Eldöntötte a brazil eső az idei F1-es világbajnokságot?

Verstappen ismét megmutatta, esőben kiválóan vezet, Norris hatalmasat hibázott

Hatalmas eső, biztonsági autó mögött történő baleset, futam közbeni kizárás, mindez egyetlen Formula-1-es verseny alatt. Óriási izgalmakat és nem várt végeredményt hozott a Brazil Nagydíj!

Nem volt kegyes az F1-es mezőnyhöz a brazil időjárás. A sprint még napos időben zajlott, a kvalifikáció időpontjára viszont megérkezett az eső, amely annyira eláztatta a pályát, hogy szombaton nem engedték ki a mezőnyt. Az időmérőt így helyi idő szerint vasárnap kora reggel futották, a futamot pedig előrébb hozták. A két bajnokaspiráns közül Norrisnak jött ki jobban a lépés, megszerezte a rajtelsőséget, Verstappen viszont kiesett a Q2-ben, ráadásul egy ötrajthelyes büntetést is kapott motorcsere miatt, így csak a 17. helyről startolhatott. A nedves pálya több versenyzőt is "megharapott", ötször is villant a piros. A legrosszabbul Albon járt, aki annyira összetörte az autóját, hogy nem is tudott elindulni a futamon. Stroll már a felvezető körben hibázott: először a hármas kanyarban rakta a falba, majd néhány méterrel később a kavicságyban ásta el magát.
Hirdetés
Némi közjáték után végül elrajtolt a mezőny. A piros lámpák kialvását Russell jobban reagálta le jobban, így már a Senna S kanyarban Norris elé került. Verstappen a 10. helyen fordult az első körben, míg csapattársa néhány kanyarral a start után hibázott, de a megforgása után folytatni tudta a versenyt. A futam negyedtávján ismét rákezdett az eső. Russell és Norris elhúzott az élen. Mögöttük egy négyes fogat alakult ki, Tsunoda továbbra is harmadikként körözött, mögötte Ocon és Leclerc igyekezett átlépni az RB-t. Hármuk csörtéje Verstappennek kedvezett a legkevésbé, aki ugyan utolérte az említett bolyt, viszont nem tudott előzni. A címvédő első komoly esélye a 22. körben adódott: Leclerc a célegyenesre fordító kanyarban hibázott, azonban parádésan védekezte ki a Red Bullt. A 25. körben az eső erősödni kezdett, elsőként a Ferrari reagált, kihozták Leclerc-t, aki a 12. helyre tért vissza.
Hirdetés
Hülkenberg a 27. körben hibázott, a Haas padlólemeze pedig felakadt, így a versenyirányítás "beküldte" a virtuális biztonsági autót. A német végül mégis el tudott indulni, az élmenők szempontjából a lehető legrosszabbkor, hiszen Russell és Norris is a boxba hajtott. A zöld jelzésnek köszönhetően Ocon, Verstappen és Gasly is elment mellettük. Időközben leszakadt a ég, így az is kérdésessé vált, bírják-e majd az átmeneti esőgumik a körülményeket. A versenyirányítás nem várt meg egy komolyabb balesetet, inkább beküldték a biztonsági autót. Ekkor már Tsunoda, Lawson, Pérez, Zhou, és Hülkenberg is extrém esőgumikra váltott. Végül mégis be kellett inteni a pirosat, ugyanis Colapinto csúnyán odavágta a célegyenesben az SC periódus alatt. A megszakítás alatt kiderült, Hülkenberg külső segítséggel tudott visszajönni a pályára, így megkapta a fekete zászlót, vagyis kizárták a futamból. A kényszerszünet után kivétel nélkül mindenki az átmeneti esőgumikra szavazott, a döntéshozók pedig a gördülő rajt mellett döntöttek. Az újraindítást Ocon simán megoldotta, Verstappen besorolt mögé. Gasly megtartotta a harmadik helyet, Norris viszont hibázott a negyedik helyen, így Russell visszaelőzte. 7 kört sem kellett várni az újabb biztonsági autós fázisig. Ezúttal Sainz rontott: rátette a fehér vonalra a jobb hátsó abroncsot, a Ferrarit pedig a gumifal fogta meg.
Hirdetés
Az újraindítás három körrel később jött. Ocon ezúttal nem jól számolt, az egyes kanyarban Verstappen simán kifékezte, így átvette a vezetést. Ám a címvédő számára még jobb hír lehetett, hogy Norris csúnyán elrontotta a Senna S-t, és visszacsúszott a hetedik helyre. Csapattársa ugyan elengedte, de nem tudott komoly támadást intézni az előtte haladó Leclerc ellen. 15 körrel a vége előtt a száradó pályán Verstappen magabiztosan elhúzott a két Alpine előtt, több mintt 7 másodperces előnyt autózott ki. A francia alakulat autóit Russell üldözte, az ötödik helyen pedig továbbra is Leclerc körözött, Norris nem tudott támadóközelségbe kerülni. Végül az élen nem történt változás. Verstappen simán nyert, mögötte Ocon és Gasly futott be. Russellt intette le negyedikként a kockás zászló, Leclerc lett az ötödik, két Mclaren a hatodik-hetedik helyen futott be Norris-Piastri sorrendben, a pontszerzők listáját pedig Tsunoda, Lawson és Hamilton tette teljessé. Az ausztrál ugyanakkor 10 másodperces büntetése miatt bukott egy pozíciót, így a hetedik helyért járó 6 egységet Tsunoda kapta meg.

A vb-pontversenyek állása 21 hétvége után (még 3 van hátra)
Pilóták Pontszám Csapatok Pontszám
1. Verstapen 393 1. McLaren 593
2. Norris 331 2. Ferrari 557
3. Leclerc 307 3. Red Bull 544
4. Piastri 262 4. Mercedes 382
5. Sainz 244 5. Aston Martin 86
6. Russell 192 6. Alpine 49
7. Hamilton 190 7. Haas 46
8. Pérez 151 8. RB Honda (VCARB) 44
9. Alonso 62 9. Williams 17
10. Hülkenberg 31 10. Sauber 0
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?