös Racerről szereztétek a tapasztalatot, mert csak arra futotta?
Valahogy nem hullanak a könnyeim:D
Tájékoztatlak te elvakult “szakértő”, hogy ezekre a “romokra” hamarabb adtak 3 év garit, mint az agyon dicsért német márkákra és bőven hozta azt a szintet csak jobb felszereltséggel, meg olcsóbb fenntartással, mert nem tekintik buta sznob fejőstehénnek a tulajt mint pl a VW. Tartósan vezettem már nagyon sok típust, ismerem a szervizelési sajátosságaikat, úgyhogy tudom miről beszélek!
Az igaz, hogy nem űrtechnika, de azért annyira nem voltak rossz autók. Ennyi pénzért meg pláne nem. Sok ember örült, mikor megvette új Chevy-jét. A sok romot -mert valóban van, hogy miért ennek sok oka van, ne menjünk bele- több márka alkotja együttesen. Szerintem ott a gond, hogy nagyon sok ember nem tartja (tudja?) az autóját folyamatosan karban. És szép lassan megy a kocsi állapota a sz.r felé…
Nem érte nagy veszteség a piacot hogy ez a sok hulladék eltűnik,itt volt az ideje.Sajnos marad még a romokból elég.
Már várom a Cadillac Aveo vagy Spark tesztjét.