Brutális, ami 2024-ben a norvég újautó-piacon történt!

Norvégiában elképesztő adatokat produkáltak a villanyautók

A magyar és a norvég újautó-piacon nagyjából azonos számú regisztráció történt 2024-ben, viszont a hajtásláncok alapján kategorizálva nagyon más kép rajzolódik ki. Mutatjuk mi volt a példaként emlegetett ország legkelendőbb modellje!

A magyar újautó-piac 2024-es adatait már részletesen kielemeztük, az erről szóló cikkünk ide kattintva olvasható. Ahogyan ebben is írtuk, hazánkban 121 607 új személygépjárművet regisztráltak. A mindössze szűk 6 milliós népességgel rendelkező Norvégiában ennél valamivel többet, 128 691-et helyeztek forgalomba. Ez önmagában nem lenne túl érdekes, viszont a legkelendőbb modellek listáját böngészve szinte csak elektromos autók szerepelnek a top 10-ben - az egyetlen kivétel a 9. helyen a Toyota Yaris. A norvég hatóság közlése szerint a forgalomba helyezett személygépjárművek közel 89 százaléka (szám szerint 114 400) elektromos hajtáslánccal került a forgalomba, így talán mondani sem kell, Norvégia büszkélkedhet a világ "legzöldebb" újautó-piacával. Azok a vásárlók, akik nem villanyautót vásároltak, ők is többnyire valamilyen villanyosított gépkocsit vettek: az eladások 5,3 százalékát a hibridek, 2,7 százalékát a konnektoros hibridek adták, és mindössze 986 autó került kizárólag belső égésű motorral forgalomba. A márkák rangsorában a Tesla végzett az élen 18,9 százalékos piaci részesedéssel, a második helyen tisztes távolságból követi a Volkswagen (10,9%). A harmadik helyen végző Toyota a 13 678 értékesített példánnyal csak néhány tizeddel maradt le (10,6%). A top 10-be mellettük sorrendben a Volvo, a BMW, a Škoda, a Hyundai, az Audi, a Nissan, valamint az MG fért be. Magyarországról nézve még szürreálisabb a modellek "tabellája". 2024-ben Norvégia legkelendőbb új autója a Model Y volt, ebből 16 858 fogyott. Másodikként a Model 3 végzett 7264-gyel, míg a dobogó alsó fokára a Volvo EX30 fért oda 7229 darabbal. A legnépszerűbb tizesbe ezentúl a VW ID.4, a Toyota bZ4X, a Škoda Enyaq, a Nissan Ariya, a VW ID.3, a Toyota Yaris, és az Audi Q4 e-tron fért oda.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Brutális, ami 2024-ben a norvég újautó-piacon történt!

    • 2025.01.06. at 11:39
      Permalink

      Tudtommal nyugat Európa és Skandinávia eddig sem a ruszkiktól vásárolt (leginkább). A brit szigetek, Franciaország vagy épp Belgium első számú forrása mindig is Norvégia volt.

      Viszont ha van olyan ország ami meglett volna villany autók nélkül az pont Norvégia. Ha ők meg tudták oldani akkor egy közel energiaforrásmentes déli országnak semmi kifogással sem élhet hogy miért lenne megoldhatatlan.

Vélemény, hozzászólás?