Már az elsőkerekes BMW X1 köröz a ringen
A BMW a Nürburgringen teszteli a második generációs X1-est
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közel van a sorozatgyártáshoz a BMW X1 második generációja, ami már egy alapvetően elsőkerékhajtású autó lesz.
Ahogy a Mini Clubman, úgy az X1-es BMW is eléggé átalakul a generációváltással. És mint angol konszerntestvérét, úgy az X1-est is a Nürburgring legendás régi körén, a szabadon látogatható Nordschleifén tesztelik. A BMW-nél manapság a kisebb modellsorozatok technikájukat tekintve egyre közelebb kerülnek a tömeggyártók termékeihez. Az 1-es még rendes hátsókerékhajtással készül, de ott a 2-es Active Tourer, ami nem elég, hogy elöl hajt, ráadásul még háromhengeres is lehet. Ahogy az új Mini gyengébb kivitelei is buktak 25 százaléknyi hengert, úgy az X1-ben is az 1,5 literes új, háromhengeres turbómotor lesz a bázis. Ezen a videón viszont a négyest hajtják. Bár a magas építésű SUV küzd a hepehupás kanyarokkal, és nagy a kerékcsikorgás, de a kollégák szerint is valószínűleg a négyhengeres, 2,0 literes motorral pörgetik. A megosztó külsejű X1 utódja finomabb karakternek ígérkezik az E84 kódú aktuálisnál. Azzal szemben nem a 3-as Touring alapjaira épül, hanem a 2-es Active Tourer lesz műszakilag közel hozzá, ezért alapvetően elsőkerékmeghajtásúként kínálják, de lesznek persze xDrive kivitelei is. Az F48 kódú X1 bemutatója 2015-ben várható.