Gyártásba kerül a Volkswagen Budd-e
2020-ban kezdődhet a VW Budd-e gyártása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A CES-en már bemutatták a Volkswagen legújabb Budd-e koncepcióját, azonban most már a sorozatgyártásra szánt verzió jövetelét is jóváhagyták.
A német gyáróriás elektromos és elektronikai fejlesztéseiért felelős vezetője, Dr. Volkmar Tanneberger egy interjúban mondta el, hogy „egy olyan autó kerül majd gyártásra, ami nagyon hasonlít a koncepcióra és a MEB platform szolgál majd alapjául.” A fejlesztési vezető ráadásul 2020 környékére várja a modell indulását. A MEB platform egyébként nem más, mint a Volkswagen új platformja, amit kifejezetten hálózatról tölthető hibridjeihez és elektromos autóihoz fejlesztett. Nagy akkumulátorok, valamint az elektromos hajtáshoz tartozó alkatrészek befogadására képes, és a Budd-e lesz az első modell, ami használni fogja. Ezen felül nem sokat tudunk a modern mikrobusz teljesítményéről. Ahogy korábban is írtuk, kap egy masszív 101 kWh-s akkumulátort és egy-egy elektromos motort minkét tengelyére. Ezen tulajdonságokkal a végsebessége 150 km/óra, hatótávja pedig 605 kilométer körül várható egyetlen töltéssel. Különlegesség, hogy az Audi szintén használhatja majd ezt a platformot az új A2 esetén, ami most - több elektromos társa mellett - nagyobb figyelmet kapott a gyártól.
A remeny hal meg utoljara. (igazabol nem, aki remenykedik az hal meg utoljara:))
Ha igazak a feltételezések, és olcsó márka lesz belőle a Toyotánál, akkor biztos kap egy esélyt – viszont valószínűleg ebből mi nem fogunk érzékelni semmit. Európa nem kap belőlük, azt gondolom. A Datsun is visszatért, viszont csak olvasunk róla – de látjuk kint az utcán? Sajnos nem…
Maga a tudat viszont szívderítő lenne, ha tényleg “visszatérne” a Daihatsu. Egy ideje olyan, mintha hibernálva lenne, de mivel nagyon nőnek az eladásai mostanság, úgy tűnik, kezd visszatérni bele az élet:)
Ebben az esetbenb a Daihatsu csak kap egy eselyt a visszateresre?!
Örülök, hogy ezt mások is így látják(Imcsi szintén). Tökéletesen idegen műfaj ez bármilyen európai, amerikai gyártótól, de lehet, hogy működni fog.
A VW feltalalta a Kei – car kategoriat!
A képet meglátva megesküdtem volna, hogy valamilyen japán belpiacos modellről lesz szó !
A kérdés jó! Ez valami elméleti hatótáv, biztos nem a 150-es végsebességgel.
Az autobild január eleji cikke pl. 533 km-t ír NEFZ (NEDC) szabvány alapján (meg 180km/h végsebességet), ugyanaznap az auto-motor-sport pedig az itteni cikkben közölt adatokat. Vegyük úgy, hogy utóbbi is az említett szabványnak megfelelő, csak jobban a hatótávra hegyezve.
Az NEFZ/NEDC az “új európai vezetési ciklus”, ami alapján a robbanómotoros autók kapják a hihetetlen és megismételhetetlen fogyasztási adataikat…
“150 km/óra, hatótávja pedig 605 kilométer körül várható”
jó, és 150-nel mennyit tud elmenni vajon? 100km-t? 😀 tényleg, hogy mérik a hatótávot elektromoséknál? 90-nel mennyit tud elmenni?
Ha már a név, van olyan kipufogó márka Bastuck 😀
605 km hatótávu elektromos autó? Na ez igen, jöhetne budi néven is. De ha lenne nálunk szerintem e-budd -nak hívnák és meg van oldva a történet. És még passzolna is az e-up és e-golf mellé logikailag.
Én járnék vele, bár a név nem túl tetszetős nekem sem.
De járt ismerősöm Seat Rondával (pedig szeritem az a Ritmo-tesó annyira nem is ronda), nekem meg egy időben Chevrolet Tahoe is tetszett (főleg árban, az Escalade helyett).
Aki budizik, az irigykedik…
Ez egy szójáték – a “buddy” azt jelenti, haver, cimbora, pajtás, és az elektromos hajtásra utalva írták így. Igen, valószínűleg “budiznának” itthon sokan, magyar sajátosság. A Hyundai Getz nevét is megváltoztatták anno TB-Get-re itthon, ugye nem kell leírni, miért:)
Azért remélem Magyarországon ha forgalmazzák, akkor nem ezen a néven. Fura lenne budival járni egyeseknek. Elég sokan fogják lebudizni, nem érdemes modern meg angolos felfogással jönni. Nem én fogom megtenni, hanem nagyon sokan mások. Én személy szerint nem járnék vele ha ez a neve, lehetne Multivan-E vagy valami más.