A Nissan és a Dacia is megcsinálja a saját Twingo-változatát

Hétmillió forintos villanyautót ígérnek a románok a Renault új platformja segítségével

Idő előtt vonulhat nyugdíjba a Dacia legkisebb modellje, ha ugyanannyiért házon belül érkezik majd az európai alapokra épülő konkurencia.

A jelenlegi Dacia-kínálatban a hasonló áron kapható Springet Kínában gyártja a Dongfeng Renault, ám az új elektromos jármű Európában készül majd, elkerülve a kínai autókra vonatkozó büntetővámot. Az Autocar magazinnak nyilatkozva Luca de Meo elárulta, hogy az új termék fejlesztésére mindösszesen 16 hónapot szánnak, így már 2026 közepén a piacra érhet. A Renault Csoport vezetője büszkén vállalta, hogy "kínai sebességre váltottak" az új autók fejlesztésében, miután partnerséget kötöttek egy kínai kutatás-fejlesztési tanácsadó céggel a Renault Twingo E-Tech projekt keretei között. Hozzátette: "Kihívom a világon bármely konkurensünket, hogy ezt csinálják utánunk, ha tudják!". Luca De Meo azt is kiemelte: "Készen állunk a következő lépésre az elektromos járművek megfizethetősége terén",

majd beígért egy 18 ezer euró alatti árat.

Összehasonlításképp az elektromos Dacia Spring legolcsóbb változata jelenleg 16,900 eurónál kezdődik Németországban. Az egyetlen elektromos jármű a Leapmotor T03, amely jelenleg meg tudja közelíteni ezt az összeget: egy kínai modell, amelyet Európában gyárt a Stellantis. A nevén nem nevezett Dacia a Renault Twingo E-Tech platformjára épül majd, ráadásul egy harmadik testvérmodell is készül, amelyet a Nissan fejleszt ugyanezen a platformon. Mindhárom elektromos jármű a rövidebbre vágott AmpR Small architektúrára épül, amely korábban a CMF-BEV platform néven volt ismert, és amelyet a Renault 5 E-Tech-ben is használnak. Az elektromos járművekhez tervezett architektúra egyébként a CMF-B platform rokona, amely jelenleg a Spring kivételével a Dacia teljes modellpalettájának az alapja. Jelentős javulás várható tehát a menetkomfort, a biztonság, a hatótávolság és a teljesítmény terén is a Dacia aktuális villanyautójához képest. Az ugyanis a CMF-A platformra épülő Renault Kwid utólag villanyosított változata, amelyet eredetileg a fejlődő piacok számára fejlesztettek ki. Ha az újdonságot valóban sikerül a Springgel közel azonos áron piacra dobni, akkor jó eséllyel idő előtt nyugdíjba vonulhat Európában az aprócska, kínai-indiai modell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?