Hot hatch a Hyundai i30-ból? Jön az i30 N
2017-re várható a Hyundai i30 N - 220 lóerővel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az hagyján, hogy a Hyundai az i30 sportváltozatával meccsre hívja a VW Golf GTI-t és társait. Az igazi nagy hír, hogy sportdivíziót indít.
Nemcsak a kémfotósok, hanem a legtöbb autórajongó tudja már, hogy a Nürbugring Nordchleife nevű hosszú köre, a legendás régi pálya gyűjtőhelye a fejlesztés alatt álló új modelleknek. Aki figyelmes, ott biztos ki tud szúrni valami olyat, ami még nincs a szalonokban. A nagy teljesítményű autók esetében a futóműfejlesztés egyik már-már kötelező állomása a Nürburgring töredezett aszfaltja. Ami itt jól megy, az máshol is helytáll majd. A helyszínre kitelepült beszállítói és fejlesztői bázisok is ezt igazolják. A Hyundai is nyilván emiatt vitte első igai hot hatch modelljét Németországba tesztelni.
A tét nem kicsi, hiszen a debütáló sportmodell mellett egy egész új sorozat tervben van a Hyundainál. Jegyezzük meg a nevet: miként azt már tavaly tudtuk, N betűvel jelölve jönnek majd a sportváltozatok Koreából. Ha pedig a Hyundai-Kia valamit kitalál, az úgy is lesz. A sportkocsinak még kicsit kevés Kia pro_cee’d GT után most eggyel keményebb autót terveznek. A kémfotókon még a ráncfelvarrás előtti i30-ast láthatjuk, de az világos, hogy nem egy alapváltozatról van szó. Nagy kötények, piros féknyergek és alacsony hasmagasság jelzik a gyári tuningot. Azt még nem tudni, hogy a már más modellekben elérhető 1.6-os turbós benzinmotor hajtja majd, vagy sem, de erejét olyan 220-230 lóerő körülre várhatjuk. Ezzel ráver a 186 lóerős legfickósabb i30-ra és a 204 lóerővel kapható Kia pro_cee’d GT-re is.
A tét nem kicsi, hiszen a debütáló sportmodell mellett egy egész új sorozat tervben van a Hyundainál. Jegyezzük meg a nevet: miként azt már tavaly tudtuk, N betűvel jelölve jönnek majd a sportváltozatok Koreából. Ha pedig a Hyundai-Kia valamit kitalál, az úgy is lesz. A sportkocsinak még kicsit kevés Kia pro_cee’d GT után most eggyel keményebb autót terveznek. A kémfotókon még a ráncfelvarrás előtti i30-ast láthatjuk, de az világos, hogy nem egy alapváltozatról van szó. Nagy kötények, piros féknyergek és alacsony hasmagasság jelzik a gyári tuningot. Azt még nem tudni, hogy a már más modellekben elérhető 1.6-os turbós benzinmotor hajtja majd, vagy sem, de erejét olyan 220-230 lóerő körülre várhatjuk. Ezzel ráver a 186 lóerős legfickósabb i30-ra és a 204 lóerővel kapható Kia pro_cee’d GT-re is.
Neked annyi az eszed mint a hajad? 🙂
Egyetértünk. 😀
Majd visszasírják az őskövület szívókat, meg majd jönnek az összeesküvés elméletekkel, hogy a japán/koreai turbós varrógépmotor kibírja a félmillió kilométert is, de a német/olasz/francia persze pár 10.000 km után széthullik majd! Lol 🙂
Turbó motor…gyerekek, hát min fogtok ti keseregni?
“Koreai kompakt még nem volt ennyire sportos” ódehogynem… a Ceed GT sokkal dögösebb, mint egy i30 bármikor is lesz.
“A sportkocsinak még kicsit kevés Kia pro_cee’d GT …” ha jól emlékszem nem az volt a cél, hogy sportautó legyen, hanem inkább egy erős kompakt. A 204 ló pedig bőven elég egy ilyen kicsi és viszonylag könnyű bódéhoz. (mellesleg az 1.6 t-gdi-ből 240 lovat nem nagy tudomány kihozni)
Nagyon helyes!
Kicsit összeszedhetnék már magukat ezek a távol keletiek erős autók terén, mert azt a szegmenst nagyon elhanyagolták.
Legalább lenne választék, ha oda kerülök.
Mondjuk nálam a TS Auris lenne a nyerő az új 2 literes kb. 240 lovas turbóval. Kíváncsi leszek a balfék japánok megépítik e, hiszen a mostani modellválasztékuk felettébb szánalmas.