A felnik igen ismerősek, a méret impozáns, a tengelytáv 337 centi
A telefonjairól ismert kínai céget immár autógyártóként is illik komolyan venni. A jövőre érkező csúcsmodelljük a helyi piacon szeretné megverni a legnemesebb európai márkákat.
A méretes testhez méretes arc társul. A luxuskategóriában inkább benzines modellre vágynak a vevők
Pillanatok alatt bontanak virágot az újabb és újabb kínai márkák, ezúttal a Huawei és a JAC közös gyermekének nevét kell megjegyezni. A Maextro egyértelműen a legnagyobb presztízzsel bíró modelleket fogja jelenteni, amelyből egyelőre nincs olyan sok arrafelé. A “Kié a nagyobb?” versenyt Kína nyerte, duplán megverte a Maybachot. A számozást egyértelműen a németektől lesték el, míg a Mercedes-Maybach legfeljebb S 680 lehet, addig itt alapáron jár az S800 felirat. A Huawei célul tűzte ki, hogy a Maextro a Kína útjain futó autók 99,99%-ánál nagyobb legyen, az 5,48 méteres hosszúság kettő centivel veri a Mercedest.
A kéttónusú fényezés elvárás ebben a kategóriában, sajnos a súlyát nem hozták nyilvánosságra, de szinte biztos, hogy a három tonnát közelíti
A forma amolyan egyveleg, elölről a Rolls-Royce Phantom lehetett a minta, a teli alufelnit szintén a britek ihlették. A döntött szélvédőjű far és a C-oszlop a Porsche Panamerára emlékezetet, az összkép amúgy nem elrettentő, csak itt-ott ismerős. A beltérről csak egyetlen, nem túl beszédes fotót tettek közzé. Ezen a két hátsó steppelt bőrbe húzott fotel látszik, ezen kívül a tetőbe rejtett LED-ek a csillagos égboltot varázsolják az utasok fölé, ahogy azt a Rolls-Royce megálmodta. Az S800 képes lesz a hármas szintű önvezetésre, illetve a mesterséges intelligencia is állandó útitárssá válik.
Szinte alig van ízléstelen kínai autó, az S800 sem néz ki rosszul
A hajtás kizárólag elektromos, de erről egyéb paramétert nem osztottak meg. Az árat elég tág tartományban határozták meg, 53-80 millió közötti sávban mozoghat az autó ára.
Az autó odacsap, azzal nincs gond, de ha meghallom, hogy „Maextro”, egyből egy furgonra vagy teherautóra asszociálnék, semmiképp sem egy luxusautóra. A névadás tehát nem túl szerencsés, valahol félúton van a Yangwang(a kínai gagyit juttatja mindenki eszébe, miközben az ultra-luxus kategóriában verseng) és a Denza között(szerintem ez utóbbi telitalálat)…