Új sebességi világrekordot ért el a Bugatti Veyron Super Sport

434-gyel ment a Bugatti

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már az alapváltozat is gyorsabb 400-nál, a Super Sport teljesítménye ötödével nagyobb, így érezhetően gyorsabb ez a Veyron változat.

Hivatalosan csak tegnap jelentették be a Bugatti Veyron 16.4 Super Sport megjelenését, a felhajtás garantálása végett rögtön egy sebességi világrekordot is felállítottak az autóval. A nyolcliteres, tizenhat hengeres erőforrás teljesítményét 1200 lóerőre növelték, és a karbonból készült karosszériára is csak jelzés értékű narancs fényezés került a tömeg alacsonyan tartása végett. Így felfegyverkezve indult a rekordkísérlet a Volkswagen tulajdonában lévő Ehra-Lessien tesztpályán. A dolgok hivatalossá tételéről a Guinness Világrekordok Könyvének munkatársai gondoskodtak, a méréseket a pártatlan TÜV képviselői végezték.
Az eredmény 431,07 km/h-s sebesség, ami mindenkit meglepett. Dr. Wolfgang Schreiber, a Bugatti technikai igazgatója 425 km/h-s tempóra számított, de az ideális időjárási körülmények miatt sikerült ezt is túlszárnyalni. A több mint 430 km/h-s világrekord egyébként átlagsebesség, Pierre Henri Raphanel északi irányban 427,933 km/h-val száguldott a nagy egyenesben, déli irányban 434,211 km/h-t ért el. Erről a sebességről a Bugatti Veyron 16.4 Super Sport vásárlói csak álmodhatnak, hiszen a sorozatgyártású autó végsebességét 415 km/h-ban korlátozzák – a gumiabroncsok épségének megőrzése miatt. Az első öt vásárló a rekordautóhoz hasonló narancs-fekete színösszeállításban kapja meg autóját. A nagyközönség augusztus közepén, a Pebble Beach Concours d’Elegance rendezvényen láthatja majd a Veyron Super Sportot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 04:36
    Permalink

    jó, jó, csak semmi értelme nincs ennek a kocsinak..CSak a gazdagok nagyzási kényszerének csinálták, mert igazából annyi a fenntartási költsége hogy napi, heti, havi használatra sem éri meg.
    Egy egy keményebb menet után lehet gumikat cserélni, 3 szett után meg felniket is.És akkor ne beszéljünk a kötelező szervizekről, a fékcserékről, vagy ha ne adj isten bekrepál valami a kocsin.Valamint hol szervizelik?Talán tankolni a legolcsóbb bele, bár mondjuk azt is sűrűn kell :))

Vélemény, hozzászólás?