Kevesebb henger, több erő az új BMW M6-ban
560 lóerővel tér vissza a BMW M6
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két éve futott ki a legutóbbi BMW M6, most a tavaly érkezett generáció fenegyereke érkezik a korábbinál bő 10 százalékkal nagyobb teljesítménnyel és 30 százalékkal szerényebb fogyasztással.
Már két évvel ezelőtt kifutott a BMW M6 előző generációja, a tavaly érkezett hatos sorozat fenegyereke pedig most debütált. Motorját tekintve hasonló változáson ment keresztül, mint tavaly az M5, a V10-es szívót duplaturbós V8-as váltotta, 5,0 helyett 4,4 literes hengerűrtartalommal, 507 helyett 560 lóerővel. Ezzel az M6 bő 10 százalékkal lett erősebb, melynek eredményeként a korábbi 5,0 másodperces 100 km/órára gyorsulási érték a Coupé esetén 4,3, a Cabriolet verziónál 4,2 másodpercre apadt.
A jobb menetteljesítmények ráadásul - legalábbis szabvány vegyes ciklus szerint - 30 százalékkal szerényebb üzemanyag-fogyasztás mellett adódnak. A hajtáslánc régi képletet alkalmaz: a nyomaték önzáró differenciálművön keresztül a hátsó kereké, a hosszában beépített V8-as egyelőre 7 fokozatú dupla kuplungos SMG versenyautomatán keresztül hajt, de az elődhöz hasonlóan 6 fokozatú manuálist is ígér a sorozat.
Az M-verzió természetesen nem csak hajtásával, áthangolt futóművével, elektromos vezérlésű adaptív lengéscsillapítóival különbözik a sorozat többi tagjától, alapáron 19, opcióként 20 colos alukerekei mögött karbon-kerámia féktárcsákat szorongathatnak az elöl hat-, hátul egydugattyús féknyergek.
Noha egyelőre nem publikálta az új M6 tömegét a BMW, az állítólag szerényebb a korábbi nemzedékénél - a kupé karbonszálas teteje nem csak tömegcsökkentési, látvány- és marketingtrükk is. A még az év első felében, egészen pontosan annak végén, júniusban piacra lépő legfrissebb M6-ban természetesen a BMW mai kínálatának csaknem minden extrája megtalálható lesz - a modell küldetésének megfelelően itt minden részletet a sportossághoz igazították. Így az ülések, de még a műszereket a szélvédőre vetítő Head-up Display is a tempós vezetést szolgálja, előbbiek masszív tartással, utóbbi a fordulatszámmérő és a váltássegédek kijelzésével.
Tavasszal a Genfi Autószalonon már minden bizonnyal látható lesz az új M6, s a modellsorozat további adatait a megjelenésig ígérő BMW várhatóan már akkor felfed majd minden titkot az új csúcsmodellről.
Kedves Katona Mátyás ez a cikk tele van pontatlansággal
1 Az előző modellnél 4,6 coupé 4,7 a cabrio a 100 ra való gyorsulás
2 az előző szériánál nem létezett 6 os manuális csak m5 nél és csak usa modellnél
és fel van cserélve a cikkben coupé cabrio gyorsulása szintén.