Engedély megadva: épülhetnek a kínai Saab 9-3 villanyautók
150 ezres megrendeléssel robbant az elektromos Saab 9-3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Élből 150 000 darabos megrendeléssel kezd Kínában a Saab 9-3 modelleket villanyhajtással gyártó NEVS. Már épül is a gyár Tianjinban.
A NEVS vezetője, Kai Johan Jiang elmondta: „Nagyon büszke vagyok, hogy megkaptuk az elektromos autók gyártására való engedélyt. Ez egy nagyon fontos mérföldkő a NEVS számára, ami 70 évnyi Saab történelmen alapul. Ez azt jelenti, hogy az elképzelésünk következő fázisába léphetünk - egy fenntarthatóbb jövőhöz alakítani a mobilitást.” Nagy szavak, bár nem igazán világos, hogyan akarják a Saab kultuszát továbbvinni, hiszen a NEVS villanyautói jogok hiányában nem viselhetnek majd Saab jelzést. A várhatóan változatlan külsejű, a Saab-fejlesztésű Phoenix padlólemezre épülő villany 9-3 szedánok év végén mutatkozhatnak be, ám a gyár további terveket sző az elkövetkezendő évekre.
Amióta a Geely átvette a Volvo-t Svédországban 77 ezerrel, Belgiumban 70 ezerrel több Volvo-t gyártanak.
Kína lett ugyan a legnagyobb Volvo piac, 2015-ben 82 ezerrel, Svédország 71,2 ezer, USA 70 ezerrel a harmadik, de túbecsülték szerintem a kínai lehetőségeiket és 2 autógyárat meg egy motorgyárat építettek, amiket nem tudnak kihasználni. Az európai gyárak meg teljes kihasználtsággal futnak. Logikus, hogy az amúgy is jórészt helyi kínai piacon eladható S90-es ott készüljön.
Amúgy az, hogy a Ford elkótyavetyélte a Volvót az ő hülyeségük, de a kínai befektetők egyelőre a Volvo előnyére váltak, a fejlesztések szárnyalnak, és nincsenek olyan béklyók, mint a Ford időben…
Nem tudom feltűnt-e, de a kynai piacot durván uralják a nyugati és japán márkák, akkor is ha papíron valamelyik kínai cég vegyesvállalatai gyártják. Ezek azonban régóta kínában készülnek és minden cégnek van már kínai piacra fejlesztett modellje, ami azóta a kontinensen is megvetette a lábát, a Skoda Superb I pl a kínai hosszított Passat platformon született, a BMW 3er GT szintén ilyen kínai nyújtott platformon született.
A volvo sokáig az egyetlen gyártó volt amelyik nem rendelkezett komoly gyártkapacitással Kínában , viszont megértem ha az S90-est nem akarják itt gyártani, az S80-as marginális eladásokat produkált az öreg kontinensen, ide a V90-est szánják.
Ami a Saabot illeti, pont azért adták a Spykernek, hogy ne egy kínai cég vegye meg, nem értek sokat vele. Ellenben mostanra annyira elault a technológia, hogy sokat nem nyernek a bő 10 éves műszaki megoldásokkal.
Nem tudom , hogy emlékszik e rá valaki … de mikor elterjedt a hír , hogy Kínai cég megveszi a Saab gyárat leírtam pontosan ugyan ezt ami most történt. Nevezetesen , hogy az egész cég gyártósorát és minden fejlesztést elvisznek Kínába és ott fogják gyártani a kocsikat akár európai piacra is ” később” . Vissza lehet keresni kb 3 éve volt .
Persze az itt élő nagyokos trollok ” tudjuk kik azok” bőszen hurrogtak , hogy hülye vagyok …
És hát persze nem is kell messze menni ott a Volvo az S90 es gyártósorokat már átvitték és Kínában gyártják a kocsikat az egész világpiacra… ugyan ez lesz az összes felvásárolt céggel ami Kínai kézbe került …
Szerintem óriási hiba volt hagyni hogy bevásárolják magukat Eu-s cégekbe többségi tulajdonnal …
Érdekes, pont tegnap jártam be egy Saab kiállítást ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/01/31/saab_autoworld[/url]), hihetetlen hogy milyen lélekvesztőkkel indultak a Saab 92-es láttán sokkoló csak igazán hogy mennyit fejlődött az autógyártás… Nincs akkor modellfelhozataluk, talán pont ezért sokkoló, hogy mennyire különc és egyedi modelleket gyártottak, nagy kár értük.
A 9-3as egy 2002-es modell, és bár akkor egy nagyon modern autó volt (mondjuk egy S60-as vagy E46-os BMW mellett), azért sok minden történt az autógyártásban azóta (pl azóta a negyedik generáció 3er érkezik hamarosan).
Szerintem több értelme lett volna a 9-5-ösre vagy a 9-4X conceptre építeni, de lehet hogy azt nem szerezték meg a kínaiak.