Íme az első Magyarországon is megvásárolható BYD, amelyben belső égésű motor is található
Két új modellel bővült a BYD magyarországi modellpalettája. Bizonyos szempontból mindkét típus különleges, hiszen a Seal U DM-i az első konnektoros hibrid, amely itthon is elérhetővé válik, míg a Tang az első a hazai palettán, amely nem az Ocean termékcsaládhoz tartozik.
A Tang Kínában már egy ideje elérhető, hozzánk a ráncfelvarrott kivitel érkezik
Megjelenésében jelentősen eltér a márkatársaitól. A frontrész kialakítása az úgynevezett „sárkányarc” dizájnt viseli magán. Ahogyan az a hétüléses kiosztásból sejthető, Magyarországon ez a legnagyobb megvásárolható BYD modell. A számok nyelvére lefordítva a Tang 3 centiméter híján 5 méter hosszú, 1,96 méter széles, és 1,75 méter magas.
Oldalról nézve klasszikus SUV sziluettel rendelkezik
A műszerfal kiosztása hasonló, mint az Ocean termékcsalád tagjainak. A kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység, míg középen a már jól ismert 15,6 colos érintőképernyő foglal helyet – utóbbi természetesen forgatható, így vízszintes és függőleges tájolással is használható. A hétüléses verzióban, ha az összes fotel használatban van 235 literes csomagtér áll rendelkezésre, ez a szám a harmadik üléssor lehajtásával 940 literre módosul, ha pedig a másodikra sincs szükség, akkor 1655 literrel lehet gazdálkodni.
A kormányon hagyományos fizikai nyomógombok találhatóak
A középkonzolon szintén jó pár gomb található
A csomagtartó kapacitása 235-1655 liter
A 2,6 tonnás SUV mozgatásáról két villanymotor gondoskodik. Elöl egy 241, míg hátul egy 268 lovas teljesít szolgálatot, a rendszerteljesítmény pedig 510 lóerőre, és 700 newtonméterre jön ki. A szegmensben kiemelkedőnek mondható erő miatt, mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/óra, a végsebességet pedig 190 km/órában korlátozták. A WLTP ciklus szerint a Tang kombinált hatótávja 530 kilométer, míg a városi kicsivel több mint 680. Az energia tárolásáért egy 108,8 kilowattórás akkumulátor felel, amely maximum 170 kilowattal tölthető (30-ról 80 százalékra akár fél óra alatt), de természetesen a 11 kilowattos áramfelvételt is támogatja.
Már meg is jelent a magyarországi árlista
A hazai bemutatóval egyidőben a BYD magyar oldalán élesedett a Tang árlistája. Mindössze egyetlen felszereltségi szinttel, a Flagship névre hallgatóval rendelhető. A hétüléses bruttó ára 29 520 000 forint, viszont a márka 25 400 000 forintos bevezető áron kínálja jelenleg. A céges vásárlók még ennél is olcsóbban juthatnak hozzá, ugyanis az nagy akkumulátorkapacitás miatt 4 millió forintot átvállalhat az állam.
A megjelent árlista alapján a vételár minden extrát tartalmaz
És akkor most térjünk át a kínai gyártó első olyan konnektoros hibrid modelljére, amely Európában is kapható. A Seal U itthon tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, ezt korábban ki is próbálhattuk,
a menetpróba ide kattintva olvasható. A BYD szerencsére a nevezéktanban is megkülönbözteti az EV és a PHEV modelleket: a most bemutatott SUV hivatalosan Seal U DM-i néven fut. Persze, nem csak a csomagtér-ajtón lévő plakett árulja el a benzinmotor meglétét. A Seal U-val ellentétben itt a frontrészen megjelennek a hűtőnyílások, az autó alá pillantva két kipufogó tűnik fel, illetve a hátsó traktuson a két töltőnyílás is árulkodó.
Bal oldalon a Seal U, míg a jobbon a Seal U DM-i
Dimenzióiban csupán néhány milliméteres eltérés akad a két modell között. A PHEV kivitel 4,78 méter hosszú, 1,89 méter széles, a magassága pedig 1,67 méter
A bal oldalon a tank nyílása, míg jobbra a töltőé
Ugyan mélyen a kasztni alá rejtve, de két kipufogó található a Seal U DM-i SUV-on
Ahogyan az a külsőből is sejthető, az utastérben sincs markáns különbség a DM-i és a tisztán elektromos között. Itt is adott a 12,3 colos digitális műszeregység, valamint a forgatható 15,6 colos multimédiás érintőképernyő. A váltókar ebben az esetben is a középkonzolon található.
Szinte tökéletes az egyezés a két Seal U kivitel utastere között
Apró, ugyanakkor fontos különbség az EV-HEV gomb megjelenése. Ahogyan a nevéből is sejthető, ezzel állítható, hogy az autó tisztán elektromos vagy hibrid üzemmódban közlekedjen
A Tanggal ellentétbe a Seal U DM-i kétféle csomagban is elérhető lesz itthon, ezek a Boost és Design. Előbbi elsőkerék-meghajtással érkezik, míg utóbbi összkerekes. Nem meglepő módon a Design csomaggal ellátott az erősebb, nem egészen 320 lóerő, míg a belépő szintű technika 215-öt kínál. Az akkumulátorkapacitásban nincs különbség, mindkettő egy 18,3 kilowattórás BYD Blade telepet kap. A WlTP ciklus szerint a csúcsmodell 70, míg az olcsóbb verzió (a gyengébb hajtáslánc miatt) 80 kilométert tehet meg emissziómentesen. Ha a benzinmotor és az elektromos erőforrás egymást segítve hajtja a minimum 1,9 tonnás SUV-ot, akkor a Boost akár 1080 kilométert is megtehet két töltés-tankolás között, de a Design is képes lehet 870 kilométerre. Mindkét verzió maximum 18 kilowattal tölthető, 30-ról 80 százalékra akár 35 perc alatt. A 11 kilowattos lehetőség is adott, 15-ról 100 százalékra két óra alatt pumpálható az akkumulátor.
A Boostban egy 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor található, a Design csomagban a belső égésű erőforrás egy turbót is kap. Előbbiben a teljesítménye 97 lóerő, míg utóbbiban 129
Ami a felszereltséget illeti, szinte minden extrát megkap mindkét verzió, a Boost csomagból egyedül a "hó", "sár", és "homok" üzemmódok hiányoznak - értelemszerűen az elsőkerék-meghajtás miatt. Ennek indulóára 15 365 500 forint, míg az összkerekes Design csomag 18 477 500 forinttól vihető haza.
A Seal U DM-i után minden bizonnyal két újabb plug-in hibrid modell érkezik a BYD európai kínálatába
196 centi széles? Jó lesz vele parkolni!
Az ára sincs rendben, tesla Y milliókkal olcsóbb, főleg ha valaki beéri az alapverzióval.
Kb. Sandero nagyságú és árazású autókat várnak a kínai autókra vágyók, nem ezeket a bálnákat.
Furcsa hogy mennyire más ritmusban száll partra a BYD az egyes európai piacokon. A Tang az egyik legelső modell volt Belgiumban, ott viszont a Seal U érkezett később (pedig szerintem a DMI-re pont decemberig lett volna kereslet, mivel januártól csak a 0 emisszis EV-kre jár a meglehetősen nagyvonalú 150%-os céautós adókedvezmény).
Talán a vicces név tartotta vissza a BYD-et a magyar bevezetéstől? Pedig bydtang egy autó 🙂
A hét üléses villanyautók nem voltak annyira gyakoriak akkortájt, (és most sem ezen a 70-80.000 euro körüli áron, ). Ugyanakkor az árkülönbség szerintem még így is túl vékony a bejáratott márkákhoz (Volvo, Kia) képest. Élőben nem jött le hogy ekkora batár lenne, picit rövidebb mint egy XC90 de érdekes módon szélesebb.
Majdnem 25 milla bevezető áron! Na ez a vicc kategória. Nem fog ez sűrűn szembe jönni az utakon.