Mivé lettél Ford Capri?
"Idegen" platformon éledt fel a Capri, úgyhogy megnéztük mit tud SUV-ként a legendás kis kupé nevét viselő masina
A Capri és az Explorer első ránézésre jelentősen eltér egymástól, azonban a műszaki adatokat bogarászva alig akad eltérés a két típus között, mégis előbbi egymillió forinttal drágább árcédulát kapott. Hol bújik meg a plusz tudás?
Capri Premium 170 LE | Capri Premium 286 LE | Capri Premium 340 LE | |
akkumulátorkapacitás (kWh) | 52 | 77 | 79 |
Maximális DC töltés (kW) | 145 | 135 | 185 |
DC 10-80 % (perc) | 25 | 28 | 26 |
AC töltés (kW) | 11 | 11 | 11 |
Rendszerteljesítmény (LE) | 170 | 286 | 340 |
Nyomaték (Nm) | 310 | 545 | 545 |
WLTP hatótáv (km) | 374 | 598 | 560 |
Megadott fogyasztás (kWh/100 km) | 16,4 | 14,6 | 16,3 |
Elméleti végsebesség (km/h) | 160 | 180 | 180 |
0-100 km/óra gyorsulás (másodperc) | 8,7 | 6,4 | 5,3 |
hajtás | hátsókerék-meghajtás | hátsókerék-meghajtás | összkerékhajtás |
Na, de most, hogy alaposan kiveséztük a gyári értékeket, joggal tehetitek fel a kérdést, mit mutat a valóság? Nos, a Capri viszonylag hűvös időben járt nálam, ami bizony meglátszott a fogyasztáson is. 175 kilométer alatt 64 százalékot merült a 77 kilowattórás akkumulátor - ez 25,14 kWh/ 100 kilométeres fogyasztást jelent - vagyis fagypont alatt nagyjából 250-280 kilométer között lehet a valós hatótáv, városi használat közben. Cserébe 22 kilowattos oszlopon alig 3,5 óra alatt fel is töltött. A futómű hangolása rendkívül jól sikerült, még a magyar utakkal is ügyesen megbirkózik, a nagyobb úthibákat is szépen kimozogja. Villanyautó lévén a fürgeségére sem lehet panasz, még Eco módban is képes "repülőrajtot" venni, bár ez a 0-100 km/óra értékből is sejthető, ami 6,4 másodperc. A kormánymű ugyancsak remek mérnöki munka, tűpontos, kicsi a holtjátéka, az autó fordulási köre pedig több mint meggyőző a kategóriájában - felszereltségi szinttől függően 9,7-10,8 méter. A Capri tehát egy praktikus, a mindennapokban jól használható villanyautó. De, hogy mennyit is kérnek mindezért? Az alapmodell felszereltségi szinttel 18 050 000 forintról indul. Viszont ha már a Premium csomagban gondolkodik a vásárló, akkor minimum 19 500 000 forintot kell leszurkolni. A 286 lóerős hajtáslánc 21 800 000 forintra módosítja a vételárat. A tesztautóban további feláras extra a 21 colos felni (+300 ezer Ft), a vezetéstámogató csomag (többek között HUD, 360 fokos kamera, automata parkolás (+550 ezer Ft)), valamint a panoráma napfénytető (+550 ezer ft). Így a végső ár 23 200 000 forintra jön ki. Hasonló konfigurációval az Explorer nagyjából 1 millió forinttal úszható meg olcsóbban. Szóval a kupéból lett villany-SUV azoknak lehet jó választás, akiknek szüksége van a tágasabb csomagtérre, a néhány kilométeres plusz hatótávra, de akkor is a Capri lesz a befutó, ha az Explorernél látványosabb, feltűnőbb modellben szeretne ülni a vásárló.
Árak
Tesztmodell alapára
18 050 000 Ft (2025.01.16.)
Tesztautó ára
23 200 000 Ft (2025.01.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
cm3
Teljesítmény:
210 kW (286 LE)
Nyomaték:
545 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
Végsebesség:
180 km/h
Méretek
Hosszúság:
4734 mm
Szélesség:
1872 mm
Magasság:
1626 mm
Saját tömeg:
2114 kg
Össztömeg:
2685 kg
Terhelhetőség:
571 kg
Tengelytáv:
2767 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV-kupé
Csomagtér:
622-1505 l
Motor és váltó
Motor:
elektromos
Hengerűrtartalom:
cm3
Sebességváltó:
Irányváltó
Nyomaték:
545 Nm
Teljesítmény:
210 kW (286 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
Sokszori átgondolás után sajnos mindig arra kellett jutnom, hogy a Ford Capri a ’80-as évek sportkupéi közül talán az egyik legtúlértékeltebb.
Az Opel Mantának nagy a kultusza, de fel is ér hozzá.
A Porsche 924-t mindenki utálja – joggal – de ha letakarjuk az emblémát valójában nem volt olyan rossz autó.
A kor Honda Preludejai és Mitsubishi Starionjai nyilvánvalóan zseniálisak voltak, még ha mára meg is kopott a nimbuszuk.
Még az Alfasudnak is megvannak a furcsa rajongói és elismerendő érdemei a boxer motorral.
De a Capri…hát nagyjából annyi értelme van ennek a név újrafelhasználásnak, mint a Škoda Rapid esetén.