Évek óta gőzerővel veszik a hibrideket és a tisztán elektromos járműveket Kínában, egy benzinkút nyitása most nem éppen a befektetésre ajánlott kategória.
Egészen más utat járnak be az alternatív hajtású autók Kínában, Európában és az Egyesült Államokban. Nyugaton egyfajta tetőzés tapasztalható, aki szeretett volna árammal autózni, az már megtette az ehhez szükséges lépést, a többiek nehezen meggyőzhetőnek tűnnek. Ezzel ellentétben Kínában még mindig tart a felívelés, idén júliusban előzték meg az elektromos autók és a plug-in hibridek a tisztán benzines járműveket. Ez a benzinkutak forgalmán is látszik, egyre kevesebben nyúlnak a töltőpisztolyért.
Kínának a globális üzemanyagkínálat ötödére van szüksége ahhoz, hogy fedezze a szükségleteit, azonban ez a szám várhatóan csökken az évtized végére. 2020 és 2024 között nyolcszorosára nőtt a kereslet a konnektoros modellek iránt, ami gombamód szaporodó elektromos töltőhálózatot eredményezett. Jelenleg az ország útjain futó autók 10%-a villamos hajtású, becslések szerint ez 2027-re 20%-ra nő, a 2040-es évekre az elrugaszkodottabb becslések 100%-ot mondanak.
Az adatok nem túl biztatóak az olajtársaságok számára, a visszaesés már elkezdődött. Szakértők szerint 2024 és 2030 között évi 4-5%-os keresletcsökkenés várható, ami méltán teszi idegessé az üzemanyagkereskedőket. A világ más tájain még van némi remény számukra, az Egyesült Államokban az új autók mindössze 10%-a elektromos, hatalmas áttörésre senki sem számít.