A hóra válaszul: összkerékhajtású SEAT Leon ST
A Bécsi Autószalon sztárja a SEAT Leon ST 4Drive
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sógorékra céloz a SEAT: Bécsben debütált az összkerekes SEAT Leon ST.
A méretek kapcsán nincsenek különbségek a fronthajtásúakhoz mérten, a 4,54 méteres kombi összkerekes verziója is 587-1470 literes csomagteret ajánl az utasülés előrebillenthetőségével akár 2,5 méteres raktérhosszal. Bár a Leon 4x4 15 évvel ezelőtt egy kifejezetten fickós, 180 lóerős 1,8 literes turbós verziót jelentett, most inkább józan családi autó a 4Drive. Két dízelmotorral; az 1,6 literes 105 lóerős és a 2,0 literes 150 lovas szerepel - egyelőre - kínálatában. A hajtás - egyáltalán nem meglepetésként - ötödik generációs Haldex. Bár a SEAT állandónak írja a rendszert, alapesetben valójában csak az első kerekek kapnak nyomatékot, elforgásuk esetén azonban a másodperc ezredrésze alatt megy a hátsóknak is. Közben az ESP elöl-hátul fékdifferenciálzárként fogja meg a kerekeket, kanyarban egyébként az ívbelsőket is lassítja a kanyarjellemzők javítása érdekében. Hogy a Leon ST 4Drive milyen váltókat kap, arról egyelőre hallgat a sajtóanyag, ugyanakkor készpénznek vehető a kisebbik dízelhez az 5, a nagyobbhoz a 6 sebességes kézi. DSG? Furcsa lenne, ha nem lenne rendelhető. Ami a menetdinamikát illeti, a 105 lóerőssel 12 másodperc a 100 km/órára gyorsulás, 187 km/óra a végsebesség, a 150 lóerőssel 8,7 mp és 211 km/ó a két vonatkozó adat. Fogyasztásban (elvileg) nincs nagy különbség, a szerényebbik motor vegyes fogyasztási értéke 4,5, az izmosabbiké 4,8 l/100 km, (CO2: 119 és 124 g/km).