Megérkezett a magyar márkakereskedésekbe az új C3
Negyedik generációjához érkezett a C3, amely napjainkra teljesen szakított a kezdetben még a legendás Kacsára hajazó formatervével, a kerekded vonalakkal. Most szögletes formanyelvet írnak a Citroën dizájnerei, illetve a SUV-mániát is meglovagolják az újdonsággal, ami a Smart Car platformra épül. Így többféle hajtáslánccal is tudják kínálni: sima benzines, lágy hibrid és tisztán villanyhajtású is megvásárolható.
A 4,01 m hosszú új C3 elődjénél 19 mm-rel hosszabb
Itthon kezdetben a sima benzines és a villanyos forgalmazása kezdődik, a lágy hibrid pedig jövő év első felében érkezik. Benzinmotoros változatban az "egykettes", háromhengeres dolgozik, amelynek gyerekbetegségeit javították a mérnökök. A 100 lóerős, turbós masina könnyedén mozgatja az üresen 1,1 tonnás autót, amelyben kimondottan magasan ül sofőr. Persze ez konkrét célja volt a tervezőknek, lényegében a kategória átlagánál 10 centivel magasabban foglalhatnak helyet a crossover életérzést kedvelők. Habár egyy kisautóról van szó, a 4 méter hosszú karosszériában meglepően jó a térkihasználás. Hátul felnőtteknek sem kínszenvedés az utazás, emellett alapból 310 literes csomagtér is rendelkezésre áll.
1,57 m magas, így közel 100 mm-rel magasabb, mint az előző generáció. Hhasmagassága 135 mm-ről 197 mm-re nőtt
Bent érdekes még, hogy eltűnt a hagyományos műszercsoport. Az adatok a műszerfal és a szélvédő találkozásánál elhelyezkedő fényes fekete részre vetítvejelennek meg. Ezzel a megoldással a Citroën elkerülte az adatok dupla megjelenítése, ami a head-up kijelzők és a műszercsoport között gyakran előfordul, ám hozzá kell tennem, hogy nemteljesen éri el azt a hatást, mint egy szélvédőre vetített HUD. Még így is kicsit lefelé kell fókuszálni a szemeinknek, de a klasszikus műszercsoportnál magasabb elhelyezkedés jó irány. További újítás a kisebb és könnyebben kezelhető, új többfunkciós kormánykerék, ami egy kis gokartosvezetési élményt csempész a C3-ba.
A 10,25 colos érintőképernyő csak a magasabb felszereltséghez jár
Érdemes megemlíteni, hogy rendelkezik még egy ütőkártyával a Citroën, ez pedig az "Advanced Comfort" futómű. A hidraulikus ütközőelemekkel megtámogatott lengéscsillapítók nagy előnyt jelentenek a borzalmas állapotú hazai utakon, hiszen valóban komfortosabbá teszik az utazást. A rövid menetpróba alkalmával az úthibákat szépen elnyelte a futómű, de mégsem lett a kanyarokban "nyúlós", billegős az autó. Szóval ez a minden felszereltségi szinten alapáras megoldás előnyhöz juttatja a C3-ast a kategóriában. Nem kevésbé a benzines alapára, ami most 6 190 000 forint.
You és Max felszereltségi szintek közül lehet választani itthon
A lágy hibrid annyiban lesz más, hogy megkapja a 48 voltos rásegítő rendszert, amellyel állítólag a városi közlekedés során 50 százalékban csak a villanymotor hajtja majd az autót. Kíváncsiak leszünk rá, de addigis kapható már a tisztán villanyhajtású változat, amelye ë-C3 névre hallgat és 113 lóerős villanymotor mozgatja.44 kWh kapacitású, lítium-vas-foszfát akkumulátora 320 km hatótávot ad. Ez 7 kW-os töltési teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt feltölthető 20-ról 80%-ra, míg 11 kW rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges. Sőt, 100 kilowattal is tölthető, akkor csak 26 percet kell várni a nyolcvan százalékig. Ezzel a hajtáslánccal 9 890 000 forintról indul az autó ára, tehát tényleg ez a legolcsóbb EU-ban gyártott villanyverda. Ráadásul érkezik majd egy kisebb akkumulátoros változat is 200 km hatótávval, ennél is olcsóbban.
A C3 az első személyautó a palettán, amely megkapja az új Citrën logót. Eddig csak a haszonjárműveken jelent meg. Ráadásul a C3-ból is lesz dobozos furgon. Két üléssel, térelválasztó rács alkalmazásával, benzines és villanymotorral egyaránt
jó ez a cikk csak a lényeg hiányzik belőle.
1. hogy lett javitva az 1.2 turbómotor konstrukciós hibája?
2. miért nincs az alján egy táblázat a műszaki adatokról?
1. Ezt még mi is nyomozzuk. A Stellantis szakijai felől két egymást ütő infó érkezik. Az egyik szerint a szíj anyagösszetételét változtatták meg, a másik szerint láncosra cserélték a konstrukciót. Remélhetőleg hamarosan megnézhetünk egy ilyen motort szétszedve és akkor beszámolunk a tapasztaltakról.
2 https://www.citroen.hu/
https://www.largus.fr/actualite-automobile/nouveau-1-2-puretech-en-quoi-le-moteur-des-citroen-ds-peugeot-et-opel-est-il-different-30036245.html
A lényeg, hogy fokozatosan állnak át a Gen3-as láncvezérlésű motor gyártására, van a régi Gen2-es motor is, de már csak Francziaországban és főleg kifutó típusokba szerelik, tehát ebben a vadiúj C3-ban aligha az van. Szentgotthárdon és Tychyben már a láncosat gyártják.
A lágyhibrid már láncos most is. Esélyes, hogy a sima benzinesen is erre állnak rá. A korábbi intézkedés csak annyi volt, hogy előírták a szíj ellenőrzését minden szervizelés alkalmával, valamint egy rövid, ha jól emlékszem 60 ezres csereperiódust. A lánc talán véget vet ennek a mizériának. Talán, mert arra is van intő példa, hogy azt sem mindig oldják meg tisztességesen, lásd VW….