A tanulmányautó ötletgazdái is személyes élményeikből és emlékeikből merítették az ihletet a TRD Surf-höz
Az európai piacon sajnos nem kapható a 4Runner, pedig nyilván lenne igény a Land Cruisernél olcsóbb, remekül tuningolható és átalakítható terepjáróra is. Az USA-ban azonban igen kelendő az elnyűhetetlen 4x4-es, és a frissített modellből már meg is született az első alapos átdolgozás. Méghozzá nem is akármilyen, hiszen az alkotás a Toyota hivatalos motorsportos műhelyében készült.
A szériaállapotban ötajtós és zárt karosszériás 4Runner igazi nagyműtéten esett át, hiszen elvesztett két ajtót és a teteje jelentős részét, ám látványban, kisugárzásban és vagányságban sokkal magasabb szintre lépett. A TRD Surf nevű tanulmányautó a '80-as évek Dél-Kaliforniájának tengerparti hangulatát hívja életre, ahol a szörfösök voltak a helyi hősök, akik gyakorta a pickupjuk platójára rakott deszkáikkal érkeztek a homokos óceánpartra.
A legnagyobb kihívás természetesen az volt, hogy az átfogó műszaki átalakítás után is harmonikus maradjon a 4Runner megjelenése, illetve minden ugyanolyan pontosan és precízen működjön, ahogyan egy Toyotától elvárható. Miután az eredeti autó „fölösleges” részeit, mint például a hátsó oldalajtókat és a tető jelentős részét eltávolították, 3D-s nyomtatással elkészült az akár egy ember által is le- és fölszerelhető keménytető, amely tökéletesen illeszkedik a karosszéria többi részéhez. Ráadásul a morcosabb megjelenés érdekében a TRD Surf összesen 10 centivel szélesebb, mint a donor 4Runner.
Mivel a hátsó ülésekre a megmaradt egyetlen oldalajtón át lehet bejutni, az első ülések támlája olyan mechanizmust kapott, amellyel előre lehet őket dönteni, majd az eredeti helyzetbe térnek vissza. A karosszéria merevségének és a passzív biztonság megőrzése érdekében a TRD Surf tanulmány masszív bukókeretet kapott, amely a harmadik féklámpa helye is egyben. A látványos sárvédő-szélesítések mellett a ballonos terepgumik, a szélvédő fölé szerelt szúrófények, valamint a diszkrét küszöbelemek dobják fel a koncepcióautó látványát.
A külsőn tehát szinte minden megváltozott, a hajtáslánc azonban változatlan maradt. A 2,4 literes benzinmotoron persze nem volt indokolt változtatni, hiszen teljesítményadatai alapból jól mutatnak. A négyhengeres turbómotor a 4Runner TRD Surfben 278 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le, ami minden helyzetre elég, akár arra is, hogy a mély tengerparti homokból kiássa magát az autó. Nem maradt meg gyári állapotában a futómű sem: a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében mind a négy keréknél alumínium lengőkarok váltották fel az acélból készülteket. A nyolcfokozatú automatikus váltón és a felezőáttételen nem változtattak semmit, de a kipufogó a tuningnak köszönhetően kicsit ércesebben szól, mint a szériaváltozaton.
A TRD Surd tanulmány tehát sok hozzáadott alkatrészt kapott, ám a legtöbbet talán az eltávolított részek tesznek hozzá az egészhez, hiszen a platós méregzsák manapság már nagyon ritka élményt, a nyitott autózás életérzését kínálja.
Forrás: Smarter Média