81. Genfi Autószalon. Sok autó, kevés újdonság
A 81. Genfi Autószalon üzenete
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Valaha az év legjelentősebb autós eseményének számított a Genfi Autószalon, az idén 81. alkalommal megrendezett seregszemle, azonban mára sokat veszített jelentőségéből.
Rövid lista tartalmazta az idei világ-premiereket, ráadásul ezek között nem is igen volt olyan, amit Genf előtt ne láttunk volna. Talán még a Ford B-Max volt a legfrissebb tömegmodell, amit előző nap mutatott meg a Ford. Az először a Genfi Autószalonon látott egy-egy modell pedig olyan tanulmány, amit sosem fognak gyártani vagy ha mégis, az átlagembereknek sosem lesz elérhető. Noha Nyugat-Európában már messze nincs olyan mértékű nyoma a 2008-as világválságnak, mint nálunk, az autógyáraknál még bőven érezhető, az elmúlt években nyilván visszafogták fejlesztési költségeiket, ezért aztán most akadt olyan gyártó is, aki mindössze néhány új színt vagy specifikációt mutatott be már régebbről ismert tanulmányai mellett. Persze ez csak az egyik ok a szalon nem letaglózó felhozatalára, a másik, hogy nincs értelme a gyártóknak ekkorra időzíteni újdonságaikat. Valaha azért tartogatták ekkorra, mert ilyenkor az összes újságíró láthatta. Az internet világában ez azonban már nem szempont, az viszont sokkal inkább az, hogy egy-egy újdonság ne kerüljön háttérbe a többi miatt. Azaz a gyártók ma minden bizonnyal nem az egy időben bemutatkozásra törekszenek, hanem pont olyan időszakot próbálnak találni újdonságaik leleplezésére, amikor épp semmi egyéb aktuális hír sincs a szaksajtóban.
A Genfi Autószalon felhozatalából írt híreink (a lista folyamatosan frissül):
- Genf 2011: Új etalon a kompakt-egyterűeknél, itt a Ford B-Max
- Genf 2011: így néz ki a Lamborghini Aventador
- Genf 2011: megmutatta kompaktját az Infiniti
- Genf 2011: visszatér a De Tomaso Deauville
- Genf 2011: élőben a négyajtós Audi A3
- Genf 2011: Európába is eljutott a négyajtós Chevrolet Aveo
- Genf 2011: Zagato karosszériás FIAT 500 TwinAir
- Genf 2011: Saab PhoeniX - ilyen is lehet a 9-3?
- Genf 2011: Tata Pixel - Nano európai formában
- Genf 2011: Amperás az Opel Zafira
- Genf 2011: Alfa Romeo 4C GTA
- Genf 2011: Skoda Vision D
- Genf 2011: Renault R-Space
- Genf 2011: Toyota Yaris HSD Concept
- Genf 2011: Volkswagen Bulli
- Genf 2011: Mitubishi Global Small Concept
- Genf 2011: Toyota FT-86 II Concept
- Genf 2011: Rinspeed BamBoo – áram a gyökérben
- Genf 2011: BMW Vision ConnectedDrive
- Genf 2011: kisautókkal erősít a Kia - új Picanto és Rio
- Genf 2011: közel 4,8 méter hosszú a Hyundai i40
- Genf 2011: Gumpert Tornante, 700 lóerővel, már jövőre jöhet
- Genf 2011: Aston Martin Virage – az igazi rétegmodell
- Genf 2011: Suzuki Swift S-Concept
- Genf 2011: Wiesmann Spyder
- Genf 2011: Volvo V60 Plug-in Hybrid
- Genf 2011: Ferrari FF - Ferrari Four
- Genf 2011: SEAT IBX
- Genf 2011: Saab 9-5 SportCombi
- Genf 2011: Mazda Minagi Concept
- Genf 2011: Nissan Esflow - Leaf élményautóként
- Genf 2011: Lancia Ypsilon