20 éves a SUV-ok atyja, a Toyota RAV4
20 éves a Toyota RAV4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rekreációs aktív jármű négykerékhajtással - jelenti a RAV4 már 20 éve. Szabadidő-autóját a negyedik generációval és némi múltidézéssel ünnepli a Toyota.
Pont 20 éve, 1994-ben az akkori Corolla alapjaira építve jelent meg a Toyota városi terepjárója, a RAV4. Akkor még három változatban: öt- és háromajtósként, sőt, kabrióként is gyártották. A 2000 és 2005 között gyártott második generációból már nem volt kabrió, a harmadikból meg már háromajtós sem, viszont az európai piac kedvében járva 2002-ben megjelent a kétliteres dízel is a kínálatban. A Toyota vásárlói hobbiterepjáró helyett inkább többcélú, praktikus családi autóra vágytak, ezért lett nagyobb és hosszabb a tavaly megjelent negyedik generáció.
Azonnal siker lett; havi 4500 példányt szerettek volna értékesíteni, de az első hónapban már 8000 megrendelés érkezett rá. Akkoriban még nem volt egyértelmű, hogy egy összkerekes autó is lehet önhordó karosszériás, a terepjárók nagy része alvázzal és laprugókkal készült és városban borzalmas volt, méretük nehezen mozgó szükségmegoldásokká tette őket. A RAV4-koncepció bevált, bár rétegmodellnek indult. Ma már nagyon sokan vágynak emelt karosszériájú, nagy légterű kompakt autóba, és egyre többen beismerik, semmi szükségük az összkerékhajtásra, ezért csak fronthajtással rendelik autójukat. A mai SUV-ok futóműve felér a hagyományos személyautókéval, így a terepjárósságnak csak az előnyeit tartották meg. Az elmúlt 20 év alatt több mint 5 millió RAV4 talált gazdára, ebből 1,3 millió Európában, és ezek 90 százaléka ma is az úton van.
És hol a cikk?