Nagyszabású offenzívával készül a Nissan szerte a világon, többek között Európában is komoly újítások következnek.
Nagyon úgy tűnik, a Nissannak a Honda nélkül kell kiutat találnia a gödörből. Mióta meghiúsult az egyesülés, azóta a legfelsőbb vezetés is jelentős átalakuláson ment keresztül. Viszont a nap végén, az autók határozzák meg egy márka jövőjét. A Nissan pedig nemrég bejelentette, nagyszabású modelloffenzívát indít világszerte. De nézzük a számunkra legfontosabb piacot, vagyis Európát!
Megújul a Leaf
A Leaf harmadik generációja megjelenésében egyértelműen az Ariya formanyelvét viszi tovább, azonban a hasonlóság itt nem áll meg, hiszen, a nagyobb testvérrel azonos platformra, a CMF-EV-re épül. A márka csupán egyetlen fotót tett közzé az autó elejéről, emellett a közleményben kifejtették, 19 colos felniket, és panoráma napfénytetőt is kap a harmadik nemzedék. Észak-Amerikában a NACS töltőt is integrálják - ez lesz az első ilyen Nissan villanyautó - ezzel a Tesla Superchargerekkel is kompatibilis lesz a modell. Arra nem tértek ki, hogy az európai specifikáció is megkapná ezt. A márka jelentős hatótáv növekedést is ígér az elődökhöz képest, viszont a pontos technikai paramétereket az év későbbi szakaszában fogják ismertetni.
Visszatér a Micra
Bár az új Micráról is csak szemből mutattak fotót, ismerős lehet a sziluett. Ez nem véletlen, ugyanis a Renault 5-ös átemblémázott változatáról van szó, igaz, a frontrészt saját képére szabta a japán gyártó - jó eséllyel hátul is ez a helyzet. Ez esetben sem közöltek információkat a hajtásláncról, viszont itt kevesebb helye van a találgatásnak, hiszen szinten biztosan az 5-ös technikáját emelik át. Az új Micra forgalmazása már az idei év végén megkezdődik, kizárólag Európában lesz kapható.
Bemutatkozik a harmadik generációs e-POWER hajtáslánc
A nemrég ráncfelvarráson átesett Qashqai már az aktuális esztendőben megkapja az új, harmadik generációs e-POWER hajtásláncot. A rendszer filozófiája nem változott a korábbi változathoz képest, vagyis továbbra is egy soros hibrid rendszer, amelyben a kerekeket kizárólag villanymotor mozgatja, a belső égésű erőforrás egy generátor segítségével mindössze áramot termel. Az újonnan bemutatott rendszerhez viszont egy vadiúj 1,5 literes blokkot fejlesztettek, többek között ennek köszönhetően az új e-POWER akár 15 százalékkal kedvezőbb fogyasztást produkálhat magasabb sebességtartományban, mint elődei - legalábbis a Nissan állítása szerint.
Jövőre a Juke is megkapja az elektromos hajtásláncot
2026-ra is készül újdonságokkal a Nissan. Jövőre ugyanis érkezik a márka negyedik tisztán elektromos modellje Európába (a Leaf, az Ariya, és az új Micra után), amely a Juke emissziómentes változata lesz. Erről egyelőre nem közöltek felvételeket, de ígéretet tettek, hogy hasonlóan extravagáns formatervet kap majd, mint a belső égésű motoros testvére.