Az idei év a Volkswagen vonatkozásában nem alakult túl rózsásan. Egymást érték a leépítésekről, a gyárbezárásokról, és a termelési kapacitások visszafogásáról szóló hírek. Ezzel párhuzamosan az Audi brüsszeli gyára fölött is gyülekeztek a sötét fellegek, bár egy ponton úgy tűnt, nem reménytelen a helyzet, hiszen a márka megpróbálta értékesíteni a létesítményt, ezzel igyekeztek megmenteni az ottani munkahelyeket. Meg nem erősített információk szerint több kínai gyártó is bepróbálkozott (többek között a Nio is), viszont a négykarikás márka végül az összes ajánlatot visszautasította.
Az eladási adatokat végigböngészve egyértelmű, miért döntött a brüsszeli gyár bezárása mellett az Audi. A márka a Q8 e-tron és Q8 e-tron Sportbacket gyártotta a belga fővároshoz közel, azonban 2023-ban csak 49 001 példányt értékesítettek ezekből, holott a létesítmény maximális kapacitása 120 ezer autó. Így az 1949 óta működő gyárnak nincs maradása, a több mint 3000 dolgozó jövője erősen kérdéses. Egyelőre annyi biztos, hogy 2025 február 28-ig fel kell venniük a munkát, hiszen ekkor fog elkészülni az utolsó Q8-as a brüsszeli gyárban.