Hivatalos: 270 lóerővel jön a Peugeot 308 GTi
250 és 270 lóerős változatban érkeznek a legsportosabb Peugeot 308-asok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tegnapi kiszivárgott információk után hivatalosan is bemutatkozott az új hot hatch Peugeot, a 308 GTi. Még ebben a hónapban debütál a nagyközönség előtt is.
Dörzsölhetik a tenyerüket a Peugeot márka hívei, ugyanis az oroszlán megmutatja karmait a sportos 308 GTi személyében. A 2013-ban debütáló, második generációs 308 hot hatch változata még idén bemutatkozik a nagyközönségnek a Goodwood Festival of Speed rendezvényen.
Az eddigi legsportosabb 308 GT-hez képest a GTi több területen is különbözik. A fényes fekete hátsó diffúzor, a dupla kipufogó, a nagyobb légbeömlők, a fekete hűtőrács és az aerodinamikai elemek mellett a 380 mm-es első és a 268 mm-es hátsó féktárcsákon díszelgő piros féknyergek mind-mind a legsportosabb 308 ismertetőjelei.
A teljesítményről egy négyhengeres, 1,6 literes turbós benzines gondoskodik, amely 250 és 270 lóerős kivitelben érhető el, nyomatéka mindkettőnek egységesen 330 Nm. A hajtás hatfokozatú manuális váltón jut el az első kerekekig, a megfelelő tapadásról pedig Torsen önzáró differenciálmű gondoskodik.
A kis méregzsák mindössze 1205 kg tömegű, a százas sprintet a 250 lóerős 6,2 másodperc alatt futja meg, míg az erősebb változatnak 0,2 másodperccel kevesebb időre van szüksége. Előbbi 18, utóbbi pedig 19 colos felniket kap, a hasmagasság csökkent, a GTi alja 11 mm-rel került közelebb a flaszterhez. A szervokormányt és az alváz egyes elemeit tovább finomították, az ESP-t pedig az élményautózás érdekében teljesen kikapcsolhatjuk. Az alacsony tömeg és az Euro 6-os motoroknak köszönhetően a vegyes fogyasztás mindössze 6 l/100 km-re adódik a gyári adatok szerint, a károsanyag kibocsátás pedig 139 g/km.
A belső térben piros színű varrások díszítik a kárpitot, az ajtópaneleket, a váltókart és a szőnyegeket, míg az alumínium küszöbökön Peugeot Sport és GTi felirat vár ránk az ajtónyitást követően. Ezeken kívül a váltógomb, a taposó és a pedálok is alumíniumból készülnek, a 270 lovas változat pedig bőr/Alcantara borítású kagylóüléseket kap. Angliában hamarosan elkezdődik az értékesítés, a csúcsváltozat 28 155 fontot (kb. 12,2 millió forint) kóstál.