Még nehezebb év elé nézhet idén a Volkswagen

Idén nem érkezik új villanyautó a Volkswagen kínálatába, ami tovább nehezítheti a gyártó helyzetét

2024 sem épp a siker és a növekedés éve volt a német gigacégnél, ám 2025 az elemzők várakozásai szerint még sokkal nehezebb lesz a Volkswagennek. Mutatjuk, hogy miért!

Nem ért véget a Volkswagen problémáinak sora szilveszterkor: idén még rosszabb lehet a helyzetük
A Volkswagen eladásai még tovább eshetnek idén, mivel a márka 2025-ben nem mutat be új elektromos modellt, a kulcsfontosságú újdonságok a szoftverfejlesztés késedelmei miatt 2026-ra tolódtak. A problémák Kínában a legszembetűnőbbek, ahol a BYD-val az élen az autógyártók megfizethető elektromos és plug-in hibrid modellekkel uralják a piacot. Mindemellett az Egyesült Államokban, ahol Donald Trump leendő elnök vámtarifa-emeléssel fenyegetőzik, a Volkswagen továbbra sem kínál az amerikai fogyasztók körében népszerű, nagyobb pickup modelleket. "A következő egy-két évben a VW kénytelen lesz régi technológiát eladni új ügyfeleknek" - mondta Matthias Schmidt, hamburgi autóipari elemző. Hozzátette: "Ez nehéz lesz."
Nem rossz autó az ID.3 sem, de a konkurensekhez képest keveset tud és erősen túlárazott
A Volkswagen persze továbbra is jelentős profitot termel népszerű belsőégésű motoros modelljeiből, de a teljesen elektromos járművekre történő átállás nem úgy alakul, ahogy tervezték. Az eladások stagnálnak Európában és visszaesnek az Egyesült Államokban, mivel a fogyasztókat elriasztják a szoftveres és hardveres problémák, az autók egyre elmaradottabb technikája és ehhez mérten magas ára, illetve a hiányos töltőinfrastruktúra. Kínában - ami a Volkswagen egyik fő profitforrása - nem sikerült betörni a prémium elektromos autók piacára, ez az Audi Q8 E-tron és a Porsche Taycan eladási számain figyelhető meg. A tömegtermékek esetében viszont a BYD, a Nio és a Xiaomi ellen kell küzdeniük, amelyek agresszívan az európai kínálat alá árazva nagy képernyőkkel és kifinomult technológiával büszkélkedhetnek.
A Volkswagen arra számított, hogy vinni fogják a villanyautóikat, mint a cukrot: a gyártási kapacitást is ehhez építették ki
A német autógyártó-óriás nem kínál olyan - rekorddöntögető hatótávval rendelkező - konnektoros hibrideket sem, amelyek népszerűvé váltak a világ legnagyobb autóipari piacán. "A Volkswagen fő problémája maga a termék" - mondta Stephen Reitman, a Bernstein elemzője. "Hatalmas termelési kapacitást építettek ki olyan akkumulátoros elektromos járművekhez, amelyeket aztán nem vesz meg senki." Mindeközben az európai konkurencia is lehagyja őket: a Stellantis idén új elektromos modelleket kíván bevezetni, köztük a Jeep Wagoneer S-t és a Fiat Grande Pandát, hogy visszanyerje piaci részesedését az Egyesült Államokban és Európában. A Renault ugyanekkor a megfizethető, új elektromos járművek iránti keresletre épít, ezért érkezik a Renault 4. A BMW a kínálata egyik legnagyobb átalakítását kezdi meg az első Neue Klasse villanyautóval, egy 800 kilométeres hatótávú, szélvédőig érő képernyős SUV modellel, melynek sorozatgyártása idén indul Magyarországon. Mindeközben a Volkswagen még csak most kezd lépéseket tenni a villanyautó-kínálata újragondolására.
A hagyományos modellek között nagy sláger lehet a hamarosan érkező Tayron
Szerencsére a hagyományos autók terén jobb a helyzet: novemberben megkezdődött a Tayron, avagy lényegében egy hosszított, akár hétüléses Tiguan gyártása, amely hamarosan konnektoros hibridként is megérkezik a kereskedésekbe. Frissül továbbá a T-Roc és az Audi Q3, illetve hamarosan a piacra kerül a cégcsoporton belül a Skoda Elroq, ami ha nem is lesz olcsó, de legalább talán nem lesz annyira drága. Sovány vigasznak tűnik tehát, hogy Európában még meg tudta védeni a piaci részesedését a Volkswagen a benzinmotoros modellek iránti erősebb keresletnek köszönhetően.  A következő generációs elektromos modellek, amelyeket az elemzők potenciális fordulópontnak tartanak Kínában is, csak 2026-ban érkeznek meg a piacra. Ezek közül a legfontosabb talán az ID.2All, egy 25 000 euró alá árazott villanyautó. Amikor a koncepciót bemutatták, a gyártó a Golf méreteit és a Polo árát ígérte a vásárlóknak. Ez a két név együtt már több mint 57 millió eladott autót jelent a gyártónak, így viszont magas lesz a léc, amit meg kell majd ugrania az új modellnek.
Az olcsóbb ID. modellek érkezéséig valahogy még át kell vészelni a 2025-ös évet is a német autógyártónak
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Még nehezebb év elé nézhet idén a Volkswagen

  • 2025.01.15. at 17:58
    Permalink

    Kezdem azt érezni hogy szervezett lejáratás megy a VW ellen, mintha valaki nagyon meg akarná shortolni. Vagy ők akarnak ennyire ráhajtani az állami támogatásokra.

    „2024 sem épp a siker és a növekedés éve volt a német gigacégnél,” mondjuk annyira nem is rossz az az év. Az EU piacon az egyik erős bástya (az EU piac 11 hónapja enyhe pluszban (év végi adat még nincs), amelyen VW 2% nöekedést produkált), a kínai piacon a legereősebb importmárka és még mindig jobban tartja magát, miközben sok más márka már ki is vonult, vagy épp a sebeit nyalogatja.

    „A német autógyártó-óriás nem kínál olyan – rekorddöntögető hatótávval rendelkező – konnektoros hibrideket sem, amelyek népszerűvé váltak a világ legnagyobb autóipari piacán.” Egyrészt mondhatnám hogy nehéz alkalmazkodni a hirtelen kialakított kínai szabályokhoz (amit gondolom a hazai gyártók előbb meg is ismertek), de itt most többről van szó.

    Amikor tavalyelőtt végig néztem a kínálatot nagyon zavaró volt hogy a PHEV-ek többsége nevetséges 40 literes tankkal bír. Jómagam is azért passzltam a DS7est mert pont a fő előnyét iktatta ki a az apró tank.

    Nem kell egy zseninek lenni ahhoz hogy ezt megértsék. A kínaiak fogták a Toyota által már közismerttté tett soros párhuzamos rendszert és villanyosíott ICE-től eltolták az EV irányába, akku helyett azonban a motor (és benzin) biztosítja a hatótáv növelést, (meg ha nagyon kell el is mozgatja. a kocsit). Nem példátlan, mert a németeknék is van hasonló rendszer (pl BMW 30e, Mercedes 300e), csak azt megpróbálták sokkal drágábban értékesíteni.

Vélemény, hozzászólás?