Tavaly ők voltak a legjobbak az NCAP szerint

2011 legbiztonságosabb autói

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Öt autót jelölt meg az NCAP az év legjobbjaként, ezek az ötcsillagos értékelésen túl mind a négy vizsgált témakörben magas pontszámokat értek el.

Sűrű év áll az EuroNCAP mögött: 2011-ben összetörtek és értékeltek ötvenhárom új típust, az előremutató elektronikus biztonsági berendezések értékelésére pedig bevezették a EuroNCAP Advanced kategóriát. Manapság egyetlen autógyártó sem bújhat ki a töréstesztek alól, a rosszul teljesítőknek pedig kötelező feladat a hibák kijavítása, hiszen mára már nemcsak a gyártók, hanem a vásárlók is árgus szemmel figyelik a biztonsági szintet jelző csillagok mennyiségét.
Alapvetően elégedettek lehetünk a gyártók erőfeszítéseivel, hiszen a három csillaggal záró Dacia Duster szabadidőautó hozta az év leggyengébb teljesítményét, ami azt jelenti, hogy a többi ötvenkét modell négy vagy öt csillaggal, megfelelő eredménnyel végzett. 2011-ben kerítettek sort az első négy elektromos autó töréstesztjére, közülük a Nissan Leaf és az Opel Ampera 5, a kisebb méretű Mitsubishi i-MiEV és a Peugeot iOn 4 csillaggal zártak.
Az NCAP csokorba gyűjtötte az év legjobbjait, melyek az ötcsillagosok tágas táborából is kitűnnek, ugyanis a kiváló őszértékelésen kívül ezek az autók mind a négy vizsgált területen – felnőttbiztonság, gyermekbiztonság, gyalogosok biztonsága és biztonsági rendszerek – kiemelkedő pontszámokat értek el. Az év legjobbjai a következő autók:
Kis 4x4-es autók: Audi Q3
Szupermini: Chevrolet Aveo
Kis családi autó: Ford Focus
Kompakt MPV: Mercedes B osztály
Nagy családi autó: Volvo V60
Kiemelt helyen végzett még a Chevrolet Malibu, a Mercedes M-osztály, a Toyota Yaris, a Lexus CT 200h, az Opel Zafira Tourer, a Hyundai ix20 és a BMW X1. Külön dicséret jár az idei év egyetlen pick-upjának, a Ford Rangernek, mely nemcsak ötcsillagos eredményével, hanem a gyalogosbiztonsági teszteken elért 81%-os teljesítményével is meglepetést okozott. Különösen úgy látványos a fejlődés, ha összevetjük 2008-ban tesztelt, minden területen csalódást okozó elődjével.
Hirdetés

A EuroNCAP már dolgozik azon, hogy hogyan tudná az idén bevezetett Advanced értékelést állandó szemponttá tenni töréstesztjeiben, de amíg erre nem kerül sor, külön-külön fogják díjazni a hasznos biztonsági fejlesztéssel előálló cégeket. Idén főleg a városi koccanások ellen dolgozó aktív baleset-megelőző rendszereket díjazták, a Ford Focus az Active City Stop, Driver Alert, Forward Alert és Lane Keeping Aid megoldásokért kapta meg az Advanced díjat. A Mercedes B-osztályt és a Volvo V60-at a hasonló jellegű, vész esetén önálló fékezést nyújtó Collision Prevention Assist és City Safety berendezésekért emelték ki.
Az idei évben az NCAP szigorítja a gyalogosbiztonsági előírásokat, a teszt sikeres teljesítéséhez az eddigi 40 helyett 60%-ot kell teljesíteni: néhány autógyártó – Jaguar, Subaru - már tavaly bizonyította, hogy ez sem lehetetlen feladat, a többiek számára pedig eljött az idő, hogy megpróbáljanak többet nyújtani ezen a kissé elhanyagolt területen. 2012 első tesztjeinek eredményeit február 22-én hozzák nyilvánosságra, az eredményeket természetesen azonnal közöljük mi is. Addig is javasoljuk az általuk készített, The Story of a crash test (Egy törésteszt krónikája) című kisfilmet, mely negyvenkét másodpercben foglalja össze, milyen hatások érik az autókat mielőtt kitöltik a biztonsági bizonyítványt.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:38
    Permalink

    horatious
    már miért is végeznének borulási tesztet egy nem kibukócsövezett széria autóval rögtön belapulna a teteje megbukna a vizsgán és a többezer eurós árú drága töréstesztbábuknak is baja lenne

  • 2017.10.31. at 04:38
    Permalink

    Hasznosnak és érdekesnek tűnik a cikk az új autó vásárlás előtt állóknak. Fontos szempontok ezek a választásnál. Kamu lenne az egész, vagy reklám célt szolgál? Nem elképzelhetetlen, de elsőre komolynak tűnik.

    Borulási tesztet nem végeznek?

  • 2017.10.31. at 04:38
    Permalink

    kamu az egész ha nincs faszán kibukócsövezve meg merevítve az ajtók keresztrudakkal és nincs a kocsiba normálisan rögzített(csavar+ lehegesztve) kagylóülés recaro vagy sparco 6 pontos övekkel akkor cseszheti az ember a biztonságát felborul a gyári kocsi belapul a teteje mint hullámpapír aztán lehet nézni ha egyátalán a fejünk a helyén maradt

Vélemény, hozzászólás?