Hibrid feneket villantott a Ferrari
280 millióba kerülhet a Ferrari F70
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még ugyan az sem biztos, hogy F70-nek fogják hívni az Enzo-utód maranellói szupersportautót, mindenesetre már kacsintgat a hibrid Ferrari.
Ha minden igaz, F70-nek fogják hívni a sejtelmes ízelítőképeken most először megmutatott F40-, F50- és Enzo-utódot, az autót, a szupersportautót, amely elvileg jövőre, talán már a januári Detroiti Autószalonon (vagy márciusban, Genfben) debütálhat. Na jó, egy rajongói Faceboook-oldalon az orrát már december elején kidugta, ergo ez egy fenékpremier. Azért amúgy a sok feltételes mód, mert biztosat még mindig nem tudunk - csepegtetve titkolózik a Ferrari. Ahogy azt a maranellóiak még szeptemberben, Párizsban felfedték, az F150 kódjellel is azonosított, felfelé nyíló ajtósnak ígérkező és az F1-es szivart is idéző rakéta utascellája karbonból készül, s mindössze 70 kilót nyom, a motor pedig rendes (utcai) versenyautóhoz híven mögötte robban. Mármint az egyik, a 6,3 literes, kb. 750 lóerős V12-es szívó benzines, míg a másik kettő villanyos szépen hozzáteszi a magáét (úgy 100-150 lóerőt). A HY-KERS rendszer összteljesítménye így akár az agyament 900 lóerőt is elérheti - a gyengének és lassúnak nem igen nevezhető, 10 éve kihozott Enzo 660-at tudott.
A szénszálas műanyagok általános használatával mindenestül, lítium-ion akkumulátorostul is csupán 1,3 tonnás Ferrari 100 km/h-s tempóra 2,5 mp alatt röppenhet, végsebessége 380 km/h lehet. A brit Autocar 800 ezer fontos, durván 280 millió forintos árat tart "reálisnak".
Az nem baj, ha az emberek különbözően vélekednek bármiről, pl. esetünkben egy autóról. Nincs azzal semmi baj. Nekm van olyan kollégám, aki kizárólag 6 hengeres benzines BMW-vel hajlandó járni. Nem érdekli sem a fogyasztás, sem a CO kibocsátás, csak a 6 henger muzsikáljon alatta. (annyit hozzáteszek, hogy a 6 henger duruzsolása tényleg zene a füleknek). A másik kollégám kizárólag turbódizel családi egyterűvel hajlandó járni, néha kisbusszal. Nagy a család, sokat hurcolkodik a balatoni telekre, teljesen igaza van. A harmadik kolléga kizárólag kis benzinessel jár, ami 3 ajtós, egyedülálló, nem kell neki nagyobb.
Szóval mindenki különböző, az egyiknek a minőség a fontos, a másiknak a nagy csomagtartó, a harmadiknak az alacsony fogyasztás, a negyediknek a környezetvédelem. Emberek vagyunk különbözőek vagyunk. A felsoroltak közül egyik sem okosabb, vagy butább a másiknál, csak egyszerűen más szempontok fontosak neki egy-egy autónál. Az intelligencia ott kezdődik, hogy toleráljuk mindenki véleményét, hiszen a saját szempontrendszerében akár igaza is lehet, sőt biztosan igaza van. Aki imádja a 6 hengert, annak hiába mondom, hogy az új 4 hengeres fele annyit fogyaszt, nála nem szempont. A kis fogyasztásra hajtónak hiába mondjuk, hogy az 535i olyan, mint egy hajó, nem az érdekli. És ez így van rendben. Ennek megértéséhez kell “felnőni”. 20 éves koromban én is kiosztottam sok mindenkit, de most már egy jó ideje több mint kétszer annyi idősen sokkal-sokkal toleránsabb vagyok. Szóval nem baj, ha neked tetszik a hibrid Ferrari, nekem ezzel szemben a hibrid és a Ferrari egy mondatban furcsa, sőt egymást kizáró dolog. Sajnos valószínű egyikünket sem fenyeget az a veszély, hogy választanunk kellene 🙂
Egy dolog a régi dolgok/hagyomány/tradíciók szeretete, s egy másik a rendszerszemléletű környezettudatós szemlélet/gondolkodásmód! A kettő jobb esetben nem zárja ki egymást.
A Ferrari is csak egy gyár a sok közül melyet az Eu emissziós normái szorongatnak. Pontosan ezért nem tűnik túlságosan őszintének ez a hibrid, bár mindenképpen üdvözítő hogy megcsinálják! Viszont jó lenne már végre egy tisztán elektromos hajtásláncú modell is!
Köszönjük, hogy az sokadjára is elmondtad a dogmatikus emberek dogmatikus nézeteit.
Még mindig egyes. 🙂
Pfüüü … hát rólad is sokmindt elárul, amit írtál.
Tudod vannak úgynevezett “szent és sérthetetlen” dolgok, vagy mondjuk úgy, hogy van történelem, kultúra. Én is híve vagyok a modern dolgoknak, a szakmám is ezzel kapcsolatos. De vannak dolgok amik……… (minden másra ott a Master..:).
Lehet, hogy a Mátyás-templom orgonáját ki lehetne cserélni egy jó szintetizátorra. Lehet, hogy zseniális hangmérnökök be is tudnák hangosítani úgy a templomot, hogy közel azonosan szóljon (tudom, hogy nem, de mondjuk), a világ legmodernebb számítógépe vezérelhetné a legmodernebb szoftverrel. Nagyon modern előremutató dolog lenne, biztos kis fogyasztású, kis helyigényű lenne.
Na de a Mátyás-templom orgonáját………… !!!
Na az autóknál éppen ilyen a Ferrari.
Igen, SZÁMODRA. Ez mindent el is mond. =)
Hibrid Ferrari 🙂 🙂 na ez elég kiábrándító …….. valahogy az alkoholmentes sör és a guminő viszonyába tartozó fogalom számomra 🙂 🙂