A két új crossover mindenképp mérföldkő lesz a gyártó hazai történetében: most kiderül, hogy versenybe tudnak-e szállni, ha nem csak a legolcsóbb szegmensekben próbálkoznak
A héten még nyílt nappal is készül az MG, hogy bemutassa a crossover palettája újdonságait. A ZS és a HS is új generációba lépett, ezzel nagyobbak, modernebbek és állítólag minden téren jobbak az elődöknél. Ezt azonban sajnos az árak is tükrözik, de szerencsére egyelőre még a régebbi modellek is szerepelnek a kínálatban. Amíg az előző generációs ZS például alapáron négyhengeres motorral 7,3 millióról indul, ezzel a szegmense egyik ár-érték bajnoka, addig
az új ZS kizárólag 197 lóerős hibridként érhető el, és 10,4 millió az alapára. Ez 3,1 millió forintos különbséget jelent, ami egyébként reális a közel dupla akkora teljesítmény, a nagyobb méretek, a gazdagabb felszereltség és a csekélyebb étvágy fényében, ám tagadhatatlan, hogy ez az ár egészen máshová pozicionálja a modellt.
Az új ZS vagány külsőt is kapott, jól látszik, hogy az új MG3 közeli rokona
Az új HS esetében annyira nem durva az ugrás, tekintve, hogy egy nagyon hasonló erőforrással kínálják: a 162 lóerős, 1,5 literes turbómotor helyett egy 170 lóerős, egyébként szinte teljesen azonos paraméterekkel rendelkező erőforrás található a gépháztető alatt. A HS modernebb változata is valamelyest nagyobb lett a kifutó modellnél, ám itt 9,99 millióról 11,65 millióra ugrott az indulóár. Az újdonságnak tehát valamit nagyon jól kell tudnia élőben, ha meg akarja nyerni a házon belüli versenyt: a továbbra is kapható, korábbi HS is egy kiemelkedően tágas és kényelmes autó, ráadásul csúcsra extrázva is alig drágább, mint az új alapváltozat.
A HS is nagyobbnak, modernebbnek és prémiumabbnak néz ki az elődjénél
Nagyobb és drágább helyett keresek kisebbet és olcsóbbat.