Meztelenre vetkőzött a legerősebb Hyundai

Az Ioniq 5 N gyárilag is elég vad, az csupasz RN24 pedig már inkább elmebeteg

Igazi kedvcsináló a csővázas Hyundai, az N részleg villanyautójának bődületes teljesítménye még jobban érvényesül egy kiadós fogyókúra után.

Már többször beszámoltunk a Hyundai legütősebb villanyautójának képességeiről, a driftelésre is felkészített összkerekes Ioniq 5 N nem csakhogy felveszi a verseny a sportautókkal, hanem a tartós versenypályás használat sincs ellenére. A 650 lóerő még a bőven két tonna feletti autót is játszi könnyedséggel mozgatja, az RN24 viszont jó pár kilót ledobott.
A hajtáslánc nem változott, a kétmotoros konfiguráció összteljesítménye továbbra is 650 lóerő, továbbá az akkupakk mérete is egyezik. A karosszéria viszont eltérő, a WRC-ből származó csővázas, igen csupasz testbe pakolták az elektromos motorokat, de több műszaki megoldás is a ralipályákról érkezett. A tengelytáv 34 centivel rövidebb, a tömeg sokat csökkent, de még így sem egy Mazda MX-5, a 350 kilós mínusz 1877 kilót jelent. A 0-100 mindössze 3,4 másodpercig tart, a végsebesség 238 km/h. Hiába villanyautó, kellemes (mű)hang is jár hozzá, az Ioniq 5 N hangszórói kívülről is jól hallhatók.
Hirdetés
Hivatalosan a hajtáslánc tesztelése miatt keltették életre az RN24-et, azonban marketingnek sem rossz, persze gyártásba nem kerül, már csak azért sem, mert számos technikai vívmány raliautókból származik, ami közúton nem állná meg a helyét.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?