Itt a Cadillac ATS Coupe, de minek?
A Cadillac bemutatta az ATS kupé európai változatát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Dízelváltozatok és rendes dílerhálózat nélkül akar betörni a Cadillac Európába. Opelek mellé, benzines turbóval jön az ATS kupé.
Korábbi terveinek megfelelően a Cadillac becélozta Európát. Fél évvel ezelőtthöz képest jobb a helyzet, az európai honlap szerint Németországban például már több nagyobb városban lehet Caddyt kapni. Magyarország persze nincs a térképen, de a miénkénél jóval nagyobb és sokszorta fontosabb nyugati országokban sem számíthatnak a vevők túl nagy exkluzivitásra: Opel szalonok sarkában, többmárkás gyűjtőkereskedésekben lehet majd a Cadillac modelljeivel találkozni. Az ATS-t az Escalade és az ELR követi majd az öreg kontinensen és ezek után több mint kérdéses, hogy látható mennyiség fogyjon belőlük és tényleg a német prémiumtrió ellenfele lehessen a Cadillac.
A cég döntése értelmében kizárólag a GM új kétliteres, turbós motorjával lehet majd az ATS kupét megrendelni. Az európai változat 276 lóerős, nyomatéka 400 Nm. Hátsókerékhajtású, a váltója hatfokozatú automata és így ebben a konfigurációban 5,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Ezzel nem is volna baj, de nincs dízel, ami Európában tradicionálisan fontos, ahogy mára a hibrid is az lett. Aztán egy amerikai autótól azt várná az ember, hogy ha nem is V8-as, de legalább hathengeres legyen. Az ATS-ből ez egyelőre kimarad, viszont elöl MacPherson, hátul multilink a futómű, az összkerékhajtás meg opció. Hogy ne lehessen panasz az amerikai autók - a közhiedelem szerint - gyenge fékére, az európai ATS kupéban elöl Brembo fékek vannak, és emellett egyedi, 18 colos könnyűfémfelni is jár hozzá. A GM összes vezetéssegéd rendszere elérhető csomagokban, van sávelhagyás figyelmeztető, táblafelismerő, holttérfigyelő és koccanásgátló is. Az utastérben két színes képernyőn kommunikál az autó, a sofőr előtt egy 5,7 coloson, a középkonzolon meg egy 8 coloson. A navigáció és a hifi mindenféle szabványos bemenettel rendelkezik, kifelé meg 12 Bose hangszórón jönnek a hangok. Az ATS kupéváltozata októbertől lesz megvásárolható Európában.
“Opel szalonok sarkában, többmárkás gyűjtőkereskedésekben”. Miért az audikat hol árulták úgy 2010ig? Skodák árnyékában, egy többmárkás VW kereskedésben…
Egyébként én se jósolok nagy jövőt, az Infiniti is csak küzködött, ezerszer jobb palettával…
Európában nem lehet nagy példányszámban amerikai autót eladni. Az európai szemnek nem szép, és ez nem csak erre a kocsira, hanem majdnem az összesre. A beltér – szintén európai szemmel – nem éri el az elvért szinvonalat, és akkor még finoman fogalmaztam. Motorokban persze valamennyire próbálnak igazodni az igényekhez, de dízel nélkül nem lehet labdába rúgni, még akkor sem, ha itt most egy sportosabb modellről van szó.
Rendes kereskedői hálózattal is bukás lenne, így meg teljesen biztos.