Trolikamion útvonal épült Svédországban

2030-ig teljesen emissziómentes kamionflotta is cél a svédeknél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A haszonjárművek energiaellátásának biztosítására ezúttal a föld feletti megoldást tesztelő útszakaszt adtak át.

Az elektromos meghajtású személyautók ismeretében adja magát az ötlet, hogy a jóval szennyezőbb haszonjárműveket is villamosítsák, ennek kivitelezése azonban még a személyautókénál is nagyobb kihívás. Úgy tűnik, a Scania a felsővezetékes áramellátásban hisz, és ennek tesztelésére immár nem csupán saját tesztpályáján, hanem közúton is lehetősége nyílik. A svéd Sandviken városában ugyanis átadtak egy felsővezetékkel ellátott 2 kilométer hosszú útszakaszt, kifejezetten e haszonjárművek részére. Az itt közlekedő hibrid Scaniák bioüzemanyaggal hajtott dízelmotorral, vagy 3 kilométert tisztán villanymotorral is képesek megtenni, amikor nem csatlakoznak a felsővezetékes hálózatra.
Hirdetés

Ezenkívül a Scania egyéb alternatív üzemanyagokkal, tisztán elektromos hajtású járműveken és a felsővezetékes energiaellátáson túl vezeték nélküli töltési megoldásokon is dolgozik. Különösen ez utóbbi területen aktív hasonlóképpen a Volvo is, amely tavaly óta autóbuszaival Göteborgban teszteli a vezeték nélküli töltés lehetőségét menet közben. Ehhez néhány száz méteres szakaszon épített olyan utat, amely fölött autóbuszával áthaladva megállás nélkül is tölthető annak akkumulátora. A projekt az ElectriCity nevet kapta. Ennek és az összes többi fejlesztésnek az a célja, hogy Svédország haszonjármű-flottája 2030-ra kizárólag olyan környezetbarát, azaz teljes egészében nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműből álljon, amelyek fosszilis energiahordozók nélkül üzemelnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:02
    Permalink

    Mert úgy nem lehetne elkölteni euró milliárdokat kamu fejlesztésekre és ezzel a nyereségadót csökkenteni . Mióta is van trolibusz naaa kitudja … ? 1882-ben volt az első hasonló jármű azóta az elv ugyan az …mit kell ezen fejleszteni adott egy elektromotoros kamion meg a már trolikon létező áramszedő …húúúúhaaaa tényleg sokat kellett agyalni a mérnököknek ezen .

  • 2017.10.28. at 04:02
    Permalink

    Ott a pont ! (gyorsabb felállási rendszerrel, vagy csak a pótot vinné, stb, stb. és a síneken még a gumi se kopna, meg a sofőr is pihengélhetne )

  • 2017.10.28. at 04:02
    Permalink

    és ez most miért jobb, mintha normál sínekre vinnék azt kész? érthetetlen ez a vergődés a kamionokkal, komolyan mondom. bedrótoznák a világ összes autópályáját, barom módon…abból csinálnak “vasútpályát”….csak, h megmaradjon ez a kamionos bohóckodás. nyilván a kiszállítás mehetne 50-100km-re kamionnal az adott üzletig, de ha hosszú távról jön a cucc, akkor sínen kéne már jönnie, nagyon rég óta. bár az rossz hatással lenne a népesség fogyásra…..

Vélemény, hozzászólás?