A V-osztály megjelenése nagyban függ a felszereltségi szinttől, a képen az Exclusive látható, amely a legelegánsabb
A győzelmet sosem kell magyarázni, tartja a mondás, a Mercedes pedig a buszlimuzin kategóriában jól áll ebből a szempontból, hiszen hosszú évek óta a V-osztály a legnépszerűbb választás. Persze, érdemi konkurencia nélkül is muszáj fejlődni a vásárlók megtartása érdekében, de a V-osztálynak nemrég komoly kihívói tűntek fel az európai piacon. Meg is érkezett a ráncfelvarrás, járjuk is körbe az autót!
Az Exclusive kivitel mostantól gyárilag állócsillaggal érkezik, de a hűtőmaszk kialakítása is az elegánsabb vonalat erősíti
A Maybach által használt dizájnt idézik a felnik. Ugyancsak felszereltségtől függően 17-19 colosak lehetnek, természetesen a megjelenésük is eltér
Hátul a hajtáslánc pontos megnevezése, illetve az összekerékmeghajtású modelleken a 4matic felirat
Bár utazási élmény szempontjából, továbbra is a hátsó üléssorok állnak a fókuszban, a műszerfalon is jelentős változások történtek. Nincs forradalmi megoldás, a legtöbb kezelőszerv ismerős lehet más Mercedes modellekből. A V-osztály tekintetében viszont újdonság a 12,3 colos digitális műszeregység, és a közvetlenül mellette található ugyanekkora multimédiás érintőképernyő. A lebegő középkonzolon adott a touchpad is, amellyel a menü vezérelhető. Szintén újdonság a márka ötödik generációs kormánya is.
A műszerfal modern és letisztult
Új kormánykerék a V-osztályban
A klímapanel továbbra fizikai gombokkal vezérelhető
A második üléssor kialakítása a külső megjelenéshez hasonlóan jelentősen függ a felszereltségi szinttől. A belépő csomagban három fotel kerül ide, ezzel szemben az Exclusive csupán két ülést kínál, viszont középről két asztal is „előhajtogatható”. A térkínálat már ebben az esetben is fejedelmi, ugyanakkor, ha a luxus kimaxolása a feladat, akkor rendelhetőek masszás funkcióval rendelkező fotelek is, extra nyakpárnákkal, és lábtámasszal.
A teljes VIP-élmény érdekében elérhetőek a masszásfunkcióval rendelkező ülések
A menetpróbán tesztelt verzióban nem volt masszás funkció
Műszaki szempontból a V-osztály alapjai nem változtak. A frissítés után is rendelhető 163, 190, és 237 lóerős dízelmotorral, illetve tisztán elektromos hajtáslánccal is, viszont utóbbit EQV néven kell keresni a márka weboldalán. Fontos újítás, hogy mostantól benzines erőforrással is rendelhető a buszlimuzin, méghozzá a 231 lóerős V300-assal, ugyanakkor némi kompromisszum, hogy ehhez nem rendelhető összekerékmeghajtás.
Remek élmény közlekedni a V-osztállyal
Bár a Mercedes buszlimuzinja nem a vezetési élményre lett kihegyezve, a ráncfelvarrással sikerült ebből az aspektusból is fejlődnie. A kezelőszervek remekül kézre állnak, és az új vezetéstámogatók is megfelelően teszik a dolgukat. Külön említést érdemel az Multibeam LED fényszóró, illetve a 360 fokos kamera, amelyek jelentősen megkönnyítik a sofőr dolgát. Persze a fókusz a hátsó üléssor(ok)on van, így bizonyos aspektusból fontosabb, mint a bal egy.
Bár az eladott példányok 60 százaléka fekete, más színben is kapható
Ebben a szegmensben mondhatni alapelvásás a bőséges térkínálat, ez pedig adott a V-osztályban, főleg az általunk próbált hatüléses verzióban. Utunk a Mátrába vezetett a hazai menetpróbán, így bőven kijutott Heves vármegye úthibáktól hemzsegő aszfaltjából. A buszlimuzin jól tűrte a kiképzést, a kiválóan hangolt futóműnek köszönhetően ezeken a szakaszokon is élvezhető volt az utazás.
A V-osztály a hazai konfigurátorban 22 378 784 forintról indul, míg a képen látható EQV-ért minimum 28 635 792 forintot kell kifizetni