Koronát kapott a Maybach
A brit királynő tiszteletére építették át a Maybach 57 S-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Letaszították a trónról, de azért koronát kapott a szériagyártástól búcsúzó Maybach. A brit Kahn Design a királynő megkoronázásának hatvanadik évfordulójára alakította át az 57 S modellt.
A tuningműhely által kezelésbe vett 5734 milliméter hosszú (tengelytávja 3390 milliméter) Maybach 57 6.0 S rendszáma 4 HRH (a royal highness rövidítése), 22 hüvelykes Kahn RS-XK felniken áll. További részleteket nem árult el a luxusautóról a cég igazgatója, Ally Kahani. Belső fotókat sem tettek közzé, pedig az igazi változásokat ott kell majd keresni. Az viszont biztos, hogy hamarosan gazdagítja a londoni utcaképet az egyedi jármű.
A Maybach gyártását 2011 végén szüntette be a Daimler, másfél évtizeddel azután, hogy 1997-ben a tokiói autószalonon kezdődött reneszánsza. Az 57-es és a hosszabb 62-es feladata volt, hogy felvegye a versenyt a Rolls-Royce Phantom és a Bentley Arnage luxusával. Ez nem sikerült, néhány kelet-európai, amerikai és orosz piac kivételével sehol nem volt népszerű. 2010-ben csupán kétszáz kocsit adtak el, szemben a Rolls-Royce 2700, a Bentley 5100 autós értékesítésével.
Az üresen 2,7 tonnás Maybach 57 S modell 12 hengeres, 5980 köbcentis motorja 620 lóerős maximális teljesítményét percenként 4800-5100-as fordulaton adja le, legnagyobb nyomatéka 1000 Nm (2000-4000-es percenkénti fordulaton), végsebességét 275 kilométer/órás sebességben határozták meg, nulláról 100 kilométer/órára 4,9 másodperc alatt gyorsul fel.
A cég korábban Vilmos herceg és Kate Middleton esküvőjére készített fel hasonló rendszámmal egy másik Maybachot, akkor egy 57-es modellt.