Szinte az összes fal leomlott a kínai autógyártás előtt, a minőség, a megjelenés és a fejlettség olyan szintre emelkedett, hogy a világon bárhol képesek komoly konkurenciát állítani a tradicionális gyártóknak. Az agresszív terjeszkedésnek köszönhetően immár 76%-os piaci részesedéssel bírnak a kínai márkák, ráadásul ezt a világ második legnagyobb piaca, az Egyesült Államok nélkül sikerült elérni.
A népszerűség mértéke országonként egészen eltérő, éppen a fejlettebb és gazdagabb Európában teljesítenek rosszabbul. Németországban (4%), Franciaországban (5%) és az Egyesült Királyságban (7%) sincs jelentős térnyerés, a spanyol és az osztrák piac 10 és 11 százalékos értéke már magasnak mondható. Pont a fejlődő országokban sikerült egészen nagy részesedés elérniük, Brazíliában 82%, Thaiföldön 77%, Mexikóban pedig 70% az arány.
A dominancia főleg az állami támogatásoknak köszönhető, 2009 óta 231 milliárd dollár adófizetői pénz landolt a kínai autógyártóknál, amivel elég nehéz versenyeznie a külföldi márkáknak. Ebből futotta fejlesztésre, marketingre és gyárépítésre, amelyből számos beruházás az európai és amerikai kontinensen valósult meg, erősítve az ismertséget és a pozitív megítélést.