Így bízná rá az életedet a mesterséges intelligenciára a Toyota!

Mesterséges intelligenciával teszi biztonságosabbá a közlekedést a Toyota

Telekommunikációs partnerével együtt olyan, összetett rendszer kiépítésén dolgozik a Toyota, amely adatalapon képes megelőzni a forgalmi baleseteket.

Az elmúlt években hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elektronikus vezetőtámogató rendszerek, az autók egyre hatékonyabban ügyelnek utasaik és a közlekedés további résztvevőinek a biztonságára. Ahhoz azonban, hogy még jobb eredményeket érhessünk el, nem elég a járműveket egymástól elszigetelten tökéletesíteni: hálózatba kell kapcsolni biztonsági rendszereiket, hogy egymással és az infrastruktúrával kommunikálva minden korábbinál hamarabb és eredményesebben ismerhessék fel a vészhelyzeteket, és tehessenek lépéseket azok elhárítására.

A Toyota ezért most stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Nippon Telegraph and Telephone Corporation távközlési vállalattal, hogy az évtized végére együtt kiépítsenek egy olyan, mesterséges intelligencián alapuló rendszert, amely alkalmas ezeknek a céloknak a megvalósítására.

Az alapokat ehhez részben az az innovatív optikai és vezeték nélküli hálózat adja, amelyet a japán gazdaság harmadik legnagyobb szereplőjeként, illetve a világ negyedik legnagyobb telekommunikációs cégeként jegyzett NTT fejlesztett ki. Ez az intelligens kommunikációs infrastruktúra képes alkalmazkodni a városi, külvárosi és vidéki térségekben előforduló, különböző környezetekhez és forgalmi helyzetekhez. Az IOWN adatközpontok megerősítésével, a számítókapacitás növelésével megvalósítható a valós idejű adatfeldolgozás, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia által kielemzett információkat ne csak statisztikák felállítására, hanem ténylegesen a közvetlen, azonnali balesetmegelőzésre lehessen felhasználni. Habár a hálózat elsődleges célja a balesetek csökkentése, alkalmazásával a közlekedés egésze is hatékonyabbá tehető, azaz csökkenthető az energiafelhasználás, illetve lerövidíthetők a menetidők. Ebben elengedhetetlen szerep jut azoknak a szoftveralapú járműveknek, amelyek a Toyota által pontosan egy évvel ezelőtt bemutatott Arene operációs rendszer új generációira épülve kínálhatnak teljes vagy részleges önvezető képességet, illetve a jármű és a környező infrastruktúra közötti, kétirányú kommunikációt. A nagy sávszélességű hálózat és a mesterséges intelligenciával közösen "gondolkodó" járművek összehangolása olyan helyzetekben is hatékonyan segítheti elő a balesetek elkerülését, amelyekben a jelenlegi technológiák még csak kezdetleges eredményeket mutathatnak fel, a beláthatatlan kereszteződésektől kezdve a kedvezőtlen időjárási viszonyokon át a nagy forgalmú autópályákra történő felhajtásig. A Toyota és az NTT már 2025-ben elkezdi a közös munkát, 2028-tól kísérleti projektekben vezetik be a komponens technológiákat, majd várhatóan 2030-tól megkezdődhet a rendszer széles körű bevezetése. A partnerek az évtized végéig mintegy 500 milliárd japán jent, azaz 1313 milliárd forintot különítenek el a projekt finanszírozására.



Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?