Európában az utóbbi években a Puma számít a Ford arany tojást tojó tyúkjának, hiszen elképesztő népszerűségnek örvend a szegmensében, több mint 700 ezer darabot értékesítettek. Éppen ezért nem meglepő, hogy az amerikai székhelyű márka villanyautót faragott a kis crossoverből. A küllemén egyértelműen látszik az elektromos hajtáslánc megléte, hiszen a frontrészről eltűnt a hűtőmaszk.
A műszerfal ugyancsak ismerős lehet
a ráncfelvarrott belső égésű motoros Pumából, néhány jelentős eltéréssel. A 12,8 colos digitális műszeregység, és a 12 colos multimédiás érintőképernyő ugyanúgy adott, viszont a jobboldali bajuszkapcsoló a Gen-E-ben az irányválasztó szerepét tölti be. A legmarkánsabb különbséget a középkonzol jelenti. Értelemszerűen innen eltűnt a váltókar, a helyén pedig egy tágas, rengeteg tárolórekesszel ellátott megoldás tűnik fel.
Szerencsére itt is adott a rendkívül tágas csomagtér, ami még nagyobb is, mint a belső égésű motoros testvérben, mivel az üzemanyagtartály nem foglal helyet. Ez a számok nyelvén 523 litert jelent, a hátsó üléssor lehajtásával pedig 1283 literre bővíthető a kapacitás.
Na, de a legfontosabb kérdés, mi hajtja az elektromos Pumát? A teljesítményért egy 165 lóerős villanymotor felel 290 newtonméterrel. Ehhez egy 43 kilowattórás akkumulátor társul, amely DC töltőn maximum 100 kilowattal képes felvenni az energiát. A Ford számításai szerint így kicsivel több mint 23 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra feltölteni a telepet. A WLTP ciklus szerint a kombinált hatótáv felszereltségi szinttől függően maximum 364-376 kilométer között alakulhat, de a crossover igazi vadászterülete az urbánus környezet lehet, hiszen ebben az esetben már 506-523 kilométerrel lehet számolni.
Itthon kétféle felszereltségi szinttel lesz elérhető, ezek nevét nem bonyolították túl. A Gen-E lesz a belépő szint, míg a Gen-E Premium a csúcsmodell. Előbbi 17, utóbbi 18-19 colos felnikkel rendelhető. A drágább verzió privilégiuma továbbá a LED Matrix fényszóró, a visszapillantó tükör alól kivetített puma, illetve az Alcantara ülések is. Mindkét csomaghoz opcionálisan vásárolható panoráma napfénytető, de feláras a „téli csomag” is, amely a fűthető szélvédőt, kormánykereket, és első üléseket foglalja magába. Az elektromos Puma várhatóan tavasszal érkezik a haza kereskedésekbe, a kedvezményes indulóára 12 880 000 forint.
500 liternél nagyobb csomagtartója a VW Transporternek van. A Pumának kisebb, 280 literes + alul van még a 70 literes mélyedés, tehát összesen ez 350 liter.