Átlagosan 19 ezer forintot bukhatnak azok az autósok, akiknek most jár le a biztosításuk, és nem kötik újra vasárnap éjfélig
Pár nap maradt hátra az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amelyben a 2010 előtt vásárolt autókra lehet megkötni a 2025-re szóló biztosításokat. Egy személyes, ám viszonylag szélsőséges szösszenet: tavaly nem foglalkoztam a biztosításváltással, 52 ezerről 125 ezerre emelték az éves díjamat, káresemény nélkül, miközben a legolcsóbb ajánlatok 60 ezer forint környékén mozogtak volna. Ne bízd tehát a véletlenre: egy ellenőrzést legalább megér a dolog, ha neked is az év végén jár le a biztosításod: ebben az esetben vasárnap éjfélig szükséges felmondani a meglévő szerződést, ha váltani szeretnél. A Netrisk alábbi összeállításából ráadásul az is kiderül, hogy mennyiért lehet kötelezőt kötni egy Suzukira, Opelre vagy éppen Toyotára. Továbbá az is, hogy a legrosszabb kategóriába tartozó, sok balesetet okozó autósoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, esetükben ugyanis 189 ezer forint az átlagdíj.
Az átlag szerint még mindig a Suzukikra a legolcsóbb biztosítást kötni (Fotó: Police.hu)
A legfrissebb adatok szerint a meglévő biztosítások „továbbvitele” átlagosan majdnem 52 ezer forintos kiadást jelentene a személyautók esetében. Ezzel szemben alig több mint 33 ezer forint a kampányban megkötött biztosítások átlagdíja, azaz
átlagosan közel 20 ezer forintot lehet spórolni a váltással.
A Netrisk adataiból az is kiderül, hogy a kampányban érintett autók átlagéletkora 22 év, a legnépszerűbb márka a Suzuki, amely az új kötések 14 százalékát fedi le kevesebb mint 32 ezer forintos átlagdíj mellett. A második helyen szerepel az Opel 12 százalékos részesedéssel és közel 33 ezer forintos összeggel. A következő a Volkswagen és a Ford 7-7 százalékkal, előbbiek esetében 39 ezer forint, utóbbiaknál 38 ezer forint az átlagos összeg. A népszerű márkák között van még 4-6 százalékos piaci részesedéssel a Toyota, a Renault, a Skoda és a Peugeot, ezeknél a márkáknál az átlagdíj 33-38 ezer forint között szóródik.
Rengeteget számít a Bonus-Malus rendszer: megéri vigyázni a balesetekkel
Mindemellett az úgynevezett bonus-malus rendszer is egyre jobban felértékelődik, azon belül is a balesetmentes múlt. Ezt bizonyítja, hogy a legjobb, B10-es kategóriánál az átlagdíj kevesebb mint 32 ezer forint. A B5-ös autósok majdnem 51 ezer forintos átlagos díjat tudnak felmutatni. A B1-es társaik pedig több mint 56 ezer forintból tudhatják le a kötelezőt. Ezzel szemben az M4-es kategóriánál már 189 ezer forint az átlagos éves díj, ráadásul itt a legnagyobb a szórás. Ha tehát néhány baleset miatt a besorolási lista rosszabbik végén találnád magad jövőre, akkor végképp megéri rászánni azt a néhány percet, és a legjobb ajánlatra váltanod.
A régi szép idők: ennek a csekknek bizony sokan a tízszeresét fogják fizetni jövőre