Komoly bejelentést tett az egyik legnagyobb kínai autógyártó a szilárdtest-akkumulátorokkal kapcsolatban (a fényképen egy hagyományos, lítiumion akkucsomag látható)
Részben szilárdtest akkut már gyárt a SAIC, Kína egyik legnagyobb autógyártója, többek között az itthon is forgalmazott MG anyacége. Most azonban azt jelentették be, hogy 2026-ban megkezdődik a szilárdtest-akkumuláruk második generációjának a sorozatgyártása. Mindez nagyjából összhangban áll azzal a korábbi ígéretükkel, hogy 2025 második negyedévében bemutatnak egy szilárdtest-akkumulátoros MG modellt, bár egyáltalán nem kizárt, hogy amennyiben csak 2026-ban indul a sorozatgyártás, úgy egy-két negyedévet csúszik majd a bemutató.
Az MG4 platformja szinte biztosan kompatibilis lesz majd a SAIC új akkumulátoraival
Ennek ellenére az ennyire közeli jövőben még senki sem ígért sorozatgyártást, nem véletlenül. A szilárdtest akkuk tömeges előállítása ugyanis nagyon drága, ha pedig a felár meghaladja az előnyöket, akkor könnyedén válhat hatalmas bukás az egyébként ígéretesnek tűnő technológiából. A SAIC azonban úgy tűnik, hogy nem csak dátumokat dobál, hiszen az akkucsomag specifikációit is közzétették. Várhatóan 400 Wh/kg energiasűrűséggel érkezik majd, ami a jelenlegi akkumulátorokhoz képest nagy előrelépés. Továbbá 90 százalékos hatékonyságot tud majd alacsony hőmérsékleten is, illetve akár átszúrás, vagy 200 °C hőmérséklet esetén is stabil marad. A SAIC ezt az akkucsomagot nem a CATL segítségével készíti, hanem a QingTao Energy Development közreműködésével. 2026-ra azonban nem csak a SAIC készül hasonló bemutatóval, az Omoda gyártója, a Chery, illetve a GAC is ebben az évben tervezi bemutatni a saját szilárdtest-akkus újdonságait.
A SAIC mellett a képen látható Omoda 5 gyártója, a Chery is gőzerővel dolgozik a saját szilárdtest akkucsomagján