Nincs megállás – a Toyota teljesen kivásárolná a Daihatsut
100%-os Daihatsu-részesedésre hajt a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A piacvezető Toyota gondolkozik a Daihatsu teljes kivásárlásán, méghozzá az előzetes pletykákkal szemben a Suzuki közreműködése nélkül.
Már negyedik alkalommal koronázták egymás után a legnagyobb eladásokkal rendelkező autógyárnak a Toyotát. A piacvezető japán gyár már amúgy is 51,2%-os részesedéssel rendelkezik a Daihatsuban, azonban a maradék részvények megvásárlásán is gondolkoznak, ami a jelenlegi piaci árak mellett 3,2 milliárd dollár lenne. Egy korábbi jelentés még arról szólt, hogy a Suzukival együtt oldanák meg a vásárlást, ám a világ legnagyobb autógyártója hivatalosan is visszautasította ezt a pletykát. Ha valóban megvásárolnák az összes részesedést, a Toyota teljes irányítása alatt lenne a Daihatsu és megfiatalítanák a Toyota-birodalom jelenlegi almárkáját. A vásárlás indokolt lenne, hiszen a múlt évben igen jelentősen, 13,3%-ot dobbantak a Daihatsu eladásai és 0,8%-al emelték a Toyota összesített eladási számát, ami így 10,15 millió példányra ugrott. A Toyota és Daihatsu közti kapcsolat ráadásul nem újkeletű, egészen 1967-ig visszanyúlik, bár csak 1998-ban tudta megszerezni a többségi részesedést a Toyota. Az még a jövő zenéje, hogy az üzletre sor kerül-e, és ha igen, milyen formában marad fent a Daihatsu márka. Talán megpróbálják lemásolni a Renault Daciával elért sikereit.
Szerintem mindkettotoknek igaza van. Olcso automarkat csinalnak belole mint pl. a Dako. Logikus. Viszont telleg nem egy Dako minoseg. A dakoban dong az ajto, harmadjara tudtam elatalalni mekkora erovel kell becsukni!!!, konzervhangja van a lampaknak ha megkocogatod, szoval a minoseg az az erzet ami nincs meg egy Dakoban. Az egy auto, semmi egyeb. Egy Daihatsu ennel sokkal tobb. Minosegibb. Legalabbis volt, es remelem hogy nem sulyedtek Dako szintre minosegben. Ezt valahogy nem akarom elhinni. Ehhez latni kellene egy uj modeljuket ami nalunk nincs. Sajnos. De remelem hogy robbantanak! 😀
Tényleg jó kis autók, de a mostani Daciák is. Biztos nehéz megemésztened, de valószínűleg ugyanazt az “olcsóautó-márka” szerepet szánják majd a Daihatsunak, mint a Renault a Daciának vagy a Nissan a Datsunnak. Nekem a szemem se rebbent, mikor a hírt olvastam, egyszerűen teljesen logikus lépésnek tűnik. A Toyotának is kell egy ilyen. Nagyon nem kell megijedned, ha így lesz, Európába nem fogják szerintem visszahozni a Daihatsut, esetleg talán a britekhez. Ők kiváltságosak, nekik Nissan Skyline, Proton és Perodua is jár:) Szóval a világ Európán és É-Amerikán kívüli részére terjedhet ki ez a dolog, mi, autórajongók meg majd követjük az eseményeket:)
Volt Daihatsu tulajként kikérem magamnak, hogy példaként a Dacia-t hozzák fel… 🙂 De komolyan, na, rossz a párhuzam, alma-körte szindróma,ne hasonlítsuk már egy volt szocialista, kelet európai márka beintegrálását egy világmárkába egy japán összefonódással. vagy gazdasági értelemben vehetjük ” bekebelezésnek ” is, ha úgy tetszik, a Daihatsu mindig is magas színvonalat képviselt, méltó ahhoz, hogy a Toyota égisze alatti márkaként ismerjük!
Visszahozhatnak a kontinensre. Megmondom miert. Mert a kepen lathato kabriobol csak a smart van jelenl a piacon. Ez a kis Copen igazi kis noi auto lehetne, konnyu parkolni, sportos mindenhol elfer. De a tobbi modelre is ugyan ez igaz, kicsik gazdasagosak, megbizhatok, keveset esznek, olyan igazi varosi autok. Persze a neve nem adna el, de pl. nemetorszagban vezeti a megbizhatosagi listat, szoval lenne mire alapozniuk.
Ez várható volt már egy jó ideje. Bármi is a Toyota terve a Daihatsuval, szinte biztos, hogy az öreg kontinensre nem fogják visszahozni. Inkább a Nissan példáját fogják követni a Datsun-projekt kapcsán. Ritkán hallani ilyesmiről, hogy távol-keleti autógyár “vásárolgat”:)