Tavaly ők voltak a legjobbak az NCAP szerint
2011 legbiztonságosabb autói
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Öt autót jelölt meg az NCAP az év legjobbjaként, ezek az ötcsillagos értékelésen túl mind a négy vizsgált témakörben magas pontszámokat értek el.
Sűrű év áll az EuroNCAP mögött: 2011-ben összetörtek és értékeltek ötvenhárom új típust, az előremutató elektronikus biztonsági berendezések értékelésére pedig bevezették a EuroNCAP Advanced kategóriát. Manapság egyetlen autógyártó sem bújhat ki a töréstesztek alól, a rosszul teljesítőknek pedig kötelező feladat a hibák kijavítása, hiszen mára már nemcsak a gyártók, hanem a vásárlók is árgus szemmel figyelik a biztonsági szintet jelző csillagok mennyiségét.
Alapvetően elégedettek lehetünk a gyártók erőfeszítéseivel, hiszen a három csillaggal záró Dacia Duster szabadidőautó hozta az év leggyengébb teljesítményét, ami azt jelenti, hogy a többi ötvenkét modell négy vagy öt csillaggal, megfelelő eredménnyel végzett. 2011-ben kerítettek sort az első négy elektromos autó töréstesztjére, közülük a Nissan Leaf és az Opel Ampera 5, a kisebb méretű Mitsubishi i-MiEV és a Peugeot iOn 4 csillaggal zártak.
Az NCAP csokorba gyűjtötte az év legjobbjait, melyek az ötcsillagosok tágas táborából is kitűnnek, ugyanis a kiváló őszértékelésen kívül ezek az autók mind a négy vizsgált területen – felnőttbiztonság, gyermekbiztonság, gyalogosok biztonsága és biztonsági rendszerek – kiemelkedő pontszámokat értek el. Az év legjobbjai a következő autók:
Kis 4x4-es autók: Audi Q3
Szupermini: Chevrolet Aveo
Kis családi autó: Ford Focus
Kompakt MPV: Mercedes B osztály
Nagy családi autó: Volvo V60
Kiemelt helyen végzett még a Chevrolet Malibu, a Mercedes M-osztály, a Toyota Yaris, a Lexus CT 200h, az Opel Zafira Tourer, a Hyundai ix20 és a BMW X1. Külön dicséret jár az idei év egyetlen pick-upjának, a Ford Rangernek, mely nemcsak ötcsillagos eredményével, hanem a gyalogosbiztonsági teszteken elért 81%-os teljesítményével is meglepetést okozott. Különösen úgy látványos a fejlődés, ha összevetjük 2008-ban tesztelt, minden területen csalódást okozó elődjével.
A EuroNCAP már dolgozik azon, hogy hogyan tudná az idén bevezetett Advanced értékelést állandó szemponttá tenni töréstesztjeiben, de amíg erre nem kerül sor, külön-külön fogják díjazni a hasznos biztonsági fejlesztéssel előálló cégeket. Idén főleg a városi koccanások ellen dolgozó aktív baleset-megelőző rendszereket díjazták, a Ford Focus az Active City Stop, Driver Alert, Forward Alert és Lane Keeping Aid megoldásokért kapta meg az Advanced díjat. A Mercedes B-osztályt és a Volvo V60-at a hasonló jellegű, vész esetén önálló fékezést nyújtó Collision Prevention Assist és City Safety berendezésekért emelték ki.
Az idei évben az NCAP szigorítja a gyalogosbiztonsági előírásokat, a teszt sikeres teljesítéséhez az eddigi 40 helyett 60%-ot kell teljesíteni: néhány autógyártó – Jaguar, Subaru - már tavaly bizonyította, hogy ez sem lehetetlen feladat, a többiek számára pedig eljött az idő, hogy megpróbáljanak többet nyújtani ezen a kissé elhanyagolt területen. 2012 első tesztjeinek eredményeit február 22-én hozzák nyilvánosságra, az eredményeket természetesen azonnal közöljük mi is. Addig is javasoljuk az általuk készített, The Story of a crash test (Egy törésteszt krónikája) című kisfilmet, mely negyvenkét másodpercben foglalja össze, milyen hatások érik az autókat mielőtt kitöltik a biztonsági bizonyítványt.
Alapvetően elégedettek lehetünk a gyártók erőfeszítéseivel, hiszen a három csillaggal záró Dacia Duster szabadidőautó hozta az év leggyengébb teljesítményét, ami azt jelenti, hogy a többi ötvenkét modell négy vagy öt csillaggal, megfelelő eredménnyel végzett. 2011-ben kerítettek sort az első négy elektromos autó töréstesztjére, közülük a Nissan Leaf és az Opel Ampera 5, a kisebb méretű Mitsubishi i-MiEV és a Peugeot iOn 4 csillaggal zártak.
Az NCAP csokorba gyűjtötte az év legjobbjait, melyek az ötcsillagosok tágas táborából is kitűnnek, ugyanis a kiváló őszértékelésen kívül ezek az autók mind a négy vizsgált területen – felnőttbiztonság, gyermekbiztonság, gyalogosok biztonsága és biztonsági rendszerek – kiemelkedő pontszámokat értek el. Az év legjobbjai a következő autók:
Kis 4x4-es autók: Audi Q3
Szupermini: Chevrolet Aveo
Kis családi autó: Ford Focus
Kompakt MPV: Mercedes B osztály
Nagy családi autó: Volvo V60
Kiemelt helyen végzett még a Chevrolet Malibu, a Mercedes M-osztály, a Toyota Yaris, a Lexus CT 200h, az Opel Zafira Tourer, a Hyundai ix20 és a BMW X1. Külön dicséret jár az idei év egyetlen pick-upjának, a Ford Rangernek, mely nemcsak ötcsillagos eredményével, hanem a gyalogosbiztonsági teszteken elért 81%-os teljesítményével is meglepetést okozott. Különösen úgy látványos a fejlődés, ha összevetjük 2008-ban tesztelt, minden területen csalódást okozó elődjével.
A EuroNCAP már dolgozik azon, hogy hogyan tudná az idén bevezetett Advanced értékelést állandó szemponttá tenni töréstesztjeiben, de amíg erre nem kerül sor, külön-külön fogják díjazni a hasznos biztonsági fejlesztéssel előálló cégeket. Idén főleg a városi koccanások ellen dolgozó aktív baleset-megelőző rendszereket díjazták, a Ford Focus az Active City Stop, Driver Alert, Forward Alert és Lane Keeping Aid megoldásokért kapta meg az Advanced díjat. A Mercedes B-osztályt és a Volvo V60-at a hasonló jellegű, vész esetén önálló fékezést nyújtó Collision Prevention Assist és City Safety berendezésekért emelték ki.
Az idei évben az NCAP szigorítja a gyalogosbiztonsági előírásokat, a teszt sikeres teljesítéséhez az eddigi 40 helyett 60%-ot kell teljesíteni: néhány autógyártó – Jaguar, Subaru - már tavaly bizonyította, hogy ez sem lehetetlen feladat, a többiek számára pedig eljött az idő, hogy megpróbáljanak többet nyújtani ezen a kissé elhanyagolt területen. 2012 első tesztjeinek eredményeit február 22-én hozzák nyilvánosságra, az eredményeket természetesen azonnal közöljük mi is. Addig is javasoljuk az általuk készített, The Story of a crash test (Egy törésteszt krónikája) című kisfilmet, mely negyvenkét másodpercben foglalja össze, milyen hatások érik az autókat mielőtt kitöltik a biztonsági bizonyítványt.
horatious
már miért is végeznének borulási tesztet egy nem kibukócsövezett széria autóval rögtön belapulna a teteje megbukna a vizsgán és a többezer eurós árú drága töréstesztbábuknak is baja lenne
Hasznosnak és érdekesnek tűnik a cikk az új autó vásárlás előtt állóknak. Fontos szempontok ezek a választásnál. Kamu lenne az egész, vagy reklám célt szolgál? Nem elképzelhetetlen, de elsőre komolynak tűnik.
Borulási tesztet nem végeznek?
kamu az egész ha nincs faszán kibukócsövezve meg merevítve az ajtók keresztrudakkal és nincs a kocsiba normálisan rögzített(csavar+ lehegesztve) kagylóülés recaro vagy sparco 6 pontos övekkel akkor cseszheti az ember a biztonságát felborul a gyári kocsi belapul a teteje mint hullámpapír aztán lehet nézni ha egyátalán a fejünk a helyén maradt