Világszinten jelentős veszteséget realizált a Nissan, itt az ideje vészmódba váltaniuk
Nem csak az EU autógyártói kongatják a vészharangot: a Nissan is komoly anyagi problémákkal küzd a csökkenő kereslet miatt. Ennek megoldására komoly megszorításokat terveznek bevezetni, 20 százalékkal csökkenteni fogják a globális gyártási kapacitásukat, ami 9000 munkás elbocsátásával jár együtt. Mindeközben gyors pénzforrás gyanánt eladják az egyharmadát a Mitsubishi részvényeiknek, hogy az így befolyt összegből tapasszák be a lyukakat a költségvetésen. A tervek szerint ezzel 3 milliárd dollárt spórolhatnak, ami lehetőséget ad a hosszútávú terveik újragondolására. Érdekesség, hogy nem csak a kisemberek viszik el a balhét: Makoto Uchida ügyvezető igazgató fizetését is a felére csökkentik, amolyan elszámoltatásképp a vállalat sikertelen vezetése miatt.
A 30 beígért újdonságot nem engedik el a japánok
A korábban beígért 30 újdonságot ugyanis nem szeretnék elengedni, ám az alapoktól újratervezett, illetve frissített Nissan modellek jelentős késéssel érkeznek majd, az elsődleges prioritás a gyártó anyagi biztonsága. Az elbocsátásokkal kapcsolatban nem nyilatkoztak: senki sem tudja, hogy mikor és mely üzemekből küldik majd el a dolgozókat. Tétlenkedésre azonban nincs idő, az idei harmadik negyedévben 85 százalékponttal esett vissza a bevételük, ennek következtében pedig 60 millió dollárnyi veszteséget könyvelhettek el.
Talán a japánok is túl korán döntöttek a villanyhajtás előnyben részesítése mellett?
Szerintem minden Nissan részvényes átkozza a napot amikor politikai leszámolásra használták fel a japán rendőséget hogy eltávolítsák Ghosn-t. 10 éve a villamosítás egyik élen járó konszerje volt. Most meg egyszerre omlik össze minden piacon. Ezzel viszont a Mitsubishinek kb vége lesz…
Már csak ezét sem értettem a VW rinyálását, mert ők állnak a legjobban a nagy gyártók között, mondjuk a Stellantis Nissan vagy Honda eladásaihoz képest.
Egy kicsit olyan ez, mint amikor Kína “rinyál”, hogy kevesebb a növekedés, mint amivel terveztek. Csak ugyebár ha komoly gazdasági és ipari növekedésre tervezel, akkor beruházások, infrastruktúrafejlesztés, hitelek, jövőbeni kiadások, ezt mindet arra a fejlődésre tervezed, ami eddig volt. Aztán a végén ott állnak üresen a frissen felhúzott nagyvárosok, amik a megszokott ipari és gazdasági növekedésre várva épültek, csakhát ez sohasem jön el. De valakinek ugyanúgy ki kell fizetni a végén a mókát. Gyorsan válság lehet a vége, pedig nem is csökkenésről volt szó, csak kisebb mértékű növekedésről.
Ami érdekes hogy kína a tervutasításos és nem túl demokriatikus rendszerében simán benyeli az ilyen túltervezéseket, egész városok épültek fel úgy hogy évekig ember nem járt benne, de volt hogy aztán beérte a fejlődés. Más esetekben meg tartományi szintű felkelések törtek ki, de ezek a rendszer egészét nem érintették, a mostani vezér meg eleve eléggé véreskezű ahhoz hogy ki sem törhet ilyen.
De visszatérve, szerintem a VW most azért sírt mert pénzt látott a dologban, főleg mivel a német poltikai patthelyzetben még a normálisan várható összegeket sem biztosítja a német kormány (lásd a mostani kormányválság okait).
Látjátok, srácok, az ilyen és ehhez hasonló dolgok miatt van már szinte jelentéktelen olvasótáborotok:
“…mindemellé pénzzé teszi a Mitsubishi részvényeit is…”
Kicsit később a cikkben:
“…eladják az EGYHARMADÁT a Mitsubishi részvényeiknek…”
Miért jó ez a ferdítgetés? Csak nem mindegy, a fene vigye el, hogy a Mitsubishit teljesen magára hagyják-e vagy azért még mindig a Nissan lesz benne a főrészvényes… Vagy nektek ez egyre megy? Clickbait-művészet magasfokon? Tényleg ide süllyedt az oldal? Pfff…
34%-kal ellenőrző részesedése volt, amivel az egész vezetőséget lecserélhette.
Ha ez vissza megy 20%-ra akkor azonos lesz a részesedése mint a Mitsubishi keirecunak, és max közösen dönthetnek. Ami nem valószínű mert nem lehet valami jó viszony a Mitsubishi Keirecu anyacég és a Nissan között, mivel annak idején a Nissan bennfetes infóval borította meg a Mitsubishi árfolyamát (ők robbantották ki a Mitsubishi csalási botrányát).